Toon posts:

[HTML][MSIE][JS?] Heeft mijn site problemen met Windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste GoT,

Sinds de redesign van de website van http://www.disney.nl enkele weken geleden is het aantal bezoekers van de site ongeveer gelijk gebleven, maar het aantal informatieverzoeken via het contact-formulier (http://www.disney.nl/contact.html) is ongeveer gehalveerd.

Ik heb de site getest...
- via Mac OS X 10.4 (Firefox 1.5, Firefox 2.0, Safari 2.0, Opera 9.10, iCab en zelfs MSIE 5.2)
- via CrossOver op Mac OS X (MSIE 5.5 en MSIE 6.0)
- via Parallels virtual machines (MSIE 5.0 op Win2K, MSIE 5.5 op Win2K, MSIE 6.0 op WinXP en MSIE 7.0 op WinVista, Firefox op de laatste Ubuntu)
- op een aantal 'echte' Windows XP-computers (met Firefox, MSIE 6, MSIE 7) van vrienden

...en ik heb zelf geen problemen kunnen ontdekken. Toch heb ik via-via gehoord dat er problemen met de site zijn, maar dit komt van zulke niet-technische mensen dat ik geen zinnige informatie van ze konj krijgen over wat er aan de hand is/was, laat staan hoe ik het moet oplossen.

Daarom de vraag aan zoveel mogelijk tweakers: willen jullie voor mij even op de site (http://www.disney.nl) rondkijken, en even laten weten of alles bij jullie naar behoren werkt?

Alvast heel erg bedankt! _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door André op 02-04-2007 19:26 ]

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 14:32
je site heeft wat problemen (edit: op mijn PC) en IE liep net zelfs vast toen ik op een van de knoppen bovenin klikte. (de grootste lichtgrijze knop)

edit:
ik heb hier Windows XP pro SP2 met IE 6.0.29.2180

ik heb niet veel getest, alleen klikken op die knop leverde eerst niets op, vervolgens een kruisje op (ontbrekende afbeelding), met back kwam ik weer op GoT en daarna klikken op de knop zorgde ervoor dat IE vast liep.

ik zal straks thuis nog wel ff testen.

[ Voor 73% gewijzigd door djeejdjeej op 02-04-2007 19:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Au!

Om welke MSIE versie / OS versie gaat het?
(Ik heb net nog een test gedaan met MSIE 6.0.29 op WinXP SP2 en daar werkt alles, ook alle grijze knoppen bovenaan)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2007 18:47 ]

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik vind de structuur niet zo duidelijk, maar technisch in FF2.003 geen probs op Win XP.

• Mitrilvich
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-10 17:46
Net getest met WinXP Pro SP2:
- Firefox/2.0.0.2
- IE 6.0.2900.2180

Beide gaven geen fouten (afgezien van een HTML validation error hier en daar ;) ).

Verwijderd

Topicstarter
thx allemaal!

verder: in principe is m'n html geldig op het Safari-zoekveld na.
(<input type="search" /> kent wel graceful degradation naar niet-Webkit browsers, maar het levert wel een lelijke W3C- controlepagina op)

Verwijderd

Topicstarter
djeejdjeej schreef op maandag 02 april 2007 @ 18:36:
je site heeft problemen (edit: op mijn PC) en IE liep net zelfs vast toen ik op een van de knoppen bovenin klikte. (de grootste lichtgrijze knop)

edit:
ik heb hier Windows XP pro SP2 met IE 6.0.29.2180

ik heb niet veel getest, alleen klikken op die knop leverde eerst niets op, vervolgens een kruisje op (ontbrekende afbeelding), met back kwam ik weer op GoT en daarna klikken op de knop zorgde ervoor dat IE vast liep.
Dit klinkt allemaal heel mysterieus...

Misschien dat je m'n site net opende terwijl ik bezig was met 'n update? (Dat je een halve pagina hebt gekregen?)

Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou je het nog een keer willen proberen? _/-\o_

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-11 22:25
Hier doet ie et (IE7, XP x64) technisch goed.
Wat me wel opvalt is dat bij kleinere resoluties (oftewel, als ik het schermpje wat kleiner sleep) dat er een hoop img's wegvallen of onder andere layers doorschuiven.
Zelfde geldt voor de foto met de deuren op de voorpagina, die schuift over de text heen, en dat kan niet de bedoeling zijn.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

In feite is dit gewoon een sitecheck en dat willen we hier niet hebben. We zijn hier niet je persoonlijke testbank waar je zo even je site kunt laten testen.

Verder welkom op GOT, wellicht is dit ook even handig om door te nemen:
Webdesign, Markup & Clientside Scripting Policy
http://gathering.tweakers.net/forum/faq

[ Voor 35% gewijzigd door André op 02-04-2007 19:28 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.