Toon posts:

Asus CusL2-C met Intel PIII 933

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie zegt dat AMD systemen instabiel, moeilijk te installeren of probleem gevallen zijn, moet eens Win '98 SE op een Asus CusL2-C met PIII 933 proberen te installeren. Ik heb de afgelopen maand 5 AMD systemen geinstalleerd (Alle >= 1G op Asus A7V). Met deze systemen heb ik alleen het probleem gehad om de software DVD playback zonder horten en stoten te krijgen en dat bleek door een of andere UDMA driver te komen in de laatste 4in1 drivers van VIA. Even een apparte IDE driver van VIA erover en klaar.
Nu de INTEL troep. Na installatie van win98 (gaat nog goed) en de shutdown patches begin in met de drivers. Eerst de INTEL mainboard shit en vervolgens VGA, SOUND, ISDN en Netwerk. Dan nog de muis en keyboard en tegen deze tijd is het al onmogelijk om deze bak nog af te sluiten. Na drie dagen lang ploeteren ben ik tot de conclusie gekomen dat alles wordt veroorzaakt door IRQ Steering. Dit kan volgens MS worden uitgezet door ACPI in de BIOS uit te zetten en P&P uit te schakelen in windows. MS zegt hier dat je alles uit moet zetten, maar om te beginnen kan ACPI in de BIOS niet uitgezet worden en als je alles uitzet krijg je ontzettend veel IRQ conflicten. Een paar uur tweaken aan deze settings en P&P op het mainboard AAN laten staan was voor mij de oplossing. Ik heb Windows verteld GEEN gebruik te maken van ACPI. Nu werkt alles eindelijk goed. Ik hoop dat hier nog een of andere fix voor komt.
Ik heb met AMD systemen ook (nog) geen last gehad van shutdown problemen of dit soort irritante Windows shit. AMD rules, INTEL sucks.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Zucht , wanneer leren mensen het nou eens , het is niet AMD vs Intel het is VIA vs Intel ..

(en bij de weg: VIA zuigt !!)

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Op dinsdag 06 februari 2001 09:55 schreef Volendammer_Pacman het volgende:
... Ik heb met AMD systemen ook (nog) geen last gehad van shutdown problemen of dit soort irritante Windows shit. AMD rules, INTEL sucks.
Je komt niet echt snugger over.
Leuk dat je het e.e.a. uit zoekt in je vrije tijd, maar als je het gewoon niet snapt raad ik je aan gewoon wat professionals te raadplegen i.p.v. zulke domme uitlatingen te doen. :?

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Hij laat gewoon even zien dat het 'AMD is niet stabiel' geblaat [wat trouwens niet klopt], net zo goed voor Intel geldt.

Kan ik wel inkomen.

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
Nee hij laat ff zien, dat hij er geen bal van snapt.
Dat is dus zijn probleem.
En dat hij dus liever een VIA shipset heeft dat alle irq voor hem regelt.
Hij heeft dus de ballen verstand ervan zo gezegt.

• EaS
  • Laatst online: 30-08 08:24

EaS

Kijk dan zijn we het erover eens dat in 99% van de gevallen het 'stabiliteitsgezeik' toch veroorzaakt wordt door de 'bouwer' zelf.

• 8-Track
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 15:54

8-Track

Ik heb met AMD systemen ook (nog) geen last gehad van shutdown problemen of dit soort irritante Windows shit. AMD rules, INTEL sucks.
Prachtig hoe je na dat hele verhaal de meest tegenstrijdige en meest verkeerde conclusie trekt. Het feit dat Windows 98 niet goed afsluit op een i815 board ligt aan Windows en niet aan het board. Dus dit gaat niet om Intel CPU's en AMD CPU's, ook niet om Intel chipsets en VIA chipsets, maar om Microsoft.

Als je dit hele proces zou uitvoeren met, laat ik eens iets geks zeggen, Windows Me of Windows 2000, zul je zien dat je deze problemen helemaal niet zult hebben. Ik heb een board met i815 chipset (CUSL2) als een zonnetje draaien met een Win Me/2000 dual boot.

Om deze waardeloze flaimbait te funderen met zulke onzin, ben je werkelijk niet lekker bezig.
Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/cwm/killtard.gif

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 01:30
ha je kan ook die multiplier wel wijzigen, ben je mischien wel van het probleem af >:) ha ha , zie ook http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/121034

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Het ligt niet aan dat bordje, ik kan hier alles installeren totdat ik mn SBLive installeer, dan sluit windoos niet meer af. Dus waar het nou echt aan ligt...

Verwijderd

Ik heb dus een cuSL2 met 933@980 met SBlive! en Dane-Elec en NERGENS problemen mee met win98SE. En zellufs een HOTROD RAId controller met Highpoint chipset.....

Dit systeem al meerdere malen voor anderen gebouwd..GEEN problemen.

Wellicht doe je iets fout.

Verwijderd

Ik zou ook het probleem eerder ergens anders zoeken dan in de combo van dat bere fijne CUSL2 bordje met die P3!! Zal wel een of ander insteekkaartje zijn ofzo?
Ik heb hier een celly566 @893 momenteel.... en ik moet zeggen ik heb nog nooit zo'n fijn, stabiel en probleemloos bordje gehad.

Verwijderd

Den dezen ier (yes me!) had problemen met athlon enzo....lag aan de Via drivers dus... InteL lijkst stabieler maar AMD is toch wel goed :)
maar ik ben het gvd beu om deze "toffe" (:Z) conversaties te houden met elkaar...
Installeer nog is een paar P3s en oordeel dan ipv 1 addertje onder het gras te testen en zeggen dat hij slecht is...

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Sorry hoor, maar ik vind het een beetje raar (naast een beetje erg blatend gebracht....in een wei moet je blaten, hier gewoon beschaafd een postje doen....)

Ik heb een CUSL2 met een 800EB@936 Win98 rete stabiel

Een vriend van me heeft een CUSL2-C met een 600EB met Win98 SE en die is ook retestabiel. Niets geklooi in de BIOS of met IRQ's. En ja we hebben beiden een GeForce (ik GTS hij MX) en we hebben beide een NIC!!

Go figure!!

reserveringshouder Tesla Model 3

Pagina: 1