Philips HTS9800W Philips HTS9800W Home Theatre-systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 8.035 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Sins enkele dagen ben ik een toch wel gelukkige eigenaar van een Philips HTS9800W Home Theatre-systeem.

Nou ben ik nieuwsgierig naar andere mensen die het zelfde systeem bezitten en misschien mijn vraag kunnen beantwoorden.
Ik zit namelijk met het volgende bij het inschakkelen hoor ik de drie draadloze achter speakers licht tikken / ploffen bij het contact maken ( zender / ontvanger ).
Is dit bij meerdere mensen het geval? Ben ook in afwachting van een reactie die moet komen van Philips .

Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/FCB0889A2715C3B3C125715D004D9A5F_big.jpg

Andere op of aanmerkingen en ervaringen zijn ook welkom :)
bv icm een XBox360 en PS3

Edit: Heeft niemand dit systeem icm een PS3 en of een Xbox360 :| ?

[ Voor 17% gewijzigd door UgotHeinzzd op 09-04-2007 13:24 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:34
Zit zelf lang al te twijfelen om deze set aan te schaffen, idd het ploppen & piepen/fluiten van de speakers en het ontregelen van wireless internet zijn bekende problemen bij de HTS9800W welke mij te doen besluiten te wachten met de aanschaf na volgende maand.
Ik heb namelijk nernomen dat Philips een nieuwe versie uitbrengt van de HTS9800W welke deze problemen niet meer hebben. (vanaf 1 april dacht ik)

Kortom, mee terug gaan, het ploppen is een bekend probleem en kan gerepareerd worden bij Philips.

Ook handig is om even deze reviews van andere mensen na te lezen op kieskeurig.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Vraagje is er al een nieuwe update/aanpassingen in jouw model gebbracht?
En is het ploppen erger geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217937

Ook ik ben sinds bijna 3 maanden in bezit van deze set. De klacht m.b.t. het ploppen van de achterspeakers ligt inmiddels ruim 2 maanden bij Philips. Nog nooit zelf op de hoogte gehouden door Philips, maar elke keer als ik bel is men er nog mee bezig. Laatste ontwikkeling (nu inmiddels al ruim 3 weken geleden) is dat men met de ontwikkelaars in het verre oosten praatte over een oplossing in de vorm van een firmware update. Deze vergadering is echter ook al lang weer geweest en nog steeds kan men mij niks nieuws vertellen bij Philips.

Ik was van plan bij deze set ook de 37pf9731 Flatscreen aan te schaffen, maar vanwege deze beroerde service ervaringen en de problemen die ook deze duurste flatscreen serie heeft zie ik hier voorlopig maar even vanaf.

De consumer electronics divisie van Philips lijkt de grip op de bovenkant van de markt kwijt te raken. Mensen die je topline producten kopen willen ook dat deze probleemloos functioneren. Of dat problemen iig voortvarend worden opgelost.

Andere divisies bij Philips begrijpen dit beter. Kwaliteit en service bij bijvoorbeeld scheerapparaten, tandverzorgingsproducten en verlichting zijn in mijn ervaringen vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Anoniem: 217937 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 10:16:
Ook ik ben sinds bijna 3 maanden in bezit van deze set. De klacht m.b.t. het ploppen van de achterspeakers ligt inmiddels ruim 2 maanden bij Philips. Nog nooit zelf op de hoogte gehouden door Philips, maar elke keer als ik bel is men er nog mee bezig. Laatste ontwikkeling (nu inmiddels al ruim 3 weken geleden) is dat men met de ontwikkelaars in het verre oosten praatte over een oplossing in de vorm van een firmware update. Deze vergadering is echter ook al lang weer geweest en nog steeds kan men mij niks nieuws vertellen bij Philips.

Ik was van plan bij deze set ook de 37pf9731 Flatscreen aan te schaffen, maar vanwege deze beroerde service ervaringen en de problemen die ook deze duurste flatscreen serie heeft zie ik hier voorlopig maar even vanaf.

De consumer electronics divisie van Philips lijkt de grip op de bovenkant van de markt kwijt te raken. Mensen die je topline producten kopen willen ook dat deze probleemloos functioneren. Of dat problemen iig voortvarend worden opgelost.

Andere divisies bij Philips begrijpen dit beter. Kwaliteit en service bij bijvoorbeeld scheerapparaten, tandverzorgingsproducten en verlichting zijn in mijn ervaringen vele malen beter.
En je hebt software versie 28 erop staan, dat is de laatste voor zover ik weet.

Ok las ik vandaag op kieskeurig het volgende (vandaag gepost)
ben vandaag gebeld door philips. de problemen met de achterspeakers zijn opgelost. het ligt aan de subwoofer. er moet een nieuwe printplaat in gezet worden. ik ga de subwoofer dan ook opsturen en hoop dat de problemen inderdaad zijn opgelost. ik houd jullie op de hoogte. reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atomic-NI schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 16:44:
[...]

