Game computer voor ongeveer €800,-

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 2.366 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:01
Gizz schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:33:
[...]

Inderdaad onzin zoals mijn bovenbuurman zegt. Als een voeding niet sterk genoeg is brand de zekering van de voeding door, gaat ie gewoon uit of is je pc instabiel. Het is niet zo dat je apparatuur trager gaat werken :P
ow ok. ja sorry, maar ben geen hardware kenner :P
ach ja...heb ik iig genoeg power :+

Verwijderd

En je krijgt een "luie" voeding ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:03
Verwijderd schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 14:25:
Ga eerst dat maar es lezen en kom dan maar tot de conclusie dat idle ongeveer gelijk is en dat de intel het op load wint. Moeilijk he revieuws lezen. :( grmbl fanboys grmbl
Ik had het niet over e6600 vs 6000+X2 maar over Intel processors in het algemeen.
Helemaal niet, je moet zoizo altijd het hele systeem vergelijken. Met alle componenten. Verder is het zo dat de TDP's die aangegeven worden vaak de richtlijnen zijn met de afgegeven warmte en dus niet eens met hoeveel stroom ze daadwerkelijk verbruiken. Van fanboyism is niemand ooit beter geworden.
Jij doelt dus op de chipset meegerekend. Ook goed, laten we het zo zeggen:

Bij Intel mag je hier dan ook nog een de Northbridge bijtellen, bij AMD mag je er niets bij optellen. Waarom?

AMD heeft een integrated geheugen controller in de CPU, Intel niet. Deze geheugencontroller wordt echter wel meegenomen in de vergelijkingen van stroomgebruik, maar bij Intel wordt níét de geheugencontroller meegenomen. Dus ik vind het best hoor, als je de chipset erbij gaat tellen. Maar vergeet niet dat dit eigenlijk ook onzin is aangezien er zoveel chipsets zijn (nForce, Via, SiS, Intel, ATi) en de een meer gebruikt dan de ander.

En tja het is nou eenmaal een feit dat Intel de TDP's aangeeft in vermogen bij 'normaal gebruik' en AMD als in 'het absolute maximale verbruik'. Veel consumenten zien het TDP nou eenmaal als dé waarheid.

By the way; ik loop de TS echt niet over te halen om een AMD te nemen, ik wil gewoon iets recht zetten :P

[ Voor 3% gewijzigd door Avalaxy op 20-04-2007 15:42 ]

Verwijderd

leonpwner1 schreef op vrijdag 20 april 2007 @ 15:40:
[...]

Ik had het niet over e6600 vs 6000+X2 maar over Intel processors in het algemeen.

[...]

Jij doelt dus op de chipset meegerekend. Ook goed, laten we het zo zeggen:

Bij Intel mag je hier dan ook nog een de Northbridge bijtellen, bij AMD mag je er niets bij optellen. Waarom?

AMD heeft een integrated geheugen controller in de CPU, Intel niet. Deze geheugencontroller wordt echter wel meegenomen in de vergelijkingen van stroomgebruik, maar bij Intel wordt níét de geheugencontroller meegenomen. Dus ik vind het best hoor, als je de chipset erbij gaat tellen. Maar vergeet niet dat dit eigenlijk ook onzin is aangezien er zoveel chipsets zijn (nForce, Via, SiS, Intel, ATi) en de een meer gebruikt dan de ander.

En tja het is nou eenmaal een feit dat Intel de TDP's aangeeft in vermogen bij 'normaal gebruik' en AMD als in 'het absolute maximale verbruik'. Veel consumenten zien het TDP nou eenmaal als dé waarheid.

By the way; ik loop de TS echt niet over te halen om een AMD te nemen, ik wil gewoon iets recht zetten :P
Wij hadden het duidelijk over E6600 VS 6000+ waar jouw algemeenheid blijkbaar niet opgaat en dus ook geen bijgedragen waarde heeft. (pas bij 65nm AMD's gaat dat op)

Het gaat er niet om of je er iets bij of af mag halen, het gaat er gewoon om hoeveel het systeem gebruikt in totaal, daar betaal je namelijk voor. Ookal zijn de chipsets verschillend. En wij zijn geen doorsnee consumenten is het wel ;)

• eppo16
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:31
Jongens , ik vind het erg leuk dat jullie mij zo goed helpen
maar ik heb toch gekozen voor de E6600.

Het maakt mij niks uit wie het meeste stroom verbruik heeft
want hoe dan ook ik ga voor de E6600.

• eppo16
@pdebie :

Heb je de systeemkast ?

Is een ATI Radeon X1650pro ook een vervanger voor
mijn huidige game kaart ( ATI Radeon X1950pro ).

De X1650pro wordt dan gebruikt voor af en toe een spelletje,
het beeld maakt niet uit als ik maar beeld heb :P

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:01
eppo16 schreef op zaterdag 21 april 2007 @ 17:52:
@pdebie :

Heb je de systeemkast ?
eeh ja, maar zoals ik al zei: in m'n enthousiasme helemaal vergeten foto's te maken :D |:(
hij bevalt goed in ieder geval. blijft lekker koel en ik heb echt mega ruimte binnenin. Alleen al die ledjes hadden voor mij niet gehoeven, maar ach.

• eppo16
Dat is bij mij ook zo , al die ledjes en vooral de lichtgevende fan's die ik nog
heb is het helemaal leuk :D Zoals je zelf merkt valt de temperatuur heel erg
mee dus je begrijpt denk ik wel waarom ik deze systeemkast voor mijn Game
pc wil gaan gebruiken ;)

Wil je alsnog foto's maken ?

Het lijkt mij zo leuk om de systeemkast bij jouw te zien staan.

Nog een vraag ;

Is de ATI Radoen X1650pro voor een paar spelletjes een goede
videokaart ? Deze kan ik namelijk van een hele goede vriendin
overkopen voor een paar tientjes.
Pagina: 1 2 Laatste