Ik had het niet over e6600 vs 6000+X2 maar over Intel processors in het algemeen.
Helemaal niet, je moet zoizo altijd het hele systeem vergelijken. Met alle componenten. Verder is het zo dat de TDP's die aangegeven worden vaak de richtlijnen zijn met de afgegeven warmte en dus niet eens met hoeveel stroom ze daadwerkelijk verbruiken. Van fanboyism is niemand ooit beter geworden.
Jij doelt dus op de chipset meegerekend. Ook goed, laten we het zo zeggen:
Bij Intel mag je hier dan ook nog een de Northbridge bijtellen, bij AMD mag je er niets bij optellen. Waarom?
AMD heeft een integrated geheugen controller in de CPU, Intel niet. Deze geheugencontroller wordt echter wel meegenomen in de vergelijkingen van stroomgebruik, maar bij Intel wordt níét de geheugencontroller meegenomen. Dus ik vind het best hoor, als je de chipset erbij gaat tellen. Maar vergeet niet dat dit eigenlijk ook onzin is aangezien er zoveel chipsets zijn (nForce, Via, SiS, Intel, ATi) en de een meer gebruikt dan de ander.
En tja het is nou eenmaal een feit dat Intel de TDP's aangeeft in vermogen bij 'normaal gebruik' en AMD als in 'het absolute maximale verbruik'. Veel consumenten zien het TDP nou eenmaal als dé waarheid.
By the way; ik loop de TS echt niet over te halen om een AMD te nemen, ik wil gewoon iets recht zetten
[
Voor 3% gewijzigd door
Avalaxy op 20-04-2007 15:42
]