Geheugen brak of procesor te traag?

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:57
hoi,
ik heb hier een p4p800 s-x mobo staan met p4 2.6ghz
1 gb dualchannel geheugen
geforce 7600GT XXX AGP
niks overgeklokt of iets dergelijk,
als ik nu een spel opstart of pc intensief gebruik begint het geluid . dat in een PCI slot zit al te haperen van dat het niet goed is ,, en als ik dan een spel speel bijv. CSS heb ik geweldige FPS : 33fps.. daar kan ik niet echt meewerken weet iemand de oplossing voor mij ?

groetjes Merlijn

Verwijderd

http://www.memtest86.com/

Virusscanner erop zitten?
Adware programma's gedraaid?
In andere woorden; probeer eerst te kijken of software matig er niet iets verkeerd zit en daarna de hardware

ps. heb je dat spel al eerder zonder problemen gespeeld?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 22:52 ]

• misterm90
och spijt me ik heb helemaal vergeten dat ik windows net op nieuw heb geinstalleerd.. + flinke format c:\ geen enkele virusscanner laatst wel een adware programma gedraaid : ene Doctor nogwattes die vond 2 trojans in de updates van windows xp , volgende probleem is dat ik geen floppydrive heb en pas morgen of iets dergelijke een lege cd heb voor de image.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Chipset- en videodrivers wel geinstalleerd? Drivers van geluidskaart (welke?) al eens geupdate?

Verwijderd

mistermerlijn schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 22:56:
och spijt me ik heb helemaal vergeten dat ik windows net op nieuw heb geinstalleerd.. + flinke format c:\ geen enkele virusscanner laatst wel een adware programma gedraaid : ene Doctor nogwattes die vond 2 trojans in de updates van windows xp , volgende probleem is dat ik geen floppydrive heb en pas morgen of iets dergelijke een lege cd heb voor de image.
dan blijft de vraag nog of het spel het voor de nieuwe instal wel probleemloos werkte? Want je geeft niet aan welk spel het is (dus hoe zwaar het is)

• misterm90
videodrivers geinstalleerd de nieuwste 93.71 dacht ik. geluidskaart is Creative Soundblaster oud type drivers geinstalleerd , chipset nog niet ! das een goeie zal ik direct even doen

• misterm90
Dennis : CSS is een spel dat betekent Counter Strike Source dus die draait op de half life 2 engine
wat gemiddeld vraagt van je pc dus zou hij makkelijk moeten trekken

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:03:
[...]

dan blijft de vraag nog of het spel het voor de nieuwe instal wel probleemloos werkte? Want je geeft niet aan welk spel het is (dus hoe zwaar het is)
Staat toch duidelijk CS:S. ;)

Edit/
Moet eerst op F5 drukken voor ik iets post. :P

@TS
Hoe oud is je windows installatie? en heb je netjes alle drivers en up to date?

Want ik denk dat je laats nog een nieuwe Geforce heb gekocht, wat voor een drivers gebruik je daarvoor?

[ Voor 29% gewijzigd door mad_max234 op 29-03-2007 23:10 ]

Verwijderd

mistermerlijn schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 23:06:
Dennis : CSS is een spel dat betekent Counter Strike Source dus die draait op de half life 2 engine
wat gemiddeld vraagt van je pc dus zou hij makkelijk moeten trekken
Ahh ok je had het namelijk net over 'als ik nu een spel opstart' en ik legde niet meteen de link naar CSS mijn excuses.

Bij het intensieve gebruik bedoel je ook gewoon winamp geluid ofzo? Het feit dat je PC dan begint te haperen bij intensief gebruik (bij bijv. een spel) zou dit kunnen zijn dat je niet de juiste drivers hebt voor het geluid en hij, vanwege het geluid, langzaam gaat draaien.

Of het zou kunnen zijn dat je hardware niet goed functioneert (niet goed koelt bijv.) en dat hij daarom de software niet geheel meer aankan

• misterm90
oh ok ik wist niet dat je drivers dus zon impact konden hebben hm ik heb deze windows installatie net 2 weken helemaal origineel dus geen illegale windows XP PRO daarvoor had ik inderdaad een oude Geforce (5200) maar ik ben met een nieuwe en schone windows begonnen met de nieuwe geforce en ik bedoel inderdaad Winamp

• misterm90
ok chipsets geinstalleerd en verder alle andere randapparatuur maar nog steeds zeer slechte fps bij Counter Strike terwijl ik wel weet dat er meer inzit weet iemand de oplossing ?

