Hallo ,
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende :
Wat ik samen wil stellen :
Een computer aan de hand van de onderdelen zelf in elkaar zetten. Daarbij maak ik mijn
eigen computer als het ware. De reden dat ik hem zelf ga samenstellen is , dan kan ik
precies zeggen wat voor onderdelen er precies in moeten komen.
Het doel :
Ik heb een aantal dingen als doel wat ik met de computer onder andere wil gaan doen. Onder
andere : Internet , MSN , Muziek luisteren , Word ( verslagen schrijven voor school ) , Games
spelen, vooral dat laatste wou ik met dit systeem gaan doen.
Daarbij wil ik me gaan verdiepen in overclocken. Dat is nu nog niet aan de orde maar wil ik wel
binnen nu en een half jaartje gaan doen. Nu voldoet mijn videokaart nog uitstekend ( vind ik zelf )
maar wil over een jaartje wel over naar Direct X10.
De spelletjes die ik speel zijn : Red Alert II , FIFA 07 , C&C Generals , Anno 1701 , Battlefield 2 & 2142
Budget :
Omdat ik al enkele hardware-onderdelen heb mag het Maximaal €800,- kosten. In dat budget
moet ik de systeemkast , toetsenbord , muis , boksen en monitor bij in zitten. Ik hoef er geen
Windows licentie bij te hebben of dat zij het in elkaar gaan zettem dat doe ik allemaal zelf.
Het systeem :
Moederbord : Asus P5B, Retail € 105,79
Processor : Intel Core 2 Duo (Allendale), E6300, Socket 775, Boxed €162,44
Geheugen : Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, 2x 1 gb pc5300 667 mhz ( heb ik al )
Videokaart : Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 ( heb ik al )
Harde schijf : Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II € 63,45
Dvd speler : Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM € 18,30
Dvd brander : NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM € 31,62
Voeding : Cooler Master eXtreme Power, 500 Watt, Retail €45,68
Kast : http://img241.imageshack.us/img241/2504/voorkantverafkq4.jpg ( heb ik al )
Monitor : Acer AL1917Fsd 19" LCD, Silver, 19 " € 203,93
Toetsenbord : Logitech Media Keyboard, Zwart, Retail € 11,79
Muis : Logitech LX3, Zwart, Retail € 19,11
Totaal : € 662,11 bij Azerty
Waarom hier voor gekozen :
Het leek mij een perfecte Game pc. Ik heb de videokaart al met het geheugen
die zijn ongeveer 2 maandjes oud. Daarbij is mijn videokaart nog prima voor welke
spelletjes ik ermee wil spelen. Samen met het geheugen,moederbord,videokaart
en de processor hoop ik hiermee een goede Game pc te maken.
Waar loop ik vast :
Moederbord :
Ik heb mijn twijfels over het moederbord. Ik hoor er goede verhalen over , en hij zou heerlijk
overclocken. Ik hoor ook goede verhalen over de Gigabyte DS3 , deze zou ook lekker overclocken
en heeft 2 SATA connectors meer als de Asus P5B.
Processor :
Op zich vol staat de E6300 prima , maar de komt een prijs daling aan eind van deze maand
namelijk. Zou de E6600 een betere keus zijn met de prijs daling ? Deze processor heeft net
iets meer power namelijk dan de E6300.
Geld over :
Zoals je ziet heb ik nog bijna €150,- over wat dan uit komt op €800,-. Wat kan er eventueel
verbeterd/veranderd worden om dit een goede Game pc van te maken ?
Bronnen :
Ik heb de onderdelen gezocht op : www.azerty.nl , voor de rest op de Gigabyte en Asus website
gekeken voor de specificaties van de beide moederbordjes.
Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.
Groetjes Eppo16
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende :
Wat ik samen wil stellen :
Een computer aan de hand van de onderdelen zelf in elkaar zetten. Daarbij maak ik mijn
eigen computer als het ware. De reden dat ik hem zelf ga samenstellen is , dan kan ik
precies zeggen wat voor onderdelen er precies in moeten komen.
