Toon posts:

Stille behuizingen

Pagina: 1
Acties:
  • 605 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben mij aan het orienteren op een nieuwe behuizing voor mijn PC. Mijn PC is nu vrij stil, maar de harde schijf en de (artic cooler) fan van de cpu en psu zijn nog steeds duidelijk te horen. Een laatste stap in het stiller maken van de pc is een stillere behuizing en een nieuwe, stille psu.
Ik kom het merk Antec tijdens mijn speurtocht op internet steeds tegen; ik weet alleen niet of ik dit wil - mijn vraag is dan ook wat de alternatieven zijn als het gaat om (redelijk) betaalbare, stille behuizingen. Tevens zou ik graag links willen hebben van onderzoeken van stille behuizingen, waarbij ze dus met elkaar worden vergeleken.
Dus als jullie mij dit kunnen geven, dan kan ik wat vergelijken (met Antec)! Prijsindicatie: tot 200 euro, incl. nieuwe voeding.
Alvast bedankt!

• -Niels-
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-02 09:29
ik heb zelf de antec lifestile sonata II, opzich tevreden over maar ook deze kast heeft soms last van resonantie (mee trillen van een onderdeel in de eigenfrequentie)
overigens is de standaard psu hiervan vrij stil.

dus antec maat prima kasten maar het kan altijd beter.

verder is het vooral de inhoud van je behuizing van belang voor stilte (die ene mm metaal kan echt niet veel geluid opvangen!)

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
een behuizing is zelf gewoon stil, dus elke behuizing kan goed zijn.

Het gaat om de bewegende onderdelen, zoals de fans die je kan laten draaien. Wat je eigenlijk wil is stille fans met zo veel mogelijk luchtverplaatsing en dan wil je graag 120mm fans. Die kunnen langzamer draaien en toch wat luchtverplaatsen om de hitte af te voeren.

Kijk dus dat je kast ruimte heeft voor 120mm fans. Een voeding zou ik altijd los kopen, die zijn vaak van betere kwaliteit.
Verder zou je geluidsisolerende matten in je kast kunnen monteren om geluid van fans te dempen. Voor stille voedingen, kijk bijv naar zalman, tagan, seasonic.

Maar, zoals voor zoveel onderwerpen hier op GoT geldt: het staat allemaal beschreven in het [Cooling] Het stille pc topic deel 3 hier op GoT.

[ Voor 18% gewijzigd door Kurios op 01-04-2007 23:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik begrijp dat jullie benadrukken dat je natuurlijk eerst het geluid in de kast zelf op een zo laag mogelijk nivo moet brengen. Ik heb dat gedaan door de standaard cpu fan te vervangen door een artic cooler fan. Dat was een enorme verbetering. Ik kan de fan nog wel horen, maar het is niets in vergelijking met de standaard fan die ik had. Wat ik nu hoor is:

- geruis: dit komt van de psu. Deze vervangen lijkt me.
- zacht zoemend geluid: dit is dus de artic cooler. Dit hoop ik verder met een goede behuizing verder te verminderen.
- geratel van de harde schijf, hoogfrequent geluid: dit hoop ik ook met een goede behuizing te verminderen.

Ik kan natuurlijk ook DVD-spelers en harde schijven gaan vervangen, maar dan wordt het wel erg kostbaar allemaal. Een goede kast is dan goedkoper en zou toch wat dB's moeten opleveren (nu klinkt het geluid als ik de kast openmaak ongeveer even hard als wanneer die dicht is), spreek mij tegen als ik dat wel kan vergeten!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[Cooling] Het stille pc topic deel 3 idd...

Graag lezen wat er al geschreven is ipv het wiel nogmaals uit te willen vinden :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.