Geen controle in mijn linkerhand

Pagina: 1
Acties:
  • 217 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:33
Ik wil ook graag een PS3 aanschaffen, maar ik heb het probleem dat ik niet met console-controllers om kan gaan.

Ik heb namelijk geen controle in mijn linkerhand, dat wil zeggen, de vierpuntsdruktoets kan ik niet goed met mijn duim bewegen. Ik ben rechtshandig en doe alles met rechts. Ik heb net als veel mensen geen goede coordinatie in mijn linkerarm/linkerhand.

Op een toetsenbord heb ik hier geen last van, daar stuur ik ook met mijn rechterhand sinds de pijltjestoetsen rechts zitten.

Het is toch vreemd, dat die controllerknop (dat kruis) op een consolecontroller links zit terwijl het gros van de mensen rechtshandig is. Het is toch veel logischer de besturingsknop rechts te doen en de vuurknoppen links, waar je weinig coordinatie voor nodig hebt?

Welke minkukel heeft dit bedacht, ik wil ook graag PS3-en! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Interessant, maar ik zou er echt niet aan moeten denken om het andersom te hebben. Toch bijzonder.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-10 21:11

lasharor

7 december 2004

Wachten er zullen heus nog wel omgekeerde controllers aankomen maar het is nu nog denk ik een beetje te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:10
lasharor schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:45:
Wachten er zullen heus nog wel omgekeerde controllers aankomen maar het is nu nog denk ik een beetje te vroeg.
Dan kun je je wel afvragen waarom het er voor de 6 jaar oude PS2 ook nooit van gekomen is. Ik vrees er maw toch wel een beetje voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 10:04

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Ik ben ook rechtshanding, maar met mijn linkerduim kan ik dat pookje en het D-pad toch echt veel beter bedienen dan met m'n rechterduim. Ik moet er ook echt niet aan denken dat dat ondersom zou zijn.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Ik kwam deze tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.playstation3-ps3.nl/b_951.jpg

http://www.playstation3-p...trollers_N_grp_8_11-1.php

Werkt deze ook op de PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik ken meer mensen die het zelfde hadden/dachten die het na een tijdje ook gewoon onder de knie hadden, het is imo gewoon een kwestie van wennen/oefenen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:43
Ik heb ook altijd ruzie met die controlers van gameconsoles: Instellen controller PS3. Maar ik denk toch dat ik de PS3 ga proberen. Ik denk dat ie me beter gaat bevallen dan de Xbox360. De controller van de PS3 is kleiner en voor mij beter te bedienen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleppyniles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-11-2023
Je moet het gewoon proberen en blijven proberen. Je wordt vanzelf ambidexter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mastermind schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 22:40:
Het is toch vreemd, dat die controllerknop (dat kruis) op een consolecontroller links zit terwijl het gros van de mensen rechtshandig is. Het is toch veel logischer de besturingsknop rechts te doen en de vuurknoppen links, waar je weinig coordinatie voor nodig hebt?

Welke minkukel heeft dit bedacht, ik wil ook graag PS3-en! ;(
Nagenoeg alle joypads/sticks/whatever ik heb gehad/heb, zijn allemaal met kruisje links.
In jou geval moet je weinig coordinatie hebben voor rechts, maar neem een beetje vechtspel of racespel en moet je ook behoorlijk strak met de 'vuurknoppen' gaan werken. Grootste nadeel wat ik met de nieuwe PS3 joysticks, die L2/R2, stomme 'trigger' buttons geworden :/

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arm1n
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-08 13:50

Arm1n

Zeven over half twee

SinergyX schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 17:17:
Grootste nadeel wat ik met de nieuwe PS3 joysticks, die L2/R2, stomme 'trigger' buttons geworden :/
jup, die triggerknoppen vind ik het grootste nadeel van de xbox controller, jammer dat ze nu ook op de ps3 zitten. gelukkig kan je bij de meeste (sim)racegames nog gewoon met kruisje gas geven. (GT, F1,RR7)

Canon 6D | EF 17-40 f/4L | EF 70-200 f/4L | 50 f1.8 | Oude meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar ook de 'gevoeligheid' van de X-knop is slecht geworden, de PS2 joypads hadden echt nog 'analoge' knopjes, waar je zelfs met de X-knop gedoseerd gas kan geven. Met die nieuwe joypads is dat een bizar stuk moeilijker geworden.

Ach ze hebben ook voordelen, licht en draadloos :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
Maar werkt een PS2 controller nou op een PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Alleen met een converter/adapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 15:06

Geckoo

Good news, everyone!

misschien klinkt dit heel raar, maar als je nou de controller onderste boven houd?
werkt dat niet?

