Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP SP2 + IE7] shortcuts via netwerk "onbekende uitgever"

Pagina: 1
Acties:
  • 2.668 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 06:11
Ik had bedacht bij ons in het peer to peer netwerk een data-server te hebben.
Hierop staat alle userdata inclusief de desktops van de pc's.
Op zo'n desktop staan shortcuts naar programma's: de shortcut staat dan fysiek op de "data-server" maar kan b.v. verwijzen naar een exe die op het "werkstation" zelf staat.

Sinds IE7 update zal in zo'n geval de shortcut de fout "onbekende uitgever" geven. Deze waarschuwing is wel te negeren maar niet uit te zetten voor de volgende keer.
Als ik de de security settings van windows de setting m.b.t. uitvoeren van verdachte applicaties uitzet verdwijnt de melding maar verandert windows in een zet alsjeblieft z.s.m. de instelling terug neurose.
Als ik de exe zelf opstart krijg ik geen waarschuwing.
Kan ik op relatief subtiele wijze dit gedrag beinvloeden?

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan de PC toevoegen aan je local intranet zone in IE wat dit zou moeten verhelpen :)

• HanslH
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-11 06:11
Subtiel en effectief. Thanks!

Nikon D3, nikkor 24-70 2.8, nikkor 14-24 2.8

Verwijderd

Ik heb het probleem op een andere manier kunnen oplossen omdat alle overige oplossingen niet werkten.

Indien deze Beveiligingswaarschuwing verschijnt na het aanklikken van een snelkoppeling op de client pc waardoor een programma op wordt gestart op de server dan dien je het volgende te controleren.

Open Internet Explorer ga naar Extra en kies vervolgens Internet Opties. Selecteer tabblad Beveiliging > Lokaal Intranet > Websites en controleer of "Intranetnetwerk automatisch detecteren" staat aangevinkt.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 14:04:
Ik heb het probleem op een andere manier kunnen oplossen omdat alle overige oplossingen niet werkten.

Indien deze Beveiligingswaarschuwing verschijnt na het aanklikken van een snelkoppeling op de client pc waardoor een programma op wordt gestart op de server dan dien je het volgende te controleren.

Open Internet Explorer ga naar Extra en kies vervolgens Internet Opties. Selecteer tabblad Beveiliging > Lokaal Intranet > Websites en controleer of "Intranetnetwerk automatisch detecteren" staat aangevinkt.
Als toevoeging hierop, er is een vinkje wat een aantal zaken uitschakeld (grijs). Haal dat vinkje weg en vink de opties die actief zijn geworden aan. Dit zou het nu moeten fixen.
Het is mogelijk dat dit hetzelfde is als wat Sylvia60 bedoeld.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Deze twee dus:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/351vd1z00pGliwNKp1bjYhxL/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/22yAqwDPcJHdBNI8OnLELniq/full.png

Vervolgens kun je bij Advanced je netwerknamen of bijvoorbeeld domain opgeven:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WTHlZIbOjm0TXS5S0KWmvqcV/full.png

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Alt-92, het zou genoeg moeten zijn om die andere twee vinkjes ook aan te zetten. Dus auto detect uit, andere aan. Dat heb ik iig bij XP nodig. Vista weet ik niet, want ik heb geen Vista. En het gaat om XP ;) (wel zelfde opties).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1