1440x900 reso met K8M890 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 795 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-03 21:31

Patriek

edit koning

Topicstarter
Voor mijn oom dacht ik een leuk systeem te hebben samengesteld voor weinig geld. Onderdeel hiervan is een Asus A8V-VM met de VIA K8M890 chipset, die heeft de "VIA Chrome9" IGP. Daarop is een Iiyama Prolite E1900WS 19inch LCD monitor aangesloten, welke de native resolutie van 1440x900 met zich meedraagt.

Probleem: In Windows (MCE 2005) krijg ik de betreffende resolutie niet in mijn keuzelijstje. Het hoogste is 1280x768.
De nieuwste drivers voor zowel de beeldschermadapter als de monitor zijn netjes geinstalleerd.

Wie o wie heeft er een oplossing. Hoop niet alsnog een videokaart aan te moeten schaffen voor enkel de resolutie.

PowerStrip ben ik niet erg bekend mee, maar heb gezocht naar het forcen van de resolutie. Enige dat ik gevonden heb is onder display "profiles>configure>advanced timing options" waar je blijkbaar het actieve aantal pixels zou moeten kunnen wijzigen, maar deze waardes kan ik niet wijzigen.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Nee lukt (me) niet. Lees de kleine lettertjes even B) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Patriek op 05-12-2006 09:03 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Hoeveel MB ram heb jij de kaart gegeven. Je moet hem namelijk wel genoeg geven, anders krijgt hij de resolutie niet op het scherm.

Misschien heeft iiyama nog wel een driver voor het juist plaatsten van de resolutie.

Ik heb scherm zelf ook. Het werkt perfect, alleen de resolutie kan een drama zijn

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Touchdomex schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 09:04:
Hoeveel MB ram heb jij de kaart gegeven. Je moet hem namelijk wel genoeg geven, anders krijgt hij de resolutie niet op het scherm.

Misschien heeft iiyama nog wel een driver voor het juist plaatsten van de resolutie.

Ik heb scherm zelf ook. Het werkt perfect, alleen de resolutie kan een drama zijn
Dat is een goeie van dat RAM, ga ik eens even naar kijken (in de BIOS?).
De nieuwste Iiyama driver heb ik al geinstalleerd staan voor deze monitor. PowerStrip leest mooi af dat tie de betreffende resolutie wel aankan. Tis enkel de adapter die t probleem is denk ik.

Update: heb zojuist het shared geheugen van 64MB naar 256MB opgeschroeft, maar het heeft niet mogen baten helaas.

[ Voor 7% gewijzigd door Patriek op 05-12-2006 09:18 ]

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Is het mogelijk dat het forcen v/d resolutie met PowerStrip niet lukt omdat dit een nieuwe IGP is, en van VIA? Ondersteunt PowerStrip niet voornamelijk de chips van Nvidia/AMD(ATI)?

• Ultraman
  • Laatst online: 21-07 14:39

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Is er geen lijstje van resoluties in de driver waar een vinkje als "Do not show settings which this monitor doesn't support" bij staat?
Dat uitschakelen zou kunnen helpen.
Het kan overigens voorkomen dat de drivers voor je videokaart geen ondersteuning bieden voor custom resoluties.

Als ik jou was zou ik ook dit draadje op het PowerStrip forum beetje in de gaten houden.

[ Voor 14% gewijzigd door Ultraman op 05-12-2006 10:56 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
cybersteef schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 10:55:
[...]
Als ik jou was zou ik ook dit draadje op het PowerStrip forum beetje in de gaten houden.
:'( zag nu de inderdaad een grijze (niet klikbare) button "custom resolutions" in PowerStrip
Zal nog wel een kleine poging wagen ergens voor custom drivers te zoeken, maar mijn hoop is al ver gedaald.

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Wat zou een goede videokaart, voor zo min mogelijk geld zijn, die zeker 1440x900 ondersteund?
Verder moet t Windows Vista compatible zijn (DirectX9, min. 128Mb).

