Zouden jullie AUB mee willen denken over de volgende situatie:
Case:
Bedrijf X heeft een algemene E-mial box info@bedrijfx.nl. De beantwoording en opvolging van de berichten die hier binnenkomen is de verantwoording van een groep van 4 personen die parttime werken en elkaar afwisselen.
Case:
Bedrijf X heeft een algemene E-mial box info@bedrijfx.nl. De beantwoording en opvolging van de berichten die hier binnenkomen is de verantwoording van een groep van 4 personen die parttime werken en elkaar afwisselen.
- Iedere persoon heeft gewoon zijn eigen mailbox
- Ik wil eigenlijk dat de berichten die verzonden worden naar info@bedrijfx.nl binnenkomen in de gewone E-mail box van deze 4 medewerkers (1).
- Als één van de medewerkers het bericht heeft gelezen dan zou het bericht ook bij de andere leden van de groep als gelezen gemarkeerd moeten worden.
- De eerste medewerker die het bericht opent wordt eigenaar van het bericht en kan het verplaatsen naar een van de openbare mappen voor archivering. Op dat moment zou het bericht ook uit de mailbox bij de andere ontvangers moeten verdwijnen.
- Exchange 2007 @ Windows 2003SP2 + Outlook 2007@Vista worden gebruikt
- info@bedrijfx.nl is nu een distributie groep die afwisselend aan één van de medewerkers wordt toegewezen. Het nadeel hiervan is dat ik bij iedere wisseling van de wacht de AD moet aanpassen. Aanpassingen in het werkschema bereiken mij niet altijd dus dat is op zijn minst lastig.
- Als ik meerdere personen toevoeg aan de distributiegroep krijgen zij allen een afzonderlijke kopie van het bericht en kan men niet zien dat een collega al opvolging aan het bericht heeft gegeven
- Ik zou ervoor kunnen kiezen om de berichten die bij info@bedrijfx.nl binnenkomen direct te plaatsen in een openbare map. Het probleem is dat de gebruikers dan “vergeten” in die map te kijken.
Hans van Zijl