Ik las laatst in het Algemeen Dagblad een bijzonder opmerkelijk artikel.
Zou iemand zijn licht voor mij over deze zaak kunnen laten schijnen? Worden er mensen werkelijk "wonderbaarlijk" (als in: door hun geloof in een god) genezen?
Nu klinkt mij dit werkelijk ongelofelijk in de oren, en zou er graag meer over te weten komen. Ook al zijn er vele tegenstanders die met de tekst "de ziekte zat gewoon tussen de oren", maar als ik in het artikel dan lees dat zelfs het Erasmus Medisch Centrum voor een raadsel staat ga ik toch twijfelen aan de pertinente onwaarheid die mensen aan het artikel toedichten.Na 17 jaar helse pijn en voornamelijk liggen, staat Janneke Vlot op 4 maart van dit jaar op uit haar rolstoel en loopt.
‘Ongelooflijk,’ luidt de letterlijke reactie van het Erasmus Medisch Centrum.
Teus Vlot uit Bleskensgraaf, een diepgelovig mens, heeft in 2004 op het punt gestaan alle bladzijden uit zijn bijbel te scheuren waarop wonderbaarlijke genezingen plaatsvonden. Zo groot waren op dat moment de vertwijfeling en boosheid over het lijden van zijn zieke vrouw Janneke en hun hele gezin. Maar hij liet zijn bijbel heel. ,,Ik bad om vertrouwen en kreeg het. Boosheid lost niets op.’’
Janneke (44) zelf is geen moment vertwijfeld of boos geweest. ,,Ik heb altijd gezegd: God maakt geen fouten.’’ In een rondzendbrief aan familie en vrienden schreef ze in 2004: ‘Eens zal ik genezen zijn en lopen’. Ze bedoelde destijds: misschien in dit leven, misschien in de hemel, verduidelijkt ze nu.
Het gebeurde in dit leven. Om precies te zijn: op de avond van 4 maart 2007, in Leiderdorp.
Tijdens een genezingsdienst kondigt de evangelist Jan Zijlstra aan dat ‘God door deze vrouw grote dingen gaat doen’. Het volgende moment stapt Janneke wat onwennig uit haar rolstoel en loopt. Stampt op de grond, zonder pijn. Schatert het uit. En stopt vervolgens niet meer met lopen.
Zou iemand zijn licht voor mij over deze zaak kunnen laten schijnen? Worden er mensen werkelijk "wonderbaarlijk" (als in: door hun geloof in een god) genezen?
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...