Verwijderd

eh nou sorry hoor, maar cs:s spelen met die configuratie is gewoon vragen om lage fps.

Ik haal met een E6600 / 2gb PC6400 / XfX Geforce 7900gt ook maar rond de 100fps.
Ik zou beledigd zijn als jij hoger dan dit zou halen.

Probeer in css je videosettings op het laagst te zetten, antialiasing uit etc.
Je kunt ook bij launchoptions van cs:s (in steam rechtermuisklik op cs:s en dan properties) het volgende ingeven: -dxlevel 81.

Succes

• misterm90
nou dat mijn config suckt ben ik het niet helemaal mee eens omdat Fear gewoon lomp goed draait daar kan geen AMD tegen op en mijn videosettings lager zetten heeft geen zin ik blijf 30 fps hebben en nog iets als je bij videosettings kijkt staat daar recommend en die staan allemaal wel gemiddeld

edit// op 800 x 600 haal ik 30 fps met alles laag. en 1024 haal ik 50/60 fps :*) 8)7 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door misterm90 op 01-04-2007 14:33 ]

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Haalde met mijn P4 HT 3.0Ghz + 1536MB + 7800GS+ (7900GT) ongveer 100 frames in de CSS stresstest, ik zeg dit even als referentie, kun je jouw pc mee vergelijken. Het is dus niet zo gek dat je niet zon heel hoge fps hebt

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• misterm90
deksels dat verklaart het wel ja ,

• misterm90
ok nu een ander verhaal waardoor ik denk dat me geheugen brak is , als ik MSN + Winamp en dan Bitlord start met torrent te draaien loopt het geluid zowat vast , is een geweldige remix maar niet echt wat ik wil waar kan dit aan liggen ? want hier heb ik serieus nog nooit last van gehad, maar dit had ik ook al van voor de herinstallatie

[ Voor 23% gewijzigd door misterm90 op 01-04-2007 22:56 ]

• Octopuz908
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:00
Zit er toevallig niks op hetzelfde IRQ als je geluidskaart?
Heb ook al eens zulke problemen gehad en toen zat mn SATA-controller op hetzelfde IRQ.

Verwijderd

mistermerlijn schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:55:
ok nu een ander verhaal waardoor ik denk dat me geheugen brak is , als ik MSN + Winamp en dan Bitlord start met torrent te draaien loopt het geluid zowat vast , is een geweldige remix maar niet echt wat ik wil waar kan dit aan liggen ? want hier heb ik serieus nog nooit last van gehad, maar dit had ik ook al van voor de herinstallatie
Het is maar net hoe jij Bitlord ingesteld heb. Als alles standaard staat en je hebt een hoop torrents lopen dan heb je de kans als het progamma veel connectie's heeft met andere dat je systeem over zijn nek gaat. Bitlord wat beter af stellen zodat er niet heel veel connectie's zijn met een enkele torrent.

• misterm90
ja maar het probleem is ook als ik nu een Film kijk krijg ik haperend geluid om de minuut wat dus erg storend word,, dus is er mss een oplossing in die van octopuz908 over IRQ maar als ik hem in een andere PCI slot druk ( geluidskaart) is er hetzelfde probleem vandaar

edit// en als ik iets van mijn externe hdd kopieer is het al helemaal muizen dan kan ik niet eens meer fatsoenlijk typen dus het is duidelijk dat er wat mis is want met mijn pentium 3 server 400mz is er niks aan de hand als ik iets kopieer

[ Voor 31% gewijzigd door misterm90 op 02-04-2007 20:18 ]

• misterm90
hmm nog even over de gamesettings ,, als ik niet zo veel mensen in het level zitten heb ik lekkere fps van 70/90/110 dus is een gewone performance probleem

• misterm90
hoe zit het eigenlijk met die IRQ hoe kan je die zien /veranderen en waarin moet ik die veranderen ?

• misterm90
als ik de geluidskaart eruit heb , heb ik dat probleem niet meer met geluid ( heb ook onboard) dus is wel iets met dat IRQ

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

heb je die memtest nu al gedraait dan ? memtest86 opzoeken met google. Misschien is het gewoon brak geheugen.

FiXxXeR

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Brak geheugen zou eerder resulteren in blauwe schermen. Werkt de koeling van de graka en/of CPU nog goed?

[ Voor 3% gewijzigd door mieJas op 05-04-2007 13:36 ]

Yes, but no.

