[Exchange] configuratie van distributiegroep

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:12
Zouden jullie AUB mee willen denken over de volgende situatie:

Case:
Bedrijf X heeft een algemene E-mial box info@bedrijfx.nl. De beantwoording en opvolging van de berichten die hier binnenkomen is de verantwoording van een groep van 4 personen die parttime werken en elkaar afwisselen.
  • Iedere persoon heeft gewoon zijn eigen mailbox
  • Ik wil eigenlijk dat de berichten die verzonden worden naar info@bedrijfx.nl binnenkomen in de gewone E-mail box van deze 4 medewerkers (1).
  • Als één van de medewerkers het bericht heeft gelezen dan zou het bericht ook bij de andere leden van de groep als gelezen gemarkeerd moeten worden.
  • De eerste medewerker die het bericht opent wordt eigenaar van het bericht en kan het verplaatsen naar een van de openbare mappen voor archivering. Op dat moment zou het bericht ook uit de mailbox bij de andere ontvangers moeten verdwijnen.
Verdere informatie:
  • Exchange 2007 @ Windows 2003SP2 + Outlook 2007@Vista worden gebruikt
  • info@bedrijfx.nl is nu een distributie groep die afwisselend aan één van de medewerkers wordt toegewezen. Het nadeel hiervan is dat ik bij iedere wisseling van de wacht de AD moet aanpassen. Aanpassingen in het werkschema bereiken mij niet altijd dus dat is op zijn minst lastig.
  • Als ik meerdere personen toevoeg aan de distributiegroep krijgen zij allen een afzonderlijke kopie van het bericht en kan men niet zien dat een collega al opvolging aan het bericht heeft gegeven
  • Ik zou ervoor kunnen kiezen om de berichten die bij info@bedrijfx.nl binnenkomen direct te plaatsen in een openbare map. Het probleem is dat de gebruikers dan “vergeten” in die map te kijken.
Ik heb geen idee welke zoektermen ik moet gebruiken om het antwoord online te vinden (en misschien kan het wel niet). Als iemand een idee heeft om iets vergelijkbaars te bereiken dan wordt die persoon mijn held van dat moment :)

Hans van Zijl

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 07:02

Woohooo

Smilie, James Smilie

Makkelijkste optie is om een aparte user aan te maken voor info en deze toe te voegen aan de standaard mailboxen van de gebruikers in Outlook 200X.

Op deze manier kan je heel simpel een gezamelijke mailbox maken waarbij ook de gelezen mail ook echt over staat als gelezen. Bij verwijderen of verplaatsen zelfde verhaal.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Caveat:
Verstuurde mail in naam van Info@ komt helaas wel per default in %user% 's persoonlijke Sent Items te staan, en niet die van Info.
Regeltje aanmaken dus :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:12
Hmm, ik heb inderdaad nog niet aan de mogelijkheid gedacht om voor info een extra user\mailbox aan te maken (nog wel even kijken over er voldoende CAL's zijn).

Het is niet helemaal wat ik zou willen maar wellicht "the next best thing". En dat het antwoord in de persoonlijke box van de betreffende user terecht komt is niet zo'n probleem. Dat is men op dit moment al gewend. Het gaat erom dat men niet hoeft uit te zoeken of er al actie is ondernomen.

[ Voor 9% gewijzigd door jwpmzijl op 29-03-2007 12:41 ]

Hans van Zijl

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-02 07:02

Woohooo

Smilie, James Smilie

Als je CAL's op per device staan, volgens mij kan je dan zonder een CAL te gebruiken een extra user aan maken.

• DoleBole
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-02 17:55
Wat dacht je van een mail-enabled public folder met "send as" rechten en gebruik maken van de flags?

optioneel kun je een auto forward naar een distributielijst doen, zodat ze de nieuwe berichten zien binnekomen

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

jwpmzijl schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 12:32:
En dat het antwoord in de persoonlijke box van de betreffende user terecht komt is niet zo'n probleem. Dat is men op dit moment al gewend. Het gaat erom dat men niet hoeft uit te zoeken of er al actie is ondernomen.
Nou ja, die "copy to sent items van InfoUser" regel is meer dat je ook kan zien wát voor actie er op is ondernomen ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1