Resolutie breedbeeldscherm niet in te stellen

Pagina: 1
Acties:

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Mijn vader heeft een nieuwe LCD-monitor aangeschaft, een 22" Xerox XM3 widescreen.

Het probleem is dat de onboard videokaart (Via UniChrome op een Asus P5VDC) geen widescreenresoluties ondersteunt.

VIA heeft hier blijkbaar geen support voor, maar nVidia-kaarten schijnen wél correcte breedbeeldresoluties te ondersteunen.

Omdat mijn vader geen extra geld voor een losse videokaart wil uitgeven vraag ik me af of een oude nVidia TNT2-kaart (die ik hier nog heb liggen) ook widescreen ondersteunt, en met name de resolutie 1680x1050, wat de native resolutie is van het scherm.

Het probleem is hetzelfde als bij onderstaand topic, dat is helaas nooit opgelost...
Breedbeeld tft: resolutie staat er niet bij

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07 10:28

Haan

dotnetter

Ik zou eerst eens met Powerstrip kijken of je daarmee toch niet de juiste resolutie in kan stellen (grote kans dat dat inderdaad niet kan trouwens, heb het al vaker gezien met die goedkope integrated graphics.) Maar met een TNT2 moet het vast wel lukken, al dan niet met Powerstrip ook.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Jooz
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-07 10:07
1650 zowieso niet, eerder iets in de buurt van 1028x700 ofzo

"The true sign of intelligence is not knowledge but imagination."

• DarthPlastic
Net even geprobeerd met een freeware tool, 'ResChange' (link), maar zelfs bij forceren geeft hij aan dat de resolutie niet wordt ondersteund (met de VIA onboard kaart dus).

Hoop dat de TNT2 het wel aankan, iemand die hier meer info over heeft?
Jooz schreef op maandag 02 april 2007 @ 21:55:
1650 zowieso niet, eerder iets in de buurt van 1028x700 ofzo
Hoe weet je dit zo zeker? Is er een lijst met resoluties die ik ergens kan opvragen, omdat ik wel vaker heb gezien dat oude videokaarten toch vrij hoog kunnen gaan...

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-07 10:28

Haan

dotnetter

Zo'n kaart kan makkelijk hoge resoluties aan hoor. Voor 1680x1050 @32bits kleuren heb je maar ~7MB geheugen nodig op de videokaart. Googlen op 'tnt2 max resolution' zegt trouwens 1920x1200 als max.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• DarthPlastic
Inmiddels de TNT2 geïnstalleerd in de pc, drivers waren zelfs niet eens nodig (verliep via Windows, zo'n bekende kaart was het blijkbaar), hij draait probleemloos 1680x1050 (na install van monitordriver, eerst deed hij 1680x1024), en kan zelfs tot over de 2000 pixels :)

Gefixed dus, bedankt voor de hulp!

@hieronder: Ok, bedankt voor de tip, ook al wordt de pc alleen voor officewerk gebruikt, maar ik zal ze toch eens installeren dan :)

[ Voor 17% gewijzigd door DarthPlastic op 02-04-2007 23:48 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:12
De drivers die Windows installeert zijn 2D drivers alleen. 3D wordt softwarematig dan afgehandeld.
Ik zou wel ff drivers van nVidia installeren.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Pagina: 1