• misterm90
ja beide draaien op volle toeren ook genoeg kastkoeling denk aan 4 fans.. en over die memtest hoe kan je die op een CD bootable laten branden ? , nu komt er nog iets ik was gister bij een kameraad die heeft een Pentium 4 2.66 ghz en een geforce 4 !! mx en die heeft in dezelfde map van CSS 100 FPS gemiddeld. dus ik ben wezen kijken thuis en blijkt dat ik een Celeron heb....... maakt dit veel verschil door cache en dergelijke ? l2 geheugen of iets dergelijks ?

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-05 16:41

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Celeron is gewoon een pentium die niet door kon gaan als pentium dus hebben ze l2 cache enzo verminderd

Als je geluid hapert met een geluidskaart kan het liggen aan het feit dat je geluidskaart alleen maar in software kan renderen, dus als je cpu 100% gebruikt wordt gaat je muziek haperen als een... vul dat maar in

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• misterm90
ja dat zal wel ik heb nu Memtest op iso gebrand ,, mijn vorige antwoord is dus een domme antworod :$ maar nu blijft hij haken bij TEST #3 Moving Inversersions , 8 bit pattern

Walltime 33 seconden geheugen RAM 166 mhz DDR 332 CAS 2.5/3-3-7 Single channel, 64bits

toendertijd toen ik deze mobo kocht moesten er 2 rreepjes ingezet worden nders wertke het niet , Dual channel dacht ik,, nu zie ik hier Single Channel staan. ( ik ben nu ffe op me andere pc met * toetsenbord,) en ik zie ook ECC disabled
nog ffe wat ik zie ( ik laat hem nog avondje aan staan :
Walltime Cached RsvdMem MemMap Cahce ECC TEST Pass Errors ecc erors
33 sec 1023 353k e820-std on off std 0 0 -

hij komt 0 % door die test heen dus wat betektn dit ?

• misterm90
ok hele avond laten draaien loopt daar gewoon vast, wat betekent dit ?

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

mobo probleem waarschijnlijk . . . kan ook processor zijn of geheugen, vervang dat eens tijdelijk door ander geheugen en draai memtest eens opnieuw

FiXxXeR

• misterm90
hmm dus processor kan half kapot zijn ? of moederbord ? of geheugen ? terwijl ik wel normaal kan opstarten en dergelijke ? en ik ben ook ge* want 1reepje geheugen draaien lukt dus wel en krijg ik dezelfde error/vastloper maakt niet uit welk reepje vanmiddag zal ik ffe ander geheugen erin proberen

• misterm90
ok 4 andere reepjes geheugen gebruikt bij 1 reepje stop ie bij test#2 andere reepjes "netjes" bij test#3 ,,, ik weet het niet meer.,...

mobo kapot of processor?
moederbord al gecleared ,

[ Voor 17% gewijzigd door misterm90 op 08-04-2007 02:04 ]

• misterm90
nu iets anders heb ik opgemerkt, uit de fan van de processor komt GEEN hete lucht maar als ik aan koelblok voel word ie toch wel warmer dan de lucht die eruit komt ik heb al gekeken of ventilator goed op koelblok zit maar dat zit hij goed vast

kheb nu mn chipset gevoeld... en die word vveels te warm !
hoe kan dit ?? ik heb 5 koelers in me computer goed gericht,,, outtake/intake/ NIET opgevoerd, hoe kan dan de Northbridge zo warm worden ?

// edit Memtest86.com zegt bij test 3
Test 3 [Moving inversions, 8 bit pat]

This is the same as test one but uses a 8 bit wide pattern of "walking" ones and zeros. This test will better detect subtle errors in "wide" memory chips. A total of 20 data patterns are used.

wat bedoelen ze met die wide memory chips ?

[ Voor 55% gewijzigd door misterm90 op 08-04-2007 15:21 ]

• misterm90
zou een bios flash enige voorruit gang boeken ?

• misterm90
andere videokaart ingedrukt en die word heeeeeeeeeelll erg warm.. terwijl als hij in de andere pc zit niet warm word :S en me huidige videokaart word niet warm wat dus heel erg apart is

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
mistermerlijn schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 20:34:
ja dat zal wel ik heb nu Memtest op iso gebrand ,, mijn vorige antwoord is dus een domme antworod :$ maar nu blijft hij haken bij TEST #3 Moving Inversersions , 8 bit pattern

