HD ineens leeg, hoe data terug te krijgen?

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Ik zit hier dus met een raar probleem,
Er zaten 2 schijven op een abit moederbord (nummer weet ik niet uit m'n hoofd).
computer had altijd al problemen met opstarten, na een paar x reset was het probleem weg en werkte de pc perfect.
nu komt het, de computer wou ineens de 2de HD niet meer lezen, hij geeft nog wel de 3 partities weer van de harde schijf, maar geen namen van de partities of data, geeft een error als je er in probeert te komen via windows, ''kan niet gelezen worden, is mogelijk beschadigd blablabla''.
als je de windows cd in de pc doet krijg je dus ook gewoon de partities te zien alleen staat er eigenlijk ook dat er geen data op zit.
het rare is dat nu die deze hardeschijf niet meer kan lezen, start de computer wel gewoon weer goed op (geen spontane reboots bij opstarten windows, wat eerst wel was)

nu is deze data erg belangrijk (zitten namelijk foto's op, dus ik ga de HD niet formateren)

geprobeerd:
HD in andere pc = zelfde resultaat.
ERD commander ziet ook alleen lege partities.

nou voordat ik met tools ga kloten en mischien alle data voorgoed kwijt ben, wil ik eerst om jullie hulp vragen.

specs:
P4 2.4 ghz northwoord
2x 512mb pc3200 (memtest86 tested)
1x 80gb Maxtor IDE (werkt nog goed) 1x 160gb maxtor IDE (werkt niet meer goed)
Abit mobo

http://specs.tweak.to/15535

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-02 02:00

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

OM FAQ / Beleid

Probeer eens Getdataback te gebruiken, en hang je "lege schijf" achter een andere pc.

De kick van Electric!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:04

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

En probeer daarna (of het gelukt is of niet) met Powermax eens de status van je HD te bepalen..
Hiermee kan je ook gelijk dan je garantie controleren meen ik.

[ Voor 44% gewijzigd door AW_Bos op 03-04-2007 00:42 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Apart probleem, de oorzaak heb ik absoluut geen idee van. Wel kan ik je vertellen dat ik zelf zeer goede ervaringen heb met het programma GetDataBack. Uit je verhaal begrijp ik dat je Windows op de 1e wel werkende schijf hebt staan, het programma hierop installeren is vrijwel risicoloos. Wel is het belangrijk om absoluut niet meer naar de beschadigde schijf te schrijven !

In de eerste instantie scant het programma alleen en veranderd dus niks. Het heeft mij een een soortgelijke situatie gered van vele GB's data verlies !

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-01 02:44
luister eens van dicht bij u 2 de schijf en vergelijk dat eens met je andere schijf, indien u 2de schijf een krassend geluid maakt is je hdd dood

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat dus al duidelijk in de FAQ van dit subforum uitgelegd: OM FAQ / Beleid » Hoe krijg ik verloren gegane data terug? :) Kortom: schrijf geen bitje naar de schijf toe en laat zoveel mogelijk datarecoverytooltjes op de schijf los tot je het gewenste resultaat hebt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.