[testcase] Eerste reeks vd 400D

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pas heb ik ook al een paar foto's gepost maar dit was eigenlijk te snel, ik heb afgelopen week heel wat geoefend en dit zijn tot nu toe de mooiste foto's. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase02.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase03.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase04.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase05.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase07.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase08.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase09.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase11.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase12.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rjpwagtmans/testcase13.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kameleman
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20:20
tot #7 is het goed, dan valt het enorm in herhaling

@ #1 is deze bewerkt ? het heeft een schilderachtige / getekende kleurstructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Chiron

Moderator Discord
ik zie dat je #1 op 50mm hebt gedaan.. zou hem zelf op 18mm pakken, zodat je er meer landschap op krijgt. En trek ook even de achtergrond horizontaal, die staat net niet waterpas ;)

Verder kan het aan mij, je kitlens, of de nabewerking liggen maar ik vind de foto's over het algemeen wat soft :)

Probeer ook niet in herhaling te vallen, foto's van zonsondergangen zijn sowieso al erg cliche. De laatste paar foto's van je serie is ook allemaal min of meer 'dead center' qua compositie, en dan wordt het al snel erg saai.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:44

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Kameleman schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 12:48:
tot #7 is het goed, dan valt het enorm in herhaling

...
^^ met stom

Vind dat de meeste foto's ook wel wat meer punch kunnen gebruiken. Wat meer contrast en saturation, bijv. de bloem-foto komt een beetje flets over.

edit:
Geen foto's beoordelen op m'n fletse laptopscherm

[ Voor 9% gewijzigd door Kanarie op 03-04-2007 19:43 ]

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Kameleman: Ja klopt #1 is idd bewerkt, alleen iets meer kleur en wat scherper gemaakt.

@ Chiron: Ja idd (te) veel zonsondergang foto's, komt omdat ik er zelf altijd helemaal weg van ben, hou van de kleuren en de sfeer... persoonlijk vind ik de laatste foto erg mooi maar ja smaken verschillen ben ik bang.

@ Kanarie: Ik heb meeste foto's toch al redelijk bewerkt, de bloemfoto zelfs +30% saturation...
Persoonlijk vind ik dat je niet te veel aan de foto moet doen, anders krijg je onwerkelijke foto's.

En de fotos zijn idd vrij soft, zelfs nu ik de meeste op F8 maak blijven ze wat onscherp.
De meeste foto's zijn zelfs ook nog verscherpt in PS.
Hoe weet je eigenlijk precies bij welk diafragma welke lens het meest scherp is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Ah, je tweede eerste reeks? Of eigenlijk de derde eerste reeks :P

Ik begrijp dat je enthousiast bent met het maken van foto's met je nieuwe camera, maar je moet natuurlijk wel kritisch blijven en je ook verplaatsen in degene die je foto's bekijkt. Voor hem / haar is het niet zo interessant om na 3 zonsondergangen weer dezelfde te zien. Zeker als je exact dezelfde foto's al in een eerdere testcase hebt geplaatst.

Ik zal hier geen slotje op doen, maar wees de volgende keer wel wat kritischer, en let er vooral op dat het niet een herhaling van het voorgaande is :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:28

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De eerste foto zou ik uit een wat lager standpunt hebben genomen. Zodat de boom loskomt van de horizon.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 14:02:
Ah, je tweede eerste reeks? Of eigenlijk de derde eerste reeks :P

Ik begrijp dat je enthousiast bent met het maken van foto's met je nieuwe camera, maar je moet natuurlijk wel kritisch blijven en je ook verplaatsen in degene die je foto's bekijkt. Voor hem / haar is het niet zo interessant om na 3 zonsondergangen weer dezelfde te zien. Zeker als je exact dezelfde foto's al in een eerdere testcase hebt geplaatst.

Ik zal hier geen slotje op doen, maar wees de volgende keer wel wat kritischer, en let er vooral op dat het niet een herhaling van het voorgaande is :)
Zoeff als je goed had opgelet had je gezien dat dit mijn 2e testcase is met de 400D en niet de 3e.
2 foto's zaten ook in mn vorige post idd maar deze waren toen amper bewerkt dus wilde bij deze een overzicht maken vd beste fotos tot nu toe.
En als je het niet interessant vind hoef je t niet te bekijken, gewoon niet op mn topic klikken en het probleem is opgelost ;)
Ow ja nog een gratis advies van mijn kant, die kleren die je aan hebt bij het topic (Wie zijn de FGers achter de cam) kunnen echt niet hoor, vooral die sjaal 8)7 Haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de foto's doen het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja er is een probleem met de server van @home denk ik (zoals gewoonlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
Hoe vaak ga je dezelfde foto's posten? poging 1, poging 2, poging 3, poging 4

Er zitten best aardige foto's tussen. Maar na het nodige advies denk ik dat je eerst weer aan het werk moet. Dat je daarna een zelfde soort serie uit brengt (met daarin het advies meegenomen) kan ik me voorstellen.

