Toon posts:

BIOS fout?

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag iedereen, ik ben hier nieuw op tweakers forum, ik volg de website al een tijdje, ongeveer 3 of 4 jaar denk ik...
Maar ik ben hier niet komen posten om kennis te maken...

Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb gisteren mijn BIOS geupdate via speciale software op mijn Windows XP...
Nu is het probleem dat ik mijn PC niet meer opkrijg, hij krijgt stroom enz, leest even van de CD-ROM (zoals normaal is als de CD-ROM stroom krijgt), hij geeft geen bieptoon en blijft gewoon draaien hierna, zonder beeld en zonder verder te gaan...

Ik heb al geprobeerd om mijn BIOS te resetten via de Jumpers op m'n MOBO, zelfs de CMOS batterij eruit gehaald, deze handelingen op verschillende manieren geprobeerd zoals het apart te proberen, gelijkertijd te proberen, stroom op, stroom af, voedingkabel uit de pc ook,...
Geen een van deze dingen is gelukt, en zit ik nog altijd met mijn PC die niet meer opstart...

Weet iemand misschien hoe ik dit kan oplossen?

Mijn systeem is:
MOBO: ECS RC410C/800-M
CPU: Intel DualCore 2 * 3Ghz
RAM: 1 latje van 1 GB DDR2 667 Mhz

Ik hoop dat iemand me kan helpen, ik weet echt niet meer wat doen!!!

Alvast bedankt en vriendelijke groeten, Alex

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik het goed begrijp krijg je dus helemaal geen post meer? Als dat het geval is dan is het vrij zeker dat je bios dood is. Ik meen dat die ECS plankjes gewoon socketed biossen hebben, wat betekent dat je vrij eenvoudig kunt hotflashen, of dat kunt laten doen (bijv via flashbios.org).

Op het moment dat je bios corrupt is helpt een CMOS reset niet, gezien je daarmee niet de bios kunt herstellen, enkel de instellingen in de CMOS.

Tip voor de volgende keer, niet vanuit windows flashen, maar netjes vanuit DOS.

[ Voor 16% gewijzigd door TERW_DAN op 01-04-2007 09:45 ]

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo,

Klopt je moederbord type wel?

Ik vind namelijk geen 410C, wel de 410L, op de ECS site.

Of is het een OEM product?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Geen post (piep) dan hoogstwaarschijnlijk de verkeerde bios geflasht... einde oefening.
Zoals Terw_Dan al zegt; hotflashen (erg leuk maar riskant) of bios chip eruit halen en iemand anders laten flashen.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ahzow, jah, al merci veu te reageren,kzal eens aan een maat van mij vragen of hij dat kan doen...

En jah, het kan wel zijn dat het een OEM product is...
Mijn PC is overgehaald van Duitsland aan een mooi prijsje volledig nieuw in een winkel, dus...

Ik breng jullie wel op de hoogte hoe het verder loopt

Dank u al allemaal!!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

MRic3 schreef op zondag 01 april 2007 @ 09:57:
Geen post (piep) dan hoogstwaarschijnlijk de verkeerde bios geflasht... einde oefening.
Zoals Terw_Dan al zegt; hotflashen (erg leuk maar riskant) of bios chip eruit halen en iemand anders laten flashen.
Mwah, zo heel riskant is hotflashen niet op zich, de bios die je hier hebt is toch al dood.

• Dirtyharry
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Soms kun je "blind" flashen met een floppy en een jumper op je moederbord.

Je moet dan reageren op een geluidssignaal om de flop erin te doen.

Kijk eens of daar iets over staat in je handleiding.

Verwijderd

Topicstarter
Ahja, ik merk juist dat het idd een typfout is van mijn MOBO type...

Het is idd RC410L zoals Dirtyharry vooraf al zei... sorry hiervoor, ik had dit maar snel opgeschreven, daarmee dat ik het niet meer kon lezen, ik ga eens zoeken naar m'n handleiding en zien of het er instaat en eens aan een vriend vragen of hij het kan...

Mercikes al

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt nog altijd niet, mijn maat zegt dat ik een nieuw MOBO moet kopen of laten maken bij een speciaal bedrijf...

Ik heb zelfs geprobeerd een andere BIOS chip op het MOBO te steken (het is dus niet op het MOBO gesoldeerd...)

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-01 18:07
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:01:
Het werkt nog altijd niet, mijn maat zegt dat ik een nieuw MOBO moet kopen of laten maken bij een speciaal bedrijf...

Ik heb zelfs geprobeerd een andere BIOS chip op het MOBO te steken (het is dus niet op het MOBO gesoldeerd...)
Heb je de bios chip juist erin gestoken ?
Zit het juiste programma in de bios chip ?

Verwijderd

ik heb ooit eens een verkeerde bios op een asus board geplaatst
deed niets meer!

een goede tip gehad om een nieuwe bios te laten plaatsen
door www.flashbios.org.

Adres:
Flasbios developments
Bikkerhorn 13
9678 RH - Westerlee

De onderdelen worden pas verzonden nadat de betaling ontvangen is!

Ze doen het erg proffessioneel en binnen een week heb je je board werkend terug.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2007 14:11 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:01:
Je kunt het ook zelf wel, enige dat je nodig hebt is een plank waarmee je jouw bios kunt flashen en iets bootables met uniflash

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 12:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

Terw_Dan schreef op zondag 01 april 2007 @ 10:03:
[...]
Mwah, zo heel riskant is hotflashen niet op zich, de bios die je hier hebt is toch al dood.
Correct me if i'm wrong Terw_Dan ... hotflashen: werkende computer, opstarten in dos, uit de draaiende computer de werkende bios chip plukken, kapotte bios chip erin plaatsen en flashen. Persoonlijk vind ik (bios)chips uit en in een draaiende computer trekken niet geheel risicoloos ;)

Beetje off-topic maar kan je de kapotte bioschip flashen op een mobo van een ander merk/fabrikant (zolang de chip maar past) en welke flash utility moet je dan gebruiken?

Ikzelf heb het 1x meegemaakt dat ik verkeerd geflasht had (bios flashen is a one person thing :+ ). Proberen te hot-flashen (volgens bovenstaande methode) en dat was niet gelukt. Toen bioschip, geld (ik d8 €10,00 ) en de vermoedelijk goede bios opgestuurd naar www.flashbios.org en binnen een week kwam de chip terug en de computer werkte weer :)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
persoonlijk ben ik sowieso niet echt voor flashen vanuit windows. Je loopt toch hoe dan ook meer risico. Doe t dan vanaf een speciale floppy of cd. Maar ja, dat is achteraf. Maar als je dan alsnog de verkeerde bios flashed ben je alsnog de lul, maar ja. Succes

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-05 01:44

RammY

Dát!

Hmm misschien dat je omdatie nog piept, nog wat hebt aan de oplossing die mij al eens heeft geholpen: [BIOS] ASUS Bootlock na misflash

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ik ga gwn een nieuw beter moederbord kopen, is het beste, ik riskeer het ook niet om mijn mobo naar nederland op te sturen naar het flashbios bedrijfje...

Ik ga hopelijk een van deze dagen mijn nieuw mobo met hopelijk ook ineens 1 GB DDR2 RAM erbij halen, dus...

Eerst zien dat ik hier wat geld kan lenen weeral van mijn ouders :p

Toch al bedankt allemaal!!!

groetjes
Pagina: 1