[PS3] Instellen controller

Pagina: 1
Acties:
  • 392 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-10 20:43
Ik heb nu een xbox 360 en speel met de gedachte een PS3 te kopen mits hij 1 belangrijke feature voor mij heeft. Waar ik mij bij de xbox 360 momenteel aan erger is dat bij games zoals Project Gothem Racing 3 je alleen voor geconfigureerde settings kunt kiezen qua controller.

Ik kan met mijn linkerhand alleen zo'n joystick bedienen of zo'n 'pad' (ivm handicap). Gelukkig zitten die bij de controllers van alle spelcomputers aan de linkerkant, da's al een groot voordeel voor mij. Maar nu zitten en bij bijna alle consolles ook tricker knoppen aan de voorkant. Bij de xbox 360 kun je in een racegame gas geven met de tricker aan de rechterkant en met de trickerknop links remmen. Dit werkt voor mij niet. Ik moet nu dus met mijn duim de knoppen A en B gebruiken, A voor gas en B voor remmen. Dit werkt niet. Op den duur krijg ik kramp in m'n duim en je kunt zo niet gedoseerd gas geven.

Lang verhaal dus, maar ik wil weten in hoeverre je in een racegame op de PS3 de controller in kan stellen? Net als de controller van de Wii kun je de PS3 controller heen en weer bewegen, dus dat zie ik ook al als een groot voordeel. (Of er moeten PS3 eigenaren zijn die dit tegensprkenen?)

Ik heb ervaring met de PS1 en die kon ik altijd perfect bedienen.

Daarnaast valt de xbox 360 me ook tegen qua herrie. Hij vervangt ook mijn dvd-speler en een dvd kijken geeft nog meer herrie dan een game spelen. Is de PS3 hierin ook stiller?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Bij MotoStorm heb ik nog niet gekeken hoe het met de confirugatie zit, maar wel met GT:HD. Met GT:HD kun je alles anders configureren.

De PS3 is vergeleken met de XBox360 stil. Je hoort hem wel maar ik schat dit in op ongeveer 30 decibel (zachtjes praten). Het enige wat je aan de drive hoort is het zoeken (dat wiii-wiii geluid). Erg tevreden hierover. Als de Xbox360 de drive aangaat, gaat hij de concurrentie aan de met stofzuiger kwa herrie (vraag me af wie er zou winnen).

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
Arx schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:08:
Bij MotoStorm heb ik nog niet gekeken hoe het met de confirugatie zit, maar wel met GT:HD. Met GT:HD kun je alles anders configureren.

De PS3 is vergeleken met de XBox360 stil. Je hoort hem wel maar ik schat dit in op ongeveer 30 decibel (zachtjes praten). Het enige wat je aan de drive hoort is het zoeken (dat wiii-wiii geluid). Erg tevreden hierover. Als de Xbox360 de drive aangaat, gaat hij de concurrentie aan de met stofzuiger kwa herrie (vraag me af wie er zou winnen).
Ah.. bedankt. Da's al een groot pluspunt. Want GT is mijn favorite game op de playstation.

Ja, het is inderdaad net een stofzuiger. Bovendien wordt ie ook erg warm.

Dat zijn alweer twee pluspunten voor de ps3 voor mij.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:28
Kan ik ook de ps2 controller op de ps3 aansluiten???
Want ik ben van plan om de ps3 te kopen maar vind de tril functie die niet op de ps3 controller zit een groot gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 11:50
Kan niet, mocht je wel een (draadloze) controller met rumble op de PS3 kunnen aansluiten dan heb je er nog niks aan. In PS3 games zit gewoon geen rumble ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:58
@rimave: Het is bij de Playstation3 (dus net als bij de Xbox360) zo, dat het spel bepaald of je settings kunt aanpassen, m.a.w. het systeem is op dit punt gelijk en je kunt dus helaas niet spreken van een belangrijke feature die de Playstation3 op de Xbox360 voor kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
mauricedb schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:46:
Kan niet, mocht je wel een (draadloze) controller met rumble op de PS3 kunnen aansluiten dan heb je er nog niks aan. In PS3 games zit gewoon geen rumble ingebouwd.
Maar dat is iets wat mogelijk later met een downloadbare update kan worden gefixt. Zal van de developers/uitgevers af hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-10 15:01

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Zit hier op een PS3 te spelen met een PS2-controller! :)

Kwam bij de mediamarkt een converter tegen van Logic3, waarmee je een PS2 controller kan aansluiten op een PS3. Werkt hier perfect, alleen heb ik nog geen "rumble" gevoeld met PS2 spellen.
Werkt verder goed in combinatie met de PS3 controller. Is de PS3 controller als eerste geactiveerd, dan wordt de PS2-controller automatisch controller 2.

Het werkt zelfs met mijn draadloze Logitech controller voor de PS2. _/-\o_

PSN-id: Chrasher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
ParkOverall schreef op zondag 25 maart 2007 @ 19:58:
@rimave: Het is bij de Playstation3 (dus net als bij de Xbox360) zo, dat het spel bepaald of je settings kunt aanpassen, m.a.w. het systeem is op dit punt gelijk en je kunt dus helaas niet spreken van een belangrijke feature die de Playstation3 op de Xbox360 voor kan hebben.
Ja, da's waar, maar wellicht zijn er meer games voor de ps3 met deze mogelijkheden dan de xbox360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:58
Dat is afwachten, maar het is dus geen feature (waar je om vroeg) van het apparaat (de Playstation3) zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rafe schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:30:
[...]

Maar dat is iets wat mogelijk later met een downloadbare update kan worden gefixt. Zal van de developers/uitgevers af hangen.
Als het een multiplatform game is dan heb je daar kans op, als het een PS3 exclusive is is die kans echter zeer gering. Er is namelijk vanaf het begin af aan helemaal geen rekening gehouden met rumble, en dat er achteraf inbouwen kan best veel werk zijn. Werk waar je vrijwel niets voor terug krijgt, het is immers maar een update (tenzij je voor zo'n update moet betalen natuurlijk)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1