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:02
Je verandert wel snel van mening...
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 02:36:
Nou na heel lang na denken tot in de late uurtjes heb ik besloten GEEN fotocamera meer te kopen...
Nu heb ik miss wel wat mindere fotos maar kan wel filmen EN fotos maken met 3ccd technologie.
En ik zie het ook niet zo zitten om een filmcamera EN fotocamera mee te slepen op uitstapjes/vakanties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
1 doet leuk woestijn achtig aan tot je de horizon goed bekijkt. Had 'm alleen wel recht gezet.

Ik vind de hele serie er trouwens uitzien alsof er vrij matige software is gebruikt om de resizes te doen, is dat zo of ligt het aan mij?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar kun je tenminste wat mee, zo kan het dus ook!
Ipv te lopen zeiken over een dubbele post enz. kijk gewoon naar de fotos en als je t nie bevalt klik je ze weg zo makkelijk is het.

De software die ik heb gebruikt is gewoon photoshop dus daar zal het niet aan liggen volgens mij.
Ik had 'm idd recht moeten zetten weet alleen nog niet hoe dat moet in PS maar dat ga ik even uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:13:

De software die ik heb gebruikt is gewoon photoshop dus daar zal het niet aan liggen volgens mij.
Ja, hm, ik weet niet, ziet er allemaal een tikkie flets en onscherp uit, of loop ik nu erg te zaniken?
Ik had 'm idd recht moeten zetten weet alleen nog niet hoe dat moet in PS maar dat ga ik even uitzoeken :)
Uit m'n hoofd, image, rotate canvas
Overweeg de ptlens plugin te bemachtigen, erg handig voor dat soort klusjes.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:42

SkyStreaker

Move on up!

Misschien lullig, maar kan je #12 in ful lres posten? Ik wil hem als achtergrond, GEWELDIG!

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 16:12:
[...]

Zoeff als je goed had opgelet had je gezien dat dit mijn 2e testcase is met de 400D en niet de 3e.
2 foto's zaten ook in mn vorige post idd maar deze waren toen amper bewerkt dus wilde bij deze een overzicht maken vd beste fotos tot nu toe.
Goed, tel je even mee?

[list]• Nummer 1: [Testcase] Eerste foto's 400D
• Nummer 2: [testcase] zonsondergang
• Nummer 3: [testcase] Eerste reeks vd 400D met 2 foto's die we al op een andere plek hebben gezien.

Dan vraag ik me toch ten zeerste af wie er goed moet opletten, volgens mij ben je zelf de tel een beetje kwijt.
En als je het niet interessant vind hoef je t niet te bekijken, gewoon niet op mn topic klikken en het probleem is opgelost ;)
Als moderator zijnde heb ik nu eenmaal de onweerstaanbare drang om alle topics binnen 'mijn subfora' te bekijken en valt het me gewoon op dat je veel van hetzelfde post. Ik begrijp -zoals ik al eerder zeg- dat je enthousiast aan de slag bent gegaan, maar we willen binnen FGS ook een zeker kwaliteitsniveau bewaken. Op het moment dat iemand binnen een korte termijn meerdere testcases opent met hetzelfde onderwerp komt dat imho in het gedrang en maak ik er dus een opmerking over. Beter kan je bijvoorbeeld opnieuw bewerkte foto's in hetzelfde topic plaatsen, alsmede aanvullingen waarbij je gebruik hebt gemaakt van de eerder gegeven tips :)
Ow ja nog een gratis advies van mijn kant, die kleren die je aan hebt bij het topic (Wie zijn de FGers achter de cam) kunnen echt niet hoor, vooral die sjaal 8)7 Haha
Als je het niet eens bent met mijn kledingkeuze, merk dat dan op in het topic zelf ofzo. Het is hier echt een volstrekt irrelevante opmerking :')

Maargoed, ik heb al eerder gezegd dat ik het topic open laat en zal er ook nu geen slotje op doen. Dan moeten we echter wel ontopic verder gaan. Mocht je hier nog een reactie op hebben, geef die dan a.u.b. per DM of mail :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er zitten een paar mooie foto's tussen, voor mij 2, 4, 5 en 12.