En je hebt software versie 28 erop staan, dat is de laatste voor zover ik weet.

Ok las ik vandaag op kieskeurig het volgende (vandaag gepost)

[...]
Ik heb inderdaad versie 28 sw erop, maar Philips had mij al aangegeven dat deze geen van de bekende problemen zou oplossen. :(

Interessante informatie op kieskeurig over het vervangen van die printplaat in de subwoofer. Ik heb zojuist Philips gebeld en die konden er niets over vinden in de database. Bel morgen wel even naar ESK (een reparateur), die weten me vast wel iets meer te vertellen.

Vanmiddag kwam er trouwens even helemaal geen geluid meer uit de set. Twee keer aan en uitzetten heeft dit probleem weer "opgelost". Al met al maakt het geheel geen degelijke indruk, heb ook ook regelmatig een "no disc" melding gehad bij het laden van audio cd's (originele / niet gebrande). Na opnieuw invoeren leest hij hem dan zonder problemen.

Dan laat ik het wegdrukken van mijn Wireless Lan nog maar even buiten beschouwing.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Anoniem: 217937 schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:26:
[...]

Ik heb inderdaad versie 28 sw erop, maar Philips had mij al aangegeven dat deze geen van de bekende problemen zou oplossen. :(

Interessante informatie op kieskeurig over het vervangen van die printplaat in de subwoofer. Ik heb zojuist Philips gebeld en die konden er niets over vinden in de database. Bel morgen wel even naar ESK (een reparateur), die weten me vast wel iets meer te vertellen.

Vanmiddag kwam er trouwens even helemaal geen geluid meer uit de set. Twee keer aan en uitzetten heeft dit probleem weer "opgelost". Al met al maakt het geheel geen degelijke indruk, heb ook ook regelmatig een "no disc" melding gehad bij het laden van audio cd's (originele / niet gebrande). Na opnieuw invoeren leest hij hem dan zonder problemen.

Dan laat ik het wegdrukken van mijn Wireless Lan nog maar even buiten beschouwing.....
Ben echt benieuwd wat ESK gaat zeggen.
Vraagje mbt wireless LAN, al eens geprobeerd andere channels te kiezen in je router, en is het probleem echt zo erg dat het alles wegdrukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Atomic-NI schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:49:
[...]

Vraagje mbt wireless LAN, al eens geprobeerd andere channels te kiezen in je router, en is het probleem echt zo erg dat het alles wegdrukt?
Volgens ESK is er inderdaad een modificatie beschikbaar van Philips. Ze hebben deze echter nog niet ingebouwd en kunnen dus niet zeggen of hij ook werkt. Ik heb me maar aangeboden als proefkonijn. Ik breng maandag mijn set even langs ter reparatie.

Mbt wireless LAN heb ik inderdaad nog niet alle kanalen geprobeerd. Ik hoop dat dit op te lossen is, anders moet ik daar maar mee leren leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118070

Atomic-NI schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 20:49:
[...]

Van channel veranderen werkt inderdaad... maar dan voor 1 keer. Dat betekent dat als je je HTS uitzet en vervolgens weer aan, dan knal hij me zomaar af van XBox live. Ik ga vanavond een UTP kabel naar de bovenkamer gooien om het op te lossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118070

Anoniem: 217937 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:45:
[...]

Volgens ESK is er inderdaad een modificatie beschikbaar van Philips. Ze hebben deze echter nog niet ingebouwd en kunnen dus niet zeggen of hij ook werkt. Ik heb me maar aangeboden als proefkonijn. Ik breng maandag mijn set even langs ter reparatie.

Mbt wireless LAN heb ik inderdaad nog niet alle kanalen geprobeerd. Ik hoop dat dit op te lossen is, anders moet ik daar maar mee leren leven.
Kan je meer informatie geven over ESK? Ik wil die van mij ook laten maken. Ik heb een zware pieptoon in mijn rechter achterspeaker en het plopt nogal. Dus als je kan vertellen (telefoonnummer, adres), dan wil ikook wel proefkonijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Anoniem: 118070 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:19:
[...]

Kan je meer informatie geven over ESK? Ik wil die van mij ook laten maken. Ik heb een zware pieptoon in mijn rechter achterspeaker en het plopt nogal. Dus als je kan vertellen (telefoonnummer, adres), dan wil ikook wel proefkonijn zijn.
http://www.eskonline.nl/v2/index.asp

Laat even weten als er meer bekend is, ben echt benieuwd of het opgelost gaat worden, maakt mij de keus makkelijker om deze set aan te schaffen.

