Breedbeeld tft: resolutie staat er niet bij

Pagina: 1
Acties:
  • 791 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 10:53
Ik heb denet een Mirai 19" Breedbeeld TFT monitor gekocht alleen ik krijg hem niet op de gangbare 1440x900 resolutie. Ik heb de videodrivers geupdate en de computer een paar keer opnieuw opgestart. Het probleem is dat men beweerd dat het een Plug & Play monitor is die zogenaamd automatisch helemaal wordt herkent door Windows XP. Helaas herkent Windows XP hem niet en heb ik niet de optie om het breedbeeld resolutieformaat in te stellen. Ook als ik "Bekijk alle modi" (bij eigenschappen geavanceerd) kijk zit de mode er niet tussen. Het opnieuw detecteren van de monitor in Windows heeft ook geen nut...

Ook heb ik op de website van Mirai gekeken maar daar zijn geen drivers oid te vinden. Search functie leverde niks relevants op en via google heb ik ook nog geen goede hits gekregen....

Enig idee wat er mis is/hoe ik dit op moet lossen?

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Welke videokaart heb je ?

• menne
Ik heb een Asus K8V-MX moederbord met ingebouwde videokaart. Bij beeldschermeigenschappen staat: VIA/S3G UniChrome Pro IGP.

[ Voor 3% gewijzigd door menne op 20-12-2006 19:49 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het zou heel goed kunnen dat die on-board deze resolutie niet aan kan. Maargoed, staat er ook niet ergens bij je drivers iets van 'show unsupported settings'? Je kunt dan vaak alles zien, ook als je monitor/videokaart de boel niet ondersteunt. Misschien doet 'ie het, misschien niet..

Maarrehh.. Kijk anders eens voor een oud 2e hands videokaartje..

• menne
Als ik bij "Alle modi" kijk dan staat de resolutie er ook niet bij... betekent dit dat de videokaart deze resolutie geheel niet ondersteund...?

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Waarschijnlijk wel.

Kijk eens of er al nieuwere drivers zijn, er is 'n kans dat 'ie hem dan wel aan kan.

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
Als het via de normale wegen niet lukt kun je Powerstrip gebruiken. Bij Display Profiles een custom resolutie instellen.

• menne
Met Powerstrip krijg ik hem ook niet op 1440x900. Powerstrip herkent de monitor daarintegen wel correct.

[ Voor 8% gewijzigd door menne op 20-12-2006 20:31 ]

• menne
Maar de mogelijkheid is er dat dus de beeldscherm kaart de resolutie niet ondersteunt? Of is dat überhaupt onmogelijk (tenzij ie heel erg oud is)? De computer is namelijk minder dan een jaar oud, lijkt me gek dat die kaart het dan niet ondersteund.

Iemand nog een ander idee hoe ik Windows geforceerd kan laten draaien op 1440x900? Want dit is geen gezicht... :/

[ Voor 4% gewijzigd door menne op 21-12-2006 17:02 ]

Verwijderd

Vergelijkbaar probleem: 1440x900 reso met K8M890 ?
Oplossing is er ook gevonden, misschien heb je er wat aan? :)
Pagina: 1