Het doel :
Ik heb een aantal dingen als doel wat ik met de computer onder andere wil gaan doen. Onder
andere : Internet , MSN , Muziek luisteren , Word ( verslagen schrijven voor school ) , Games
spelen, vooral dat laatste wou ik met dit systeem gaan doen.
Daarbij wil ik me gaan verdiepen in overclocken. Dat is nu nog niet aan de orde maar wil ik wel
binnen nu en een half jaartje gaan doen. Nu voldoet mijn videokaart nog uitstekend ( vind ik zelf )
maar wil over een jaartje wel over naar Direct X10.
De spelletjes die ik speel zijn : Red Alert II , FIFA 07 , C&C Generals , Anno 1701 , Battlefield 2 & 2142
Budget :
Omdat ik al enkele hardware-onderdelen heb mag het Maximaal €800,- kosten. In dat budget
moet ik de systeemkast , toetsenbord , muis , boksen en monitor bij in zitten. Ik hoef er geen
Windows licentie bij te hebben of dat zij het in elkaar gaan zettem dat doe ik allemaal zelf.
Het systeem :
Moederbord : Asus P5B, Retail € 105,79
Processor : Intel Core 2 Duo (Allendale), E6300, Socket 775, Boxed €162,44
Geheugen : Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, 2x 1 gb pc5300 667 mhz ( heb ik al )
Videokaart : Sapphire Radeon X1950 Pro, 256 MB, GDDR3, PCI Express x16 ( heb ik al )
Harde schijf : Samsung Spinpoint, 250 GB, 7200 RPM, 8 MB, SATA II € 63,45
Dvd speler : Samsung SH-D163C, S-ATA, Zwart, OEM € 18,30
Dvd brander : NEC AD-7173S, Serial ATA150, Zwart, OEM € 31,62
Voeding : Cooler Master eXtreme Power, 500 Watt, Retail €45,68
Kast : http://img241.imageshack.us/img241/2504/voorkantverafkq4.jpg ( heb ik al )
Monitor : Acer AL1917Fsd 19" LCD, Silver, 19 " € 203,93
Toetsenbord : Logitech Media Keyboard, Zwart, Retail € 11,79
Muis : Logitech LX3, Zwart, Retail € 19,11
Totaal : € 662,11 bij Azerty
Waarom hier voor gekozen :
Het leek mij een perfecte Game pc. Ik heb de videokaart al met het geheugen
die zijn ongeveer 2 maandjes oud. Daarbij is mijn videokaart nog prima voor welke
spelletjes ik ermee wil spelen. Samen met het geheugen,moederbord,videokaart
en de processor hoop ik hiermee een goede Game pc te maken.
Waar loop ik vast :
Moederbord :
Ik heb mijn twijfels over het moederbord. Ik hoor er goede verhalen over , en hij zou heerlijk
overclocken. Ik hoor ook goede verhalen over de Gigabyte DS3 , deze zou ook lekker overclocken
en heeft 2 SATA connectors meer als de Asus P5B.
Processor :
Op zich vol staat de E6300 prima , maar de komt een prijs daling aan eind van deze maand
namelijk. Zou de E6600 een betere keus zijn met de prijs daling ? Deze processor heeft net
iets meer power namelijk dan de E6300.
Geld over :
Zoals je ziet heb ik nog bijna €150,- over wat dan uit komt op €800,-. Wat kan er eventueel
verbeterd/veranderd worden om dit een goede Game pc van te maken ?
Bronnen :
Ik heb de onderdelen gezocht op : www.azerty.nl , voor de rest op de Gigabyte en Asus website
gekeken voor de specificaties van de beide moederbordjes.
Alvast hartelijk bedankt voor de reacties.
Groetjes Eppo16
[ Voor 3% gewijzigd door eppo16 op 03-04-2007 11:58 ]