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Laatst online: 19:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

Geckoo schreef op maandag 02 april 2007 @ 11:09:
misschien klinkt dit heel raar, maar als je nou de controller onderste boven houd?
werkt dat niet?
Met de oude nes controllers kon dat nog, die waren gewoon vierkant
maar met die nieuwe. hoe wil je die dan vasthouden :?
de "handvaten" zitten dan ook omhoog

[ Voor 3% gewijzigd door heuveltje op 04-04-2007 00:19 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04:07

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Euh, als je 'm zo ondersteboven houdt, en je drukt naar links, dan gaat ie naar rechts 8)7.

Bottom line is dat het gewoon een kwestie is van oefenen. Je staat er verstelt van wat je allemaal kunt "leren" door gewoon iets heel veel te doen.

[ Voor 84% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2007 10:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:10
.oisyn schreef op woensdag 04 april 2007 @ 10:44:
Euh, als je 'm zo ondersteboven houdt, en je drukt naar links, dan gaat ie naar rechts 8)7.

Bottom line is dat het gewoon een kwestie is van oefenen. Je staat er verstelt van wat je allemaal kunt "leren" door gewoon iets heel veel te doen.
Bottom line is dus ook dat je het na verloop van tijd wel gewoon bent dat je manneke naar links gaat als je zogezegd rechts drukt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je hem op zijn kop houdt ligt hij ook niet echt lekker in je hand he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Twixie schreef op woensdag 04 april 2007 @ 11:52:
[...]

Bottom line is dus ook dat je het na verloop van tijd wel gewoon bent dat je manneke naar links gaat als je zogezegd rechts drukt ;).
Dit is echter tegen-intuitief en kan een stuk langer duren dan 'gewoon' de oog-hand-coordinatie van je linkerhand te trainen. Je moet rechts namelijk ook nog eens aanpassen.

Bovendien zit er een verschil tussen je bewustzijn en je onderbewustzijn. Zo speelde ik altijd FPS games met de y-as inverted (dus muis naar beneden is omhoog kijken) en ik heb jaren Quake3 gespeeld. Ik heb toen een tijd lang (zeg een jaar of 2) geen FPS games meer gespeeld op de PC en speelde ik in plaats daarvan op m'n Xbox, zonder y-as inverted. Toen ik later weer eens Q3 aanslingerde kon ik niet meer spelen met y-inverted en heb ik het uitgezet. Het frappante was echter, normaal gamen ging prima, maar voor snelle acties waarvoor pure (aangeleerde) instinct nodig was maakte ik de beweging alsof y-inverted nog aanstond, omdat dat nou eenmaal zo diep in mijn hersenen zat gegraven. Ik kon dus wel spelen, maar juist op de momenten waarop het er op aan kwam lukte het niet 8)7.

[ Voor 52% gewijzigd door .oisyn op 04-04-2007 13:13 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Kan je niet gewoon je controller modden? Ik neem aan dat een controller omdraaien niet het grootste probleem is voor een tweaker.

Maar zoals al eerder gezegd is: gewoon veel trainen! Ik had hetzelfde probleem met skateboarden (switched rijden, dus met het verkeerde been voor), maar hoe langer je oefent, hoe beter het gaat :)
edit: Op een echt skateboard dus ;)

[ Voor 5% gewijzigd door link0007 op 04-04-2007 16:08 ]

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vlesierse
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-10 13:52
Met Motor Storm kan je de controller bewegingscensor aanzetten. Hiermee kan je dan sturen door je hele controller te bewegen. Heb je je linkerhand niet bij nodig :) Hopelijk komen er meer van dat soort spellen uit en dan is het misschien wel een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb er nooit bij stil gestaan maar dan hou hem toch gewoon ondersteboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

link0007 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:12:
Maar zoals al eerder gezegd is: gewoon veel trainen! Ik had hetzelfde probleem met skateboarden (switched rijden, dus met het verkeerde been voor), maar hoe langer je oefent, hoe beter het gaat :)
Bij Tony Hawks Project 8 oid? Want als je dan switched rijdt is er toch geen verschil in de besturing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat dacht je van een echt skateboard? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Nu je dit zegt, best vreemd eigenlijk ja.
Heb vroeger ook veel games gespeeld op de PC, racegames bijvoorbeeld.
Daarmee stuurde ik ook altijd met de pijltjes toetsen en de extra knoppen met "ASD" en "QWE"
Daarentegen speel ik Unreal Tournament met "ASDW" en de muis.
Gameconsoles eigenlijk ook nooit echt overna gedacht, ik merk hier eigenlijk geen problemen, maar je zou het wel verwachten inderdaad.

Typisch (8>

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 22:03
Ik weet dat dit waarschijnlijk niet gewaardeerd wordt, maarreuh: koop een Wii! :P

Daar zijn de twee "delen" van de controller enkel met een draadje verbonden, zodat je zelf kan kiezen welk deel je in welke hand houdt.
Pagina: 1