Walltime 33 seconden geheugen RAM 166 mhz DDR 332 CAS 2.5/3-3-7 Single channel, 64bits

toendertijd toen ik deze mobo kocht moesten er 2 rreepjes ingezet worden nders wertke het niet , Dual channel dacht ik,, nu zie ik hier Single Channel staan. ( ik ben nu ffe op me andere pc met * toetsenbord,) en ik zie ook ECC disabled
nog ffe wat ik zie ( ik laat hem nog avondje aan staan :
Walltime Cached RsvdMem MemMap Cahce ECC TEST Pass Errors ecc erors
33 sec 1023 353k e820-std on off std 0 0 -

hij komt 0 % door die test heen dus wat betektn dit ?
Dat het geheugen geen correcte data geeft aan de CPU. Dit kan een aantal oorzakken hebben (die ik kan bedenken):
1) kapot geheugen
2) kapot geheugen controller
3) overstressed geheugen/under-volted geheugen

Ik geloof dat je het geheugen getest hebt in een andere PC met memtest en dat het geheugen hier goed was. Niet optie 1 dus. Blijven 2 en 3 over. Als de geheugen controller kapot is zou er eigenlijk een consistent fout-patroon moeten zijn ongeacht de geheugen-modules. Dit kan een optie zijn, maar ik ben dit nog nooit tegengekomen en daarbij lijkt het me dat als dit waar is het dat het ding niet eens zou booten. Blijft optie 3 over.

Je geheugen is 333 MHz. Kan je mobo dit wel aan? Op http://www.shopwereld.nl/...0-x_retail_sound_lan.html zie ik dat "Ondersteunde snelheden: DDR400 (PC3200)" en DDR333 is te traag. Dit zou dan zichzelf OC'en naar 400 MHz wat fouten op kan leveren. Hetzelfde geld voor de memory timings.

• misterm90
bedankt ! maar dit is het Asus p4p800 X moederbord en ik heb een p4p800S-X en ik heb het geheugen niet in een andere moederbord getest,.. maar geheugen uit een andere moederbord erin gedaan, ik zal nu ffe de specs zoeken van de p4p800s-x bedankt !

edit// AGP-Standards:
AGP 4x (1,5V)
AGP 8x (0,8V)

PCI-standaard(-en): PCI 32 Bit, 33 MHz, 5 Volt

Bussnelheid: 400-800 MHz

BIOS: AMI

Geheugen:
Slot: 2x DDR-DIMM
Type: DDR-SDRAM
Standaard: DDR266 (PC2100)
DDR333 (PC2700)
DDR400 (PC3200)
Max. geheugen: 2048 MB

dit staat op dezelfde site waarvan je me de link gaf ;) hier lijkt het me wel dat dit past en eigenlijk heeft het 2 jaar goed gedraait ( toen kon ik nog gewoon limewire winamp en msn messenger aanhebben zonder dat het geluid hapert , nu heb ik het al als ik een bestandje kopieer van de ene schijf naar de andere harde schijf)

[ Voor 55% gewijzigd door misterm90 op 10-04-2007 09:09 ]

• struul
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-12-2024
mistermerlijn schreef op zondag 01 april 2007 @ 14:16:
nou dat mijn config suckt ben ik het niet helemaal mee eens omdat Fear gewoon lomp goed draait daar kan geen AMD tegen op en mijn videosettings lager zetten heeft geen zin ik blijf 30 fps hebben en nog iets als je bij videosettings kijkt staat daar recommend en die staan allemaal wel gemiddeld
sorry hoor maar dit moest me toch even van het hart. jij gaat dus beweren dat jou p42.66 elke andere amd op zijn sloffen voorbij loopt? 8)7 gewaagde opmerking, zeker als ik zie dat je niet eens weet dat je een celeron hebt....

edit, je hebt het al een paar keer eerder geprobeerd zie ik opeens :/

[ Voor 14% gewijzigd door struul op 10-04-2007 10:08 ]

• misterm90
ik heb het inderdaad andere keren geprobeert maar werd toen niet succesvol geholpen(sorry voor wie ik daarop aanspreek) maar nu krijg ik extreme last (toen kon ik nog gewoon limewire + msn + winamp draaien........... khoop dat je nu opgelucht bent ?
en verder.. nee ik bedoel niet ALLE amd's maar toch van de prijsklasse die van mijn CELERON en ietsje hoger..

