Toon posts:

Systeem upgrade. tips ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medetweakers.

Als de prijsverlagingen van intel weer van start gaan ( 2de periode dit jaar ) dan zal ik weer wat geld in mijn huidige systeem gaan stoppen.

Hier zijn de specificaties van mijn systeem op het moment.

Kast : Thermaltake shark.
Voeding : Enermax noise taker II 600 watt.
Moederbord : Asus p5ld2 SE.
Processor : Intel D940. 2x 3,2GHZ 4 mb cache. 800 mhz fsb.
Videokaart : Foxconn 8800GTX
Koeling : Videokaart - stock...
CPU - Aerocool Iceland waterkoeling.
Geheugen : 2 gb ( kit of 2 ) twinmos ddr2. 667 mhz. 5-5-5-13.
Harde schijven : 2x 320 GB seagate barracuda ( raid 0 )
Raid controller : Promise tx2300.
DVD brander : Nec 16x.
DVD rom : lite - on
Floppy drive..
Externe hdd : toshiba 320gb, 7200RPM 8 mb cache (USB)

En een 17" CRT monitor 8)

Nu ben ik dan op zoek na een upgrade voor :

-Moederbord
-Processor
-Geheugen

Met een nieuw moederbord, wil ik waarschijnlijk na de zomervakantie SLI gaan draaien. Het moederbord moet future proof zijn. bijv een 680I bordje zoals de striker extreme van Asus.

Processor : Hier moet een flinke upgrade voor.. aangezien dit nu nogal de bottleneck is van mijn systeem. Hij kan mijn 8800GTX niet bijhouden. Ik ben hiervoor op zoek naar een supersnelle Core 2 Duo, Of een Core 2 Quad, ik ga zelf van een core 2 quad uit. omdat deze makkelijk over te klokken zijn vanwege de lage bus. En je hebt 4 cores, misschien voor de toekomst handig ?

Dan het geheugen, hier weet ik zelf niet zoveel van af. Veel mensen zeggen OCZ van 800 mhz. Is dit een goede aanrader ?

Mijn budget :

Moederbord : +/- 300 euro..
Processor : +/- 500 euro..
Geheugen : +/- 400 euro..

Ik hoor jullie aanbevelingen graag. ;)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:21

vinnie1908

Appel != peer

Heb je zelf al een lijstje gemaakt? Je hebt aardig specifieke eisen (680i chipset + SLI) dan kan je aardig zoeken en zelf wel dingen uitvinden.

CSL FAQ staat vol met goede tips en topics waar je veel informatie uit kunt halen. Ook over je geheugen en processor is genoeg informatie te vinden hoe je wat kan kiezen door:

PMG FAQ

door te nemen. Voor de prijzen zou je kunnen kijken als je de keuze hebt gemaakt bij de pricewatch die je kunt vinden via:

http://tweakers.net/pricewatch

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."