Raptor 10000rpm kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-02 19:01
Wsup TweakSters,

Ik zit al een tijdje te twijfelen of ik een nieuwe hdd ga kopen. Ik wil mijn Windows op een andere harde schijf zetten, mischien omdat het dan toch een stukje sneller gaat.

Hij werkt nu ook prima, maar de harde schijf die ik nu in gebruik heb (300GB maxtor) wil ik gaan gebruiken voor bestandsopslag.

Heeft iemand tips over welke schijf ik het beste kan kopen? :*)

Owja, dit is mijn Mamaplank, wil dus zegge da ik SATA 1 heb :D

http://www.asus.com/produ...del=485&l1=3&l2=11&l3=227

CiAo

[ Voor 16% gewijzigd door KoffieNT op 01-04-2007 11:24 ]

:D

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zou zeggen, pak wat benchmarks erbij en kijk wat voor jou interessant is. Wil je 1 snelle disk dan is een nieuwe raptor waarschijnlijk de beste keuze, maar als je ook veel ruimte wilt is een 2tal diskjes in een RAID0 mogelijk nog interessanter.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:22

Duinkonijn

Huh?

ik heb de keuze gemaakt om windows op me 300 gig sata wdc te laten staan,
om vervolgens me spellen op een 10k harde schijf te zetten

als je het geld heb. zou ik voor drie raptors nemen..

1 voor je spellen
1 voor het os
1 voor de swapfile van je os

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik gewoon een Seagate Barracuda 7200.10 250 of 320 gb halen, deze zijn bijna net zo snel/even snel als een Raptor + dat ze goedkoper zijn en meer opslag ruimte hebben !

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:02

HugoBoss1985

Xenotech

Ik heb zelf 2x een wd74 in RAID0 en ik moet zeggen dat het erg snel is.
Ik heb ook een tijd met een enkele wd74 gewerkt en ik vond dit ook al een grote vooruitgang tegenover 2x een diamond max 9 120gig in RAID 0

Een enkele 7,200 rpm harde schijf is niet sneller dan een 10.000 rpm raptor, dat is echt gelul!

Wat ook heel leuk is, omdat die schijfjes maar 40 euro kosten, is 2x een wd800jd in RAID0.

Dit zijn 80 gig sata 1 schijfjes met 8 mb cache, ik moet zeggen dat dit ongeveer zo snel als als 1 raptor.

Voor 80 euro heb je hiermee een 160 gig snelle oplossing!

Ik vind het verschill tussen 2 raptors in RAID0 of 1 raptor niet zo heel groot.

Je kunt ook gewoon SATA 2 schijfjes nemen, deze kan je gewoon jumperen naar SATA 1 ;)

Kijk wel even naar ervaringen van andere mensen die ook jouw mobo hebben! (Just to be safe.)

• bastian433
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07-02 15:27
Ik zou zeggen die raptor bied weinig opslag, is wel iets sneller maar de prijs ervan ligt dusdanig hoog dat je je moet afvragen of je wel zoveel extra wilt betalen voor dat beetje meer.

Een swapfile op een aparte raptor schijf lijkt overbodig, dan kun je beter er 3 gb geheugen in zetten en de swapfile uitzetten.

Het lijkt mij overigens gewoon sata II sata I is namelijk maar 1.5 G/sec.
edit: dus je moederbord kan gewoon SATA II aan er staat geen SATA II maar Sata 3 gb/s wat overeenkomt met SATA II.

RAID0 is inderdaad ook een mogelijkheid, maar als 1 van de 2 schijven de geeft geeft ben je alles van die andere ook kwijt.

ik zou gewoon een "normale" SATA II Seagate of Samsung nemen.

[ Voor 9% gewijzigd door bastian433 op 01-04-2007 12:03 ]

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Ik ben een aantal maanden geleden ook overgestapt op een raptor (van een Hitachi 250GB schijf). Hij is echt een stuk sneller. Ik werk veel met Adobe Premiere, alles laadt een stuk sneller.
Alles is gewoon net ff iets sneller.

Qua geluidsproductie valt het ook erg mee. Ik had echt een herrie verwacht, maar hij maakt nauwelijks meer geluid dan een 7200rpm schijf.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de FAQ van dit subforum staat uitgelegd hoe je een harddisk kunt uitkiezen :)
OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen?

Verder kan dit FAQ-stukje ook interessant zijn: Hoe kan ik mijn schijven het beste indelen? :Y)

Gebrek aan aantoonbare inzet en research in de topicstart, plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Neem ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.