Foutmelding vervangen geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 16:51
Ik heb vandaag nieuw geheugen gekocht en na het plaatsen ervan en het opnieuw starten van de pc krijg ik de melding "please check signal cable" en krijg ik een aantal piepjes. Het oude geheugen betreft een DDR 333 Non ECC 256 mb plankje van Infineon, en het nieuwe geheugen betreft 2 X 1 GB Kingston ValueRam DDR 333 ECC geheugen. Het moederbord van m'n pc is een Fujitsu Siemens D1740. Als ik het oude geheugen terugplaats start de pc feilloos op, alleen met het nieuwe geheugen krijg ik de foutmelding. Wie weet raad?

[ Voor 3% gewijzigd door Djurbus op 31-03-2007 12:31 ]

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-05 22:14
uit het boekje: 'You may only use unbuffered 2,5 V memory modules. Buffered memory modules are not supported.'

link:http://www.fujitsu-siemens.co.uk/rl/servicesupport/techsupport/Boards/Motherboards/FSC/D1740/A26361-D1740-Z120-UK.pdf

Verwijderd

je mobo ondersteund waarschijnlijk geen ECC-Geheugen ;)

• Djurbus
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07-05 16:51
Dat klopt, mijn mobo ondesteund inderdaad geen ECC heb ik in de handleiding gelezen. Maar ik heb zitten googlen en op meerdere sites gelezen dat als je mobo geen ECC ondersteund hij dit geheugen dan toch als Non ECC moet herkennen, klopt dit? En zo ja, zou ik dan iets in de bios moeten instellen? En wat houdt de foutmelding "please check signal cable" in dit verband dan in?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

1) ECC/non-ECC heeft technisch niets te maken met buffered/registered/unbuffered...
2) wel is het zo dat ECC DIMMs vaak ook registered zijn, dus dat kan het probleem zijn
3) hoe dan ook, je geeft niet (zoals in PMG Beleid geeist wordt) volledige specs van je geheugen (typenr etc), dus we kunnen simpelweg niet zeggen wat hier het probleem is.
4) mbt "please check signal cable" - denk even logisch na:
- er is een probleem met het geheugen
- door dat probleem kan je moederbord, dus je PC, niet booten
- als je PC niet kan booten, wat zie je dan op het scherm... juist ja, geen signaal :Z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.