1) Ik zou die vanaf een lager standpunt nemen.
3) Een bord over een hunnebed is niet interresant als je bij een hunnebed staat
6) Mooie kleuren, maar saai.
7) Mooi standpunt, iets meer zon had het afgemaakt.
8) Zie 7.
9) Zie 7.
10) Doet me niks.
11) Mooie lucht, maar dat is maar de helft van de foto.
13) 11 maar dan verbetert.
Ik zie hier niemand zeiken dan jijzelf. Foto's meerdere malen plaatsen is irritant en daarop gewezen worden is niet meer dan normaal.

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst even excuses voor mijn temperament van afgelopen dagen ik zat met wat priveomstandigheden en was daardoor niet zo best gemutst, nogmaals excuses.
Ow ja nog ff aan Zoeff, klopt idd dat ik 3 keer heb gepost maar niet met mn 400D, die ene post [testcase] zonsondergang is nog van mn antieke sony cybershot vandaar.

@ Skystreaker: Leuk man dat je mn foto op je achtergrond wilt, is echt n compliment! Hieronder de link waar je hem kunt downloaden...

http://members.home.nl/rjpwagtmans/zonsondergangrucphen2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrBOB101
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16-09 19:07
Ik zal ook nog even wat nuttigs posten. Wat algemene dingen:
  • Zoals al een aantal keer gezegd is zijn de verkleiningen niet lekker; ja, zelfs in photoshop kan je die verknallen (afhankelijk van het soort resize dat je kiest.)
  • Ik zou ze ook in een iets hogere kwaliteit JPG opslaan de volgende keer, je hoeft niet door te schieten naar extreem, maar de compressie is nu vaak goed zichtbaar.
  • In een aantal foto's (4 - 12) is er behoorlijk wat ruis aanwezig, hoewel niet even goed zichtbaar op de verkleiningen. Kijk even naar je full-size, daar schrok ik echt van! Beetje spelen met ISO vs sluitertijd vs diafragma.
  • Te vaak ligt je horizon en / of object wat je wilt fotograferen in 't midden van de foto; probeer het wat meer richting 1/3 te trekken.
Dan over de foto's per stuk:
#1+ Mooie situatie, leuke kleuren en contrasten.
#1- Jammer dat de horizon scheef staat en van mij had de boom "iets" meer naar links gemogen.
#2+ Schaduwwerk.
#2- Alles is op het midden van de foto gericht; zowel de horizon als het pad / hekjes.
#3+ Aardige situatie.
#3- Dat het een hunebed is zal iedereen zien; het bord maakt het kiekjes-achtig. Teveel voorgrond.
#4+ Belichting.
#4- Alles in 't midden van de foto.
#5+ Situatie.
#5- Zwaar onderbelicht, horizon in 't midden, tak in 't midden van de foto.
#6+ Mooie kleuren!
#6- Hier had "iets" meer boom op mogen staan.
#7+ Mooi kleuren, leuke situatie, horizon op de goeie plek!
#7- Ruis, zon in 't midden.
#8+ Mooie kleuren.
#8- Ruis, (hori)zon in 't midden, horizon scheef.
#9+ Mooie kleuren.
#9- Ruis, (hori)zon in 't midden, horizon scheef.
#10+ Geen.
#10- Ruis, (hori)zon in 't midden, horizon scheef.
#11+ Zeer mooie situatie, mooi wolken-werk en mooie reflectie in 't water!
#11- Zon in 't midden.
#12+ Geinig gedaan.
#12- Had lichter gemogen.
#13+ Kleuren & altijd leuk die zonnestralen.
#13- Midden!

[ Voor 10% gewijzigd door DrBOB101 op 04-04-2007 19:57 ]

Diagnose onbekend, maar uiteindelijk komt alles goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verrek ik zit even de foto's goed te bekijken en zie dat ik per ongeluk de ISO op 800 heb laten staan, vandaar al de ruis :(
Normaal maak ik alles op 100... ach ja volgende keer beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024

Acolyte

Lid

Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 21:51:
Normaal maak ik alles op 100... ach ja volgende keer beter!
Op 100 had je een statief nodig denk ik... Kan me moeillijk voorstellen dat je ze vanuit de hand én scherp én goed belicht had kunnen krijgen bij die donkere settings.
Pagina: 1