Toon posts:

Exchange - reply's binnen distributiegroep

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Hier op het werk hebben we een distributiegroep met 5 users in. Nu zouden we moeten kunnen
instellen dat als een van deze users een mailtje behandeld heeft dat een andere users dit niet opnieuw doen. Ik zag op het forum al een voorstel met mapjes maar is er geen betere manier hiervoor?

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Maak een nieuwe mailbox aan, geef daar rechten op en voeg die toe binnen de outlooks van de 5. Vervolgens moet je alleen nog even een regel aanmaken om de verzonden mail ook daadwerkelijk naar de verzonden items map van de groep-mailbox te verplaatsen, standaard wordt deze in de privé mailbox geplaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Dan moeten die 5 dus met 2 inboxen werken?
Dit is niet echt de bedoeling, tenzij ik je verkeerd zou begrijpen.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Je kan twee dingen doen:

• Maak een nieuwe account aan in de AD met daaraan een nieuwe mailbox. De 5 gebruikers geef je permissies tot deze mailbox. Vervolgens voeg je de mailbox toe aan hun Outlook. Eventueel kun je deze nieuwe mailbox als primaire mailbox toevoegen en de persoonlijke mailbox als secundaire mailbox (hiermee omzeil je het hierboven beschreven probleem met sent items e.d.)

• Maak een nieuwe mail-enabled Public Folder aan. De 5 gebruikers geef je permissies tot deze Public Folder. Vervolgens pas je de instellingen van de Public Folder zo aan dat de "gelezen" en "ongelezen" items voor iedereen hetzelfde zijn. Voordeel van deze oplossing is, iedereen heeft de Public Folders standaard al zichtbaar binnen Outlook, dit scheelt je dus werk.

• djluc
Dat bedoel ik wel en werkt in de praktijk erg prettig, vergelijkbaar is het met de public folders oplossing. Wij gebruiker ook de OWA webmail waardoor voor ons de public folders geen goede oplossing was.

Verwijderd

Topicstarter
"Vervolgens pas je de instellingen van de Public Folder zo aan dat de "gelezen" en "ongelezen" items voor iedereen hetzelfde zijn"

Hoe doe ik dit juist ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb ondertussen al gezien dat ik het vinkje "maintain per user information ..." maar dit blijkt nog altijd niet echt goed te werken.

waarschijnlijk hierdoor : E-mail messages that you read in a public folder remain marked as unread in Outlook 2003
wel jammer dat die hotfix niet los te downloaden is want je moet niet rebooten met die hotfix maar wel met service pack en rebooten kan niet hier.

edit: aangezien dit client side is heb ik toch de service pack geinstalleerd, nu zet ie lokaal wel mooi mailtjes als read of unread maar dit gebeurt niet bij de andere mensen die de shared (mail)folder bekijken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2007 15:42 ]

Verwijderd

Da's een client side fix dus rebooten zou iets makkelijker moeten zijn dan een server rebooten.

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 07:02

Woohooo

Smilie, James Smilie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu beide manieren getest en de manier met de nieuwe acount werkt het best voor ons.
bedankt voor alle sugesties

• djluc
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:42:
Dan moeten die 5 dus met 2 inboxen werken?
Dit is niet echt de bedoeling, tenzij ik je verkeerd zou begrijpen.
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 15:43:
Ik heb nu beide manieren getest en de manier met de nieuwe acount werkt het best voor ons.
bedankt voor alle sugesties
Grappig ;)

Verwijderd

Topicstarter
Zou het eventueel mogelijk zijn om de rechten van de inbox van die acount in te stellen zonder te moeten inloggen als die gebruiker. Voorbeeld vanuit de AD, aangezien het nogal omslachtig is om iedere keer in te moeten loggen op die ene acount om nieuwe mensen/groepen rechten te geven op de inbox van deze acount.

• djluc
Gewoon rechtermuisknop op de mailbox klikken -> properties -> Exchange advanced -> mailbox rights?
Pagina: 1