Bij een klant van ons gebruiken ze foto camera's om schades aan auto's te fotograveren.
Momenteel gebruiken ze de Canon powershot A60.
Deze zijn technisch prima voor het doel.
Echter gaan ze snel stuk. De gemiddelde tijd dat een camera meegaat is ongeveer een half jaar.
Op zich was dat niet zo'n probleem, aangezien de camera's niet zo duur waren.
Maar...
Er moeten weer eens nieuwe camera's aangeschaft worden (40 stuks), en zijn op zoek naar een vervanger van de Canon.
Hierbij lopen we tegen de volgende problemen aan:
Maar er zijn geen camera's die voldoen aan bovenstaande producten.
Een gat in de markt blijkt industriele foto camera's te zijn, want die kan je sowieso nergens vinden.
Op zich is het overstappen op een camera met een andere kaart geen probleem, maar we willen dan wel een keuze maken die een aantal jaren mee gaat.
Hiervoor moeten ook cardreaders te kopen zijn met 1 slot.
Niet van die 17-in-1 dingen, want dan kom je weer in de knoei met de drive mappings van de werkstations.
Heeft iemand ervaringen met bovenstaande punten ?
Weet iemand waar je wel industriele camera's kan kopen ?
Dan hoor ik het graag.
Ik heb al een aantal foto speciaalzaken gebeld, google afgezocht etc... maar de informatie die wij zoeken kan ik niet vinden.
Momenteel gebruiken ze de Canon powershot A60.
Deze zijn technisch prima voor het doel.
Echter gaan ze snel stuk. De gemiddelde tijd dat een camera meegaat is ongeveer een half jaar.
Op zich was dat niet zo'n probleem, aangezien de camera's niet zo duur waren.
Maar...
Er moeten weer eens nieuwe camera's aangeschaft worden (40 stuks), en zijn op zoek naar een vervanger van de Canon.
Hierbij lopen we tegen de volgende problemen aan:
- Er zijn nog weinig camera's die een compact flash kaart gebruiken. Hier gaat wel onze voorkeur naar uit in verband met de cardreaders. Anders moeten we deze ook vervangen (120 stuks)
- Resolutie. De resolutie van de camera mag niet te hoog zijn. Diverse web-based applicaties accepteren geen grote resoluties. De foto's handmatig aanpassen is geen optie, want het gaat om zo'n 40 foto's per gebruiker per dag. Het niveau van de gebruikers is niet voldoende om hier probleemloos mee om te gaan.
- Casing. Er zijn haast geen camera met een stevige behuizing, en als deze er zijn, hebben ze bewegende delen die fragiel of van plastic zijn. De camera's zitten meestal in de broekzak, of liggen weer eens op de grond, dus moeten ze wel een beetje "hufter-proof" zijn.
Maar er zijn geen camera's die voldoen aan bovenstaande producten.
Een gat in de markt blijkt industriele foto camera's te zijn, want die kan je sowieso nergens vinden.
Op zich is het overstappen op een camera met een andere kaart geen probleem, maar we willen dan wel een keuze maken die een aantal jaren mee gaat.
Hiervoor moeten ook cardreaders te kopen zijn met 1 slot.
Niet van die 17-in-1 dingen, want dan kom je weer in de knoei met de drive mappings van de werkstations.
Heeft iemand ervaringen met bovenstaande punten ?
Weet iemand waar je wel industriele camera's kan kopen ?
Dan hoor ik het graag.
Ik heb al een aantal foto speciaalzaken gebeld, google afgezocht etc... maar de informatie die wij zoeken kan ik niet vinden.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.