Over de wireless...........dus keer op keer knalt ie alles wat wireless is van andere apparaten eruit.........lastig heb ook een linksys wireless router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 24-04 17:56

curry684

left part of the evil twins

Atomic-NI schreef op maandag 02 april 2007 @ 16:57:
Zit zelf lang al te twijfelen om deze set aan te schaffen, idd het ploppen & piepen/fluiten van de speakers en het ontregelen van wireless internet zijn bekende problemen bij de HTS9800W welke mij te doen besluiten te wachten met de aanschaf na volgende maand.
Ik heb de set sinds december en tis inderdaad een puinzooi. Ik heb intussen 2 wireless modems als mesh draaien en nog regelmatig problemen met wegvallende of slechte verbindingen doordat het ding geen channel vast kan houden. Meerdere klachten bij Philips zijn tot op heden weggewuifd of genegeerd.

Ik heb echter inderdaad ook begrepen dat er intussen een volledig nieuwe versie is, dus ik ga een dezer dagen ook het traject in met Philips. Wederom overigens, want ik heb het fantastische geluk dat ik ook de beroemde kerstboom-TV (37PF9731D) heb. Moet zeggen dat m'n vertrouwen in Philips er niet beter op is geworden nadat ik 4000 euro bij ze heb uitgegeven aan dit alles.

En ik heb er ook een Xbox 360 aan overigens :) Die gaat overigens via de TV op coax in, en dan lipsynch out, en dan kun je als extra klacht over de HTS9800 noteren dat z'n lipsynch ook regelmatig de mist in gaat.
Anoniem: 118070 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:18:
[...]

Van channel veranderen werkt inderdaad... maar dan voor 1 keer. Dat betekent dat als je je HTS uitzet en vervolgens weer aan, dan knal hij me zomaar af van XBox live. Ik ga vanavond een UTP kabel naar de bovenkamer gooien om het op te lossen...
Ik heb inmiddels Live ook bekabeld :) Moet ik zeggen dat sowieso wel op de planning stond om ooit te doen, maar 15 meter CAT-5e door je muren moeten frotten omdat je een gave nieuwe stereo hebt blijft frustrerend.

[ Voor 18% gewijzigd door curry684 op 14-05-2007 15:00 ]

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Topicstarter
Heeft er iemand van jullie al de sofware update uitgevoerd? Let wel op de versie!

edit: Werkte bij mij niet, maar werd me geadviseerd door Philips

[ Voor 9% gewijzigd door UgotHeinzzd op 19-05-2007 14:46 ]

[CiP] Aqueum initium TJ09

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76747

Ik ben voornemens deze set te kopen, vind alleen dat je dan erg veel speakers en zuilen in je kamer hebt staan. Is er hier iemand die een foto kan plaatsen van hoe het eruit ziet in een woonkamer? En zijn er ook mensen die de (voor)speakers hebben opgehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Anoniem: 76747 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:21:
Ik ben voornemens deze set te kopen, vind alleen dat je dan erg veel speakers en zuilen in je kamer hebt staan. Is er hier iemand die een foto kan plaatsen van hoe het eruit ziet in een woonkamer? En zijn er ook mensen die de (voor)speakers hebben opgehangen?
Geef me 1 week en dan krijg je de foto's van mij, ik ga namelijk hem binnenkort aansluiten dmv de zuilen, maar ik vind ze wel mee vallen hoor, niet super groot/lomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76747

Ligt eraan hoe klein/groot je woonkamer is. Wij houden van strak en hebben toch gekozen voor de HTS6600. Maar ik ben toch benieuwd naar je fotos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ik kreeg vorige week btw telefoon van Philips dat ze het plopprobleem op gingen lossen, hij's dus weg op het moment.

WLAN doet het verbazend goed nu ie weg is, hoop echt dat ze dat en passant ook oplossen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
curry684 schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 15:56:
Ik kreeg vorige week btw telefoon van Philips dat ze het plopprobleem op gingen lossen, hij's dus weg op het moment.

WLAN doet het verbazend goed nu ie weg is, hoop echt dat ze dat en passant ook oplossen :X
Ik had de set thuis ff gauw aan gesloten om hem te testen en idd ook bij mij ging the WLAN plat, ik hoop idd dat dat dmv een software update op te lossen is, en anders ga ik er toch maar eens een klacht over indienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Mjah toen ik het tegen Customer Support liet valllen zeiden ze dat het probleem 'hun niet bekend was', en dat er eventueel bij storing 3 channels op het apparaat zitten om te proberen. Toen ik vervolgens fijntjes uitlegde dat je 3 keer 3 dus 9 channels kunt kiezen maar het geen ruk uitmaakt omdat het hoerending hoe dan alles in de 2.4GHz band weet te nuken door constant roaming werd ie wel even stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OmeRobbie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-02 15:56
Anoniem: 76747 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 16:21:
Klausito, kun je je ervaringen delen met ons over de HTS6600. Ook wij vallen voor het design en weinig frummeltjes.
Maar hoe staat het met het geluid en de power? Wij hebben een woonkamer van 40m2, maar hebben geluid nooit hard staan met kinderen enzo. Ik hou wel van warm en vol geluid, maar muziek of dvd 5.1 is er voluit niet echt meer bij.

