Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aluminium profielen; waar kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54
Een poos geleden (2004 of 2005) was er een casemod in CM waarin aluminium profielen van Rainforest Frogs werden gebruikt. 't Was volgens mij een mod van Ediejo.

Afijn, dat spul lijkt mij wel mooi om een case mee te bouwen, ik heb immers geen las- en soldeer-gereedschap/skills in huis. Probleem is echter dat ik een doorsnede van 25mm nogal groot vindt.

Weet iemand misschien waar je (liefst online) zulke profielen kunt kopen met kleinere doorsnedes (10mm/15mm) ?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• hoegee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12-2018
metaalwinkel rotterdam

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
Ga eens langs de lokale bouwmarkt, wellicht hebben ze daar iets.
Wat meer eigen initiatief wordt hier wel gewardeerd, dus doe zelf de volgende keer ook even wat moeite om iets te vinden voordat je gelijk een topic opent.

[CiP] Le Régional Built To Last.

• hoegee
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-12-2018

• NitroX infinity
Goesiman schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:48:
Ga eens langs de lokale bouwmarkt, wellicht hebben ze daar iets.
Wat meer eigen initiatief wordt hier wel gewardeerd, dus doe zelf de volgende keer ook even wat moeite om iets te vinden voordat je gelijk een topic opent.
Ik heb me al rotgezocht op het internet, alleen omdat ik het niet vermeld betekent het nog niet dat ik zelf al niets heb gedaan. Ik loop hier trouwens al wat langer rond dan jou, dus eigen initiatief tonen weet ik genoeg van ;)
Ik zie daar niet bijstaan wat ik zoek maar de term 'handy tube' die zij aan de profielen geven kan mij misschien verder helpen.

[ Voor 19% gewijzigd door NitroX infinity op 03-04-2007 21:55 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Dus je wilt vierkante profielen?

Misschien eens bij de bouwmarkt kijken.

Misschien een tip: meel de bedrijven! Heel vaak worden extrusieprofielen op maat gemaakt, bedrijven hebben vaak honderden soorten extrusiemallen, zo niet duizenden. Dus ze kunnen vaak al veel maken. Of vragen of ze toevallig wat hebben liggen.

Anders kan je altijd nog vouwen op een kantbank.

• NitroX infinity
Mwa, vouwen lijkt me niet zo makkelijk, ik zoek namelijk welken met 'flenzen'.

Verwijderd

bij de gamma heb ik ze zien liggen

Verwijderd

even naar een metaal bedrijf toe en vragen wie hun leverancier is en of jij eventueel ook kan kopen bij hun.
aangezien elk bedrijf een leverancier nodig heeft heb je ze snel

• waterkoud
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Die profielen heb je denk ik in mijn worklog gezien. Wil je dunnere profielen dan moet je hier maar eens kijken.
http://www.aqua-computer-...sabemlj0pgsm6uq20cmugf1o1
en de vebinders in dezelfde webshop hier
http://www.aqua-computer-...sabemlj0pgsm6uq20cmugf1o1

• NitroX infinity
Die profielen heb je denk ik in mijn worklog gezien.
Nope, mod van ediejo; Lian Li met waterkoeling.
Wil je dunnere profielen dan moet je hier maar eens kijken.
...
en de vebinders in dezelfde webshop hier
...
Zo te zien een zeer gelimiteerd aanbod, mist wat essentiële profielen.

• Goesiman
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-03-2024
NitroX infinity schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:50:
[...]
Ik heb me al rotgezocht op het internet, alleen omdat ik het niet vermeld betekent het nog niet dat ik zelf al niets heb gedaan. Ik loop hier trouwens al wat langer rond dan jou, dus eigen initiatief tonen weet ik genoeg van ;)
Okee, het kwam alleen wel zo over. Never mind.

[CiP] Le Régional Built To Last.

Verwijderd

Praxis hebben ze alle soorten en maten :)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Praxis is idd. goedkoper. Wil nogal eens verschil in zitten dus kijk gewoon ff bij verschillende bouwmarkten.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-11 22:59

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Die casemod kan ik me nog wel herinneren. Daarbij werd dit gebruikt: http://metaalwinkel-metal...ndex.php?item=5&aitem=893

EDIT: Anders lees ik gewoon ook je laatste zin nog ff |:(... negeer bovenstaande dus maar.

[ Voor 27% gewijzigd door Janoz op 04-04-2007 16:28 ]

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1