[ Voor 25% gewijzigd door Patriek op 05-12-2006 17:29 ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:43

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Patriek schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:25:
Wat zou een goede videokaart, voor zo min mogelijk geld zijn, die zeker 1440x900 ondersteund?
Verder moet t Windows Vista compatible zijn (DirectX9, min. 128Mb).
7600GS Silent. Heb hem ook in mijn PC met hetzelfde scherm. Ligt misschien iets buiten je budget, maar wat een super kaart (H)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Je zou het even moeten nakijken maar ik denk dat een GF6200 al voldoet

~ Mijn prog blog!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-07 13:54
http://www.viaarena.com/D...44806_XP_wIShld_logod.zip
deze al geprobeerd ;)

anders wachten op een nieuwe VGA BIOS ...

of deze kopen:
pricewatch: Asus GeForce 7100 GS 128MB DDR2 (PCI-e, DVI, Passief) EN7100GS512/TD/128M

[ Voor 54% gewijzigd door Joepi op 05-12-2006 17:50 ]

Verwijderd

Het kan ook zijn dat je monitor als secundaire monitor staat ingesteld. In dat geval kun je vaak maar beperkte resoluties kiezen. Dit wijzigen naar primaire monitor zou in dat geval kunnen helpen.

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 17:48:
Het kan ook zijn dat je monitor als secundaire monitor staat ingesteld. In dat geval kun je vaak maar beperkte resoluties kiezen. Dit wijzigen naar primaire monitor zou in dat geval kunnen helpen.
Er is maar 1 VGA uitgang, dus een secundaire monitor is sowieso uitgesloten.

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Nee, want die is voor de K8M800. Is 17 november released, die v/d K8M890 16 november, dus zal wel goed zitten.

Verwijderd

Patriek schreef op dinsdag 05 december 2006 @ 21:42:
[...]

Er is maar 1 VGA uitgang, dus een secundaire monitor is sowieso uitgesloten.
Het gaat om de instellingen in de drivers/een windows config menu. Staat los van de fysieke aansluiting.

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Hmm, heb weer een beetje hoop gekregen :*) Na een beetje googlen kwam ik op diverse VIA forumthreads waar dit probleem besproken werd.

Schijnt dat er zogenaamde 'service BIOS'en in omloop zijn door o.a. Asus en MSI die zorgen dat er meer resoluties beschikbaar komen voor de DeltaChrome GPU`s.

http://forums.viaarena.co...ght_key=y&keyword1=K8M890

[ Voor 59% gewijzigd door Patriek op 07-12-2006 02:10 ]

• Patriek

Patriek

edit koning

Topicstarter
Vol blijdschap kan ik melden dat ik d.m.v. een BIOS update de 1440x900 resolutie werkende heb!
Het betreft de BIOS versie 0501 welke (nog?) niet beschikbaar is via de Asus website. Deze heb ik verkregen via een andere klant, welke deze persoonlijk aangevraagd had.

Mocht er nog een geinteresseerde langs komen, ik heb het Asus A8V-VM BIOS bestand tijdelijk gehost.

Nu hoeft enkel de S3 Chrome9 HC videodriver nog geupdate te worden, zodat ik ook stabiel en wel 75Hz kan gebruiken ipv 60Hz.

[ Voor 16% gewijzigd door Patriek op 07-12-2006 18:31 ]

• menne
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-07 10:53
Ik heb dus ook het probleem van de resolutie 1440x900 die niet gedetecteerd wordt op een Asus K8V-MX (loopt ook een draadje over). Ondertussen ben ik al 2 1/2 uur bezig om simpelweg mijn BIOS up te daten alleen die grrr van een Asus heeft dus voor mijn moederbord geen flash utility om de nieuwe BIOS versie (.rom) mee in te laden en de bios te flashen (niet zover ik die kan vinden op hun officiele website).

Eerst BIOSflash programmas gedownload maar de een deed het weer niet, de ander werkte alleen met Award etc. Na heel lang zoeken heb ik eindelijk een site gevonden waar Winflash te downloaden is (waarmee naar horen zeggen de .rom voor mijn Asus bordje geladen kan worden). Krijg ik de error dat "mijn Bios versie niet met die versie van Winflash kan, ik moet eerst Winflash 1.xx gebruiken", ik had versie 2.18. Alleen versie 1.xx kan ik dus weer nergens vinden. Het bloed loop zo ondertussen uit mijn oren. En die **** Asus zet dus gewoon niet normaal een handleiding voor mijn versie moederboard op z'n site en zet bij de drivers ook nog is geen utility waarmee ik de bios zou kunnen flashen. Ik wordt hier zeer moe van....

Zou iemand mij misschien verder kunnen helpen want ik wordt zo langzaam aan wanhopig...
Pagina: 1