Lange Quicktime-movie naar AVI?

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-07 17:04
Met mijn digitale fotocamera heb ik een "filmpje" van +/- 35 minuten (1.04GB) opgenomen, en die wil ik nu gaan omzetten naar ongecomprimeerd AVI zodat ik hem nog wat kan bewerken. Het bestand wat uit de camera komt is een Quicktime-movie. Daarvoor heb ik de "RAD Video Tools" gebruikt, maar dat programma kan geen AVI-bestanden groter dan 4GB wegschrijven. Ik heb het geprobeerd met de HuffYUY-codec die het geheel loss-less comprimeert, maar dan nog kan ik niet onder de 4GB blijven.

Het Quicktime-filmpje is 640x480@15fps. Hoe kan ik nu ervoor zorgen dat het allemaal wel lukt? Ik wil het uiteindelijke AVI-bestand met AutoGK comprimeren naar een mooie XVid van 700MB.

Hoe zou ik het aan moeten pakken?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:39
• een Quicktime directshow filter (zit bijvoorbeeld in Quicktime alternative)
• de XviD codec
• VirtualDubMod
• AVISynth

een AVISynth script zorgt ervoor dat je álle video die je kunt afspelen met een directshow filter direct in Virtualdub kunt encoderen. Het lijkt in eerste instantie misschien moeilijk, maar je hebt waarschijnlijk maar 2 regeltjes nodig.

keyword: AVISynth, DirectShowSource, Quicktime

Daarnaast moet je natuurlijk even weten hoe je video encodeert met VirtualDubMod, daarvoor zijn ook heel veel guides te vinden. iig zitten de belangrijkste instellingen onder video -> compression (video) en streams -> stream list (audio)

[ Voor 22% gewijzigd door OnTracK op 30-03-2007 22:04 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Als je FAT32 als filesystem gebruikt gaat het niet lukken. [Google=FAT32 file size limit]

• bits
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-04 13:54
Je zou het ook eens met super kunnen proberen... Ideaal programmaatje!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Of Quicktime, die kan ook gewoon exporteren naar AVI. Of even zoeken op Got

Quicktime (.mov) naar Divx (.Avi)
Mov naar AVI ?

Verwijderd

Waarom wil je een filmbestand omzetten naar uncompressed format? Je gaat er niet in details op vooruit, zal alleen hetzelfde blijven. Je kunt beter van de source direct een 700 MB bestand maken.

Als je het toch perse uncompressed wilt omzetten, via virtual dub zou kunnen, daar zit een optie in die automatisch bestanden opsplits naar elk gewenste grootte. Ik zou hooguit 2 GB per bestand doen, geeft wat ademruimte bij het inladen van de zooi en is makkelijker backuppen.

Verwijderd

Probeer MP4Cam2AVI eens. Die kan de stream van een .MOV container omzetten naar een .AVI.

Daarna in VDub openen en encoden als XviD. Vergeet je geluid ook niet te comprimeren.

Daarmee blijf je ook binnen de 4GB limiet van een FAT32-partitie.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2007 22:47 ]

Pagina: 1