Toon posts:

Shock/waterproof camera.

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wie heeft er ervaring met of weet een digitale camera te noemen die shock en waterproof is? Ik denk zelf aan een camera uitgevoerd met rubber omhulsel als de Nokia 5210.
Het is namelijk zo dat de camera's mee moeten met monteurs van een rioolbedrijf, en de doorsnee kodak leeft momenteel niet lang.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je zou een onderwaterbehuizing kunnen ovrwegen, maar die zijn minder shockproof natuurlijk.
Heb je zelf al wat gezocht/geinformeerd? Misschien vind je hier nog wat in:
Advies: industriele camera
[digicam] bierbestendig welke?

Er zijn meerdere fabrikanten die stevige modellen maken, kijk maar eens op hun sites, er zijn ook nieuwe modellen. B.v. deze

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 04-04-2007 08:52 ]

• BocraM
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Heb je zelf al een beetje gegoogled?
Zoals ^ zei zijn er steeds meer camera's die (insert willekeurig woord)-proof zijn.
Naast de Ricoh (die er makkelijk hanteerbaar en stevig uitziet, maar vrij duur is volgens mij)
is bij mij ook de Olympus Mju SW-serie bekend.
Dit zijn de modellen 720SW, 725SW en de nieuwste: 770SW

Relevante specs van de Mju 770 SW:
-Waterproof tot 10 m
-Shockproof tot 1,5 m
-Drukproof tot 100 kg
-Temperatuurproof tot -10 graden

Kosten: ongeveer 350 euro.

Er zijn ongetwijfeld nog veel meer van dit soort camera's, maar deze kwam als eerste in me op.

[ Voor 5% gewijzigd door BocraM op 04-04-2007 09:55 . Reden: linkje ]

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-01 18:26
De olympus SW serie is vrij stevig. Ik heb hem voor de grap eens mogen demosteren voor klanten in het winkelcentrum. Gooien en smijten met de camera, hij deed het nogsteeds. In de fontein gegooid, kon zelfs onderwater nog foto's maken. Hij stierf uiteindelijk toen ik hem ongeveer van drie meter hoog op een stenen hoek liet vallen.

Al met al een stevige camera. (dit was trouwens met de 770)

huidige opstelling

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

En ik vind dat de TS best even kan googlen, we hebben nog steeds bepaalde minimale eisen voor het openen van een topic :)

Bericht hierboven

Dit topic is gesloten.