Ik ben 8 april weer jarig en krijg dan een grote zak met geld, en die wil ik dan zo snel mogelijk weer op maken door een nieuw systeem te gaan kopen, en zou graag een beetje hulp van jullie willen hebben.
Het systeem gaat gebruikt worden voor: 'Gamen' ( Waarom staat dit tussen haakjes? Omdat ik er totaal niks van bak. ), 'schoolwerk' ( Waarom staat dit tussen haakjes? Precies dezelfde rede als bij gamen ), muziek downloaden/luisteren/'maken', beetje 3D tekenen in de zin van Google Sketchup, DVD's downloaden etc. etc. Ik wil hem dus voor eigenlijk alles gebruiken. Overclocken is voorlopig nog geen must, maar mocht het komen wil ik met dit systeem al wel voorbereid zijn in de zin van dat ik er niets meer bij hoef te kopen.
Het enige wat ik uit mijn oude systeem weer mee ga nemen is de DVD-Brander.
Ik wil alles bij Alternate halen omdat ik daar goede ervaringen mee heb ( wel een beetje duur maar dat laat ik achterwege, hebben jullie een alternatieve winkel waar ik gelijkwaardige producten voor minder geld kan halen, laat het me weten ).
Het systeem:
Moederbord:
GigaByte 965G-DS3 (Retail, RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, ATX)
Ik heb deze gekozen omdat ik hier goede verhalen over heb gehoord, overclocken wil schijnbaar wel met dit moederbord. En ik heb deze gekozen omdat er 4 geheugenlatten in kunnen.
CPU:
Core 2 Duo E4300 (1800 MHz)
Ik heb deze processor gekozen om dezelfde rede als bij het moederbord.
Geheugen:
MDT 2 GB DDR2-800 Kit
Ik heb dit geheugen gekozen omdat het vrij goedkoop is en lekkere strakke timings zal hebben als de CPU op 1,8Ghz loopt. Overclocken in de toekomst heb ik hierbij ook in het oog gehouden.
Videokaart:
MSI NX7900GS (Retail, TV-Out, 2x DVI, OverClock editie)
Ik heb deze videokaart gekozen omdat ik soepel games wil spelen, maar ik hoef geen honderdduizend frames per seconde te hebben. Ik wilde erop vooruitgaan tov mijn vorige videokaart, daarom 256 bit geheugen en 512MB ddr-3 geheugen.
Behuizing:
Sunbeam Freezing Storm (Retail, Zilver, ATX)
Ik heb deze case gekozen omdat ik hem mooi vindt ( omdat hij iets weg heeft van een lian li ) en omdat ik een window wilde. Ook heb ik meegenomen dat hij een goede airflow heeft ( kan hebben ) en dat hij niet te duur was.
Harde schijven:
2X Seagate Barracuda 7200.10 320GB (Bulk, ST3320620AS, SATA2, NCQ)
Deze hardeschijven heb ik gekozen omdat ik veel opslagruimte wil hebben en omdat ik ze in RAID 0 wil gaan draaien, waardoor het ook snel is in games.
Voeding:
Hiper Type R Modular 4K530 (Retail, Zwart, HPU-4K530) 530 Watt
Deze voeding heb ik gekozen omdat hij lekker sterk is, maar ook stil en modulair.
CPU koeler:
Arctic-Cooling Freezer 7 Pro
Koeler gekozen omdat ik er goede dingen over gehoord heb en omdat hij lekker goedkoop is.
GPU koeler:
Zalman VF900-Cu LED (Retail, met heatpipe)
Ik heb niet zulke goede ervaring met stock coolers en wilde er dus een andere op hebben, dit is volgens mij één van de weinige die op de 7900GS past, het liefst had ik een arctic genomen, maar die past dus niet op de 7900GS.
Dan kom ik op een bedrag van €927,- .
Mijn vragen aan mijn medetweakers:
1. Is MDT geheugen van goede kwaliteit?
2. Moet ik een E6300 nemen, de één zegt van wel en de ander weer niet.
3. Gaan de harde schijven samen met het moederbord (NCQ)?
4. Zijn er goedkopere GPU koelers die ook goed koelen en op een 7900gs passen?
5. Hoe lang duurt het nog voordat we iets van die prijsverlagingen van C2D's gaan merken, en dan heb ik het over Alternate, waar dat wel wat later zal gaan gebeuren?
Ik moet nog €187,- euri's sparen dus neem de tijd.
