Toon posts:

[bootcamp] Zowel OS X als XP starten niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje gewerkt te hebben in WinXP via parallels op mijn MBP wilde ik dit weekend toch eens proberen windows xp te installeren via bootcamp. Dit werkte de eerste keer prima, alleen werkten de trackpad en het toetsenbord niet. Een externe muis wel.

Daarom heb ik geprobeerd windows XP opnieuw te installeren. Ik heb de partitie C weggegooid, en opnieuw aangemaakt, en windows geinstalleerd, maar daar gaat het fout; als ik nu de computer opnieuw start om de installatie af te maken krijg ik de melding:

code:
1
2
3
Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigd of niet kan worden gevonden:
<windows-hoofdmap>\system32\hal.dll.
Installeer het bovenggenoemde bestand opnieuw.

Als ik nu windows XP opnieuw installeer krijg ik opnieuw deze melding.. volgens mij heb ik iets gesloopt aan het opstartvolume ofzo door partitie C te verwijderen?

En wanneer ik probeer te booten in Mac OS X verschijnt de melding dat de computer opnieuw moet worden opgestart...

Iemand tips hierover?? :)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Heb hetzelfde gehad en ook gelezen dat dat niet zo heel erg compatible is als je een partitie wegkwakt => indeling die Bootcamp Util maakt schijnt anders te zijn dan die van de installer van Windows.
Ofwel: Je hebt een leuke zondagmiddag te pakken door alles opnieuw te installeren (jeej)...

BTW: Dit is wel eens eerder langsgekomen in een topic kan ik mij herineren half jaar terug ofzo...

[ Voor 14% gewijzigd door Uberprutser op 01-04-2007 13:08 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

start osx iig 's op met cmd-V ingedrukt. dan kun je als 't goed is zien wat er mis gaat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
ik krijg met cmd+V niets nieuws te zien... er komt een grijze layer over het scherm heen met de melding
"You need to restart your computer. Hold down the Power button for several seconds or press the Restart button."

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

je moet dat tijdens de startup chime al ingedrukt houden en dan niet loslaten.

Verwijderd

Topicstarter
Nou daar rollen iig een paar mooie kreten uit:

SmartBatteryManager Error: Capacity Read Zero (15)

fsck_hfs: Volume is journaled. No checking performed.

Mounting local filesystems
panic (cpu 0 caller(EX0031BD0C): hfs: block mark free: trying to free non-existent blocks

Debugger called <panic>

eeeeeeen nu? :X

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Hmm, dat ziet er uit als een corrupt FS. probeer eens van je CD te booten en disk utility te draaien.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ik hoop dat je niet hetzelfde krijgt als ik:
Kernel Panic bij booten intel iMac (na bootcamp install)

Backup gemaakt van je data?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik had er gelukkig nog (bijna) geen data op staan... dus het verliezen van data zou geen probleem zijn...

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Oh. Nou ja format en reinstall dan maar, da's minder moeite :P

Verwijderd

Topicstarter
En hoe zou het dan zijn gekomen dat mijn keyboard en trackpad het niet deden in winXP? Ik kan er nergens iets nuttigs over vinden...

Verwijderd

als je nog een andere mac heb, kan je ook die in firewire target diskmode zetten, en daarvan opstarten. zo kan je toch nog je gegevens bewaren, let wel op dat je niet van een PPC systeem opstart op je intel >:)

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-02 13:46
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 18:32:
En hoe zou het dan zijn gekomen dat mijn keyboard en trackpad het niet deden in winXP? Ik kan er nergens iets nuttigs over vinden...
Heb meer mensen hierover gehoord met de laatste beta van Bootcamp (1.2).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, eindelijk een installatie DVDtje weten te bemachtigen van apple, maar als ik hiervan boot krijg ik dezelfde foutmelding. Hoe kan ik mijn laptop formatteren met deze schijf??

Verwijderd

manuel ;)
- doe de dvd erin
- zet hem aan, en druk meteen de "C" toets ingedrukt
hierdoor start hij op van CD/DVD
- selecteer je taal, en klik op verder totdat je een harddisk moet selecteren!!
- hier klik je op "opties" en selecteer je "archiveer en installeer" (met behoud van gegevens)
hierdoor wordt alleen je systeem opnieuw geinstalleert, en behoud je je gebruikersgegevens
- druk op volgende, hier kan je nog op "opties" drukkken, voor als je eventueel taalpakketten niet wilt installeren.
hoe minder je installeert hoe sneller het gaat

geniet weer van Mac OS
en niet van windoos

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, hij lijkt iets te gaan lezen van de DVD, maar na een minuutje zoiets krijg ik weer de melding "You need to restart your computer"

Verwijderd

en het is de installatie DVD die bij je machine hoorde, en hij is ook niet smerig?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik heb Apple gebeld en zij hebben een DVDtje opgestuurd met "10.4.6 Tiger voor intel Macs"..

Verwijderd

Topicstarter
Haha geweldig dit :P Ik had dus tijdens opstarten shift moeten indrukken om een schijfcontrole te starten! Dat ik dat zelf niet bedacht had :D rare macs ook!
Pagina: 1