[ Voor 18% gewijzigd door misterm90 op 10-04-2007 15:03 ]

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
mistermerlijn schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 15:02:
ik heb het inderdaad andere keren geprobeert maar werd toen niet succesvol geholpen(sorry voor wie ik daarop aanspreek) maar nu krijg ik extreme last (toen kon ik nog gewoon limewire + msn + winamp draaien........... khoop dat je nu opgelucht bent ?
en verder.. nee ik bedoel niet ALLE amd's maar toch van de prijsklasse die van mijn CELERON en ietsje hoger..
Hoe kom je hier aan? De meeste AMD's uit dezelfde prijsklasse (tijdje geleden, verhoudingen liggen nu anders met de nieuwere CPU's) gingen je denk ik snel voorbij. Vooral het feit dat je processor weinig cache heeft maakt nogal een verschil.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Sn0WDr4gon schreef op zondag 01 april 2007 @ 19:45:
Haalde met mijn P4 HT 3.0Ghz + 1536MB + 7800GS+ (7900GT) ongveer 100 frames in de CSS stresstest, ik zeg dit even als referentie, kun je jouw pc mee vergelijken. Het is dus niet zo gek dat je niet zon heel hoge fps hebt
Ligt het nu aan mij of kloppen deze referenties niet helemaal, volgens mij moet de TS' zijn pc cs-s toch wel op 50fps kunnen draaien, hoewel cs-s ook op mijn pc cpu limited is. (probeer anders even doom3, die is niet zo snel cpu limitted) en ter referentie:
Heb een AMD XP2400+, 768MB ddr en ene 6600GT 128MB AGP, en met nieuwste drivers speel ik cs:s op 1440x900 rond de 50fps, met textures op high en de rest medium, aa en af uit. vsync en triliniar aan...., soms draai ik daar zelfs WMP en eMule bij waarmee ik nog steeds boven de 30fps uit kom.... dus tsja, heb ik nu zo'n wonder pc O-) ?

Ontopic, volgens mij zit iets je cs-s in de weg, gebeurt het ook met andere spellen? En zit je geluidskaart toevallig recht onder je agp slot, probeer dan een ander slot ivm irq/dma conflicten.

[ Voor 8% gewijzigd door roy-t op 10-04-2007 15:53 ]

~ Mijn prog blog!

• misterm90
voor de post boven mij, ik heb de geluidskaart er uitgehaald en zit nu met onboard , hetzelfde probleem,bij mij maakt het dus wel uit als ik winamp, of limewire(wat al helemaal een ramp is zoals ik al zei) aan heb staan, ik zal even het spel doom proberen! ( even iets anders , zelfs met een flashgame is het al zo... ;S genaamd vechtkamp op spele.nl , dit word me tog iets te zot voor woorden)

• misterm90
iemand ?

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
als je meerdere programma's tegelijkertijd gaat gebruiken, dan gaat je cpu om de X aantal milliseconde van programma (thread) wisselen

als je een cpu hebt met weinig cache (=werkgeheugen van de cpu) moet de data bij elke wisseling van thread opnieuw uit het ram komen, wat altijd traag is (in cpu termen dan)
een Celeron is dus totaal niet gemaakt om meerdere programma's tegelijk te gebruiken, waar een echte P4 of C2D dat wel goed kan

vraagje, schokt het geluid van CS:S of van winamp dat op de achtergrond speelt (of beide)?
het idee van je geluidskaart in een ander slot te steken is om de kaart een eigen IRQ te geven (lost soms problemen op)

indien enkel winamp hapert, moet je in de eigenschappen van winamp de priority hoger zetten, naar bv High (realtime is niet aan te raden)

[ Voor 28% gewijzigd door catfish op 13-04-2007 16:26 ]

• misterm90
ik zal het sterker vertellen, als ik helemaal niks draai behalve CS ( ook geen windows messenger, helemaal niks dan explorer.exe.) hapert hij al ,behalve als ik met ongeveer 4 mensen in de server zit (voor de CSSspelers ik doe alleen de map Scoutzknivez) dan gaat het met 60 fps

• misterm90
ok ik heb het gevonden :D de CPUkoeler sloot niet helemaal goed af en daardoor werd de CPU dus 80 graden :O kheb hem nu goed bevestigd en ik haal 130 FPS !! (y) iig bedankt nu word ie 55 graden dit is tog niet erg ? hij kan tog 60 graden hebben ?

[ Voor 17% gewijzigd door misterm90 op 20-04-2007 21:28 ]

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Dat zou niet teveel problemen mogen opleveren, nee.
Allee, tof dat je het zelf hebt kunnen vinden ;)

Yes, but no.

• misterm90
danku danku ;) nu nog ffe kijken hoe ik dit op slot zet:)

Verwijderd

simpel... NIET :) opgeloste problemen gaan niet op slot :)

• misterm90
whahha ok ;) dank voor de info dan laat ik hem zo ;)
Pagina: 1