Het systeem gaat gebruikt worden voor: 'Gamen' ( Waarom staat dit tussen haakjes? Omdat ik er totaal niks van bak. ), 'schoolwerk' ( Waarom staat dit tussen haakjes? Precies dezelfde rede als bij gamen ), muziek downloaden/luisteren/'maken', beetje 3D tekenen in de zin van Google Sketchup, DVD's downloaden etc. etc. Ik wil hem dus voor eigenlijk alles gebruiken. Overclocken is voorlopig nog geen must, maar mocht het komen wil ik met dit systeem al wel voorbereid zijn in de zin van dat ik er niets meer bij hoef te kopen.
Het enige wat ik uit mijn oude systeem weer mee ga nemen is de DVD-Brander.
Ik wil alles bij Alternate halen omdat ik daar goede ervaringen mee heb ( wel een beetje duur maar dat laat ik achterwege, hebben jullie een alternatieve winkel waar ik gelijkwaardige producten voor minder geld kan halen, laat het me weten ).
Het systeem:
Moederbord:
GigaByte 965G-DS3 (Retail, RAID, Gb-LAN, VGA, Sound, ATX)
€119,-
Op voorraad, direct leverbaar.Ik heb deze gekozen omdat ik hier goede verhalen over heb gehoord, overclocken wil schijnbaar wel met dit moederbord. En ik heb deze gekozen omdat er 4 geheugenlatten in kunnen.
CPU:
Core 2 Duo E4300 (1800 MHz)
€169,-
Op voorraad, direct leverbaar.Ik heb deze processor gekozen om dezelfde rede als bij het moederbord.
Geheugen:
MDT 2 GB DDR2-800 Kit
€119,-
Op voorraad, direct leverbaar.Ik heb dit geheugen gekozen omdat het vrij goedkoop is en lekkere strakke timings zal hebben als de CPU op 1,8Ghz loopt. Overclocken in de toekomst heb ik hierbij ook in het oog gehouden.
Videokaart:
MSI NX7900GS (Retail, TV-Out, 2x DVI, OverClock editie)
€189,-
Op voorraad, direct leverbaar.Ik heb deze videokaart gekozen omdat ik soepel games wil spelen, maar ik hoef geen honderdduizend frames per seconde te hebben. Ik wilde erop vooruitgaan tov mijn vorige videokaart, daarom 256 bit geheugen en 512MB ddr-3 geheugen.
Behuizing:
Sunbeam Freezing Storm (Retail, Zilver, ATX)
€45,-
Op voorraad, direct leverbaar.Ik heb deze case gekozen omdat ik hem mooi vindt ( omdat hij iets weg heeft van een lian li ) en omdat ik een window wilde. Ook heb ik meegenomen dat hij een goede airflow heeft ( kan hebben ) en dat hij niet te duur was.
Harde schijven:
2X Seagate Barracuda 7200.10 320GB (Bulk, ST3320620AS, SATA2, NCQ)
2X €75,- = €150,-
Op voorraad, direct leverbaar.Deze hardeschijven heb ik gekozen omdat ik veel opslagruimte wil hebben en omdat ik ze in RAID 0 wil gaan draaien, waardoor het ook snel is in games.
Voeding:
Hiper Type R Modular 4K530 (Retail, Zwart, HPU-4K530) 530 Watt
€85,-
Op voorraad, direct leverbaar.Deze voeding heb ik gekozen omdat hij lekker sterk is, maar ook stil en modulair.
CPU koeler:
Arctic-Cooling Freezer 7 Pro
€19,-
Op voorraad, direct leverbaar.Koeler gekozen omdat ik er goede dingen over gehoord heb en omdat hij lekker goedkoop is.
GPU koeler:
Zalman VF900-Cu LED (Retail, met heatpipe)
€32,-
Op voorraad, direct leverbaar.Ik heb niet zulke goede ervaring met stock coolers en wilde er dus een andere op hebben, dit is volgens mij één van de weinige die op de 7900GS past, het liefst had ik een arctic genomen, maar die past dus niet op de 7900GS.
Dan kom ik op een bedrag van €927,- .
Mijn vragen aan mijn medetweakers:
1. Is MDT geheugen van goede kwaliteit?
2. Moet ik een E6300 nemen, de één zegt van wel en de ander weer niet.
3. Gaan de harde schijven samen met het moederbord (NCQ)?
4. Zijn er goedkopere GPU koelers die ook goed koelen en op een 7900gs passen?
5. Hoe lang duurt het nog voordat we iets van die prijsverlagingen van C2D's gaan merken, en dan heb ik het over Alternate, waar dat wel wat later zal gaan gebeuren?
Ik moet nog €187,- euri's sparen dus neem de tijd.
[ Voor 1% gewijzigd door de_harde_kern op 01-04-2007 20:45 . Reden: Vraag er bij. ]