Kortom: wat zijn je geluidservaringen met muziek en HT 5.1?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenith
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hoe is dit afgelopen? ik zit er ook aan te denken om deze set aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Ploppen is opgelost, WLAN kan soms nog wel kutten maar ik heb het gevoel dat het nu is opgelost met wat channelswitchings, dus ik vermoed dat er iig wel iets aan gewijzigd is ten goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
Heb de set nu ook ongeveer 2 maanden in gebruik.
Geen last van ploppen gehad.
Wel last van WLAN, router op een andere channel gezet en probleem opgelost.
Wel vreemd dat er opeens na 1 maand het probleem van WLAN terug kwam, misschien dat de router naar een andere channel is gesprongen (standaard instelling) toen er de stroom vanaf is geweest.

Verder gewoon een perfect systeem, niets op aan te merken en echt een blikvanger.

Afbeeldingslocatie: http://www.action-inside.com/images/atomic/hts9800w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Atomic-NI schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:04:
Wel vreemd dat er opeens na 1 maand het probleem van WLAN terug kwam, misschien dat de router naar een andere channel is gesprongen (standaard instelling) toen er de stroom vanaf is geweest.
Nou in mijn ervaring moet je er gewoon aan wennen dat je eens per paar weken even de HTS9800W op een ander chan moet zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
curry684 schreef op zondag 09 september 2007 @ 22:12:
[...]
Nou in mijn ervaring moet je er gewoon aan wennen dat je eens per paar weken even de HTS9800W op een ander chan moet zetten :P
Ik heb bij de HTS9800 nooit het kanaal veranderd, ik dacht dat het bij de reciever dmv dipswitches moet, dus lijkt mij sterk dat deze zich "zelf" veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:00

TF

bla bla

ik heb deze set ook staan en zit constant te kloten met de channel switches op mijn router voor WLAN.

Heeft iemand thuis een kanaal ingesteld die niet gebruikt word door de HTS? Ik gebruik om mijn router nu kanaal 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Heeft er ook iemand toevallig een Wii in combinatie met de HTS9800W ?
Het probleem is dat deze twee elkaar in de weg zitten. Als de HTS9800W aanstaat begint de Wii cursor te knipperen of reageerd heel slecht. Ook het speakertje op de wii-mote doet dan vrijwel niets meer :(
Uiteraard heeft het te makem met het feit dat de allebij in hetzelfde wireless gebied zitten, maar veranderen van kanaal helpt niet. Iemand nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 13:10
Allereerst excuses voor het omhoog schoppen van een vrij oud toppic.

Ik heb me gisteren dezelfde set aangeschaft. Ik heb door drukte nog niet veel tijd aan kunnen besteden helaas maar hoop vandaag wat meer tijd te vinden. Tijdens de installatie viel me op dat ik een stroomkabel mis. Hebben hier nog meer mensen last van gehad? Volgens de handleiding zitten er 2 stroomkabels in de verpakking. Echter je hebt er 3 nodig, 1 voor de wireless unit 1 voor de subwoofer en eentje voor de dvd speler zelf.

Ik zal van het weekeinde de WII aansluiten en kijken of ik hetzelfde probleem heb als Mr. jinx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-05 13:10
Nou ik heb het eindelijk draaien en er vallen me 2 punten op de netwerkproblemen met wireles heb ik nog niet gehad ook heb ik geen last van het klikken of ploppen van de achter speakers.

De WII moet ik nog proberen.

Het enige probleem wat ik heb is dat het audio singaal van de TV naar de HTS niet werkt via HDM hier zal ik dus een andere oplossing voor moeten vinden. Verder is het perfect geluid en zit ik met volle teugen te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25649

sweetdude schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 14:41:
Nou ik heb het eindelijk draaien en er vallen me 2 punten op de netwerkproblemen met wireles heb ik nog niet gehad ook heb ik geen last van het klikken of ploppen van de achter speakers.

De WII moet ik nog proberen.

Het enige probleem wat ik heb is dat het audio singaal van de TV naar de HTS niet werkt via HDM hier zal ik dus een andere oplossing voor moeten vinden. Verder is het perfect geluid en zit ik met volle teugen te genieten.
Ah, je nieuwe recensie komt net op tijd ;)
Alle problemen die genoemd zijn (ook op kieskeurig) zijn inmiddels opgelost? Hoe zit het met de trage menu's die irritant zouden zijn?
Pagina: 1