[Geforce 7600 GT XXX AGP]nog steeds moeilijk te spelen op P4

Pagina: 1
Acties:

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:57
hallo, ik zit met een probleem
ik heb laatst hier iets gevraagd over welke videokaart ik zou moeten kopen voor mijn P4 2.6 (@ 3.0) ghz , mobo: Asus p4p800S-X en een hp monitor ,
Het is uiteindelijk dus de XFX Geforce 7600GT XXX versie geworden welke eerst verschrikkelijk goed functioneerde maar nu toch echt iets onderuit gaat ik doel op bijvoorbeeld in het spel Need for Speed Carbon als ik daar alles op high zet en resolutie op 1024 draait het in het begin goed maar later als je hard rijdt bijvoorbeeld gaat het redelijk schokkerig terwijl het spel Fear uitermate goed draait
weet iemand hier een oplossing voor omdat dit een "redelijke" "nette' pc is naar mijn gedachten
bij voorbaad hartelijk dank
Merlijn de Leeuw

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 25-05 11:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Welke nVidia-drivers heb je geïnstalleerd? Heb je ook al nieuwe chipset-drivers geïnstalleerd?

Wellicht dat je nog meer specifcaties van je je systeem kan weergeven.

Verwijderd

Hoe doet de videokaart het met andere 'snelle' spellen?
Net hier op GoT was er een probleem opgelost waarbij een spel niet lekker draaide (BF2), bleek het aan het spel te liggen.

• misterm90
ehm deze drivers heb ik er op zitten :93.71 nieuwe chipset drivers ? kan je misschien uitleggen wat dat is ik ben namelijk vrij leek
specs:
Intel Pentium 4 2,6 ghz @ 2.8 ghz ( verkeerd gekeken net)
Asus p4p800 s-x Mobo
5 koelers
600 watt voeding
40 gb IDE harde schijf
200 gb S-ATA hdd
ATAPI dvd brander
monitor HP D2837
XFX Geforce 7600GT XXX AGP 8x die was toen in de aanbieding bij Alternate voor 189Euro
ik zal de specs even opzoeken van die kaart ik weet iig dat hij 1.5ghz geheugen heeft

@ redstorm
Ik heb even geen enkele "snel" spel bij de hand dus dat word even moeilijk ben ik bang

Verwijderd

Probeer anders het 3dmark 05/06 test met dat gevecht (dacht dat het battle of proxycon ofzo was), als je de pro versie hebt kun je zien hoeveel FPS je bij die specefieke test haalt.

Zelf heb ik een 7600 agp, deze trekt de meeste spellen op Med/High (Prey, HL2 E1, AoE3) alleen een zwaarder spel als Rainbow six vegas trekt 'ie niet (zelfs niet op low -O- ), zal van de week even voor je kijken hoeveel FPS ik bij NfS Carbon haal.

Denk dat het bij mij eraan ligt dat 'ie te warm wordt, heb de passieve versie en daar zelf 120mm fan onder gemonteerd maar het geheugen is niet goed gekoeld bij mij.

Hoe warm wordt jouw kaart?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 10:54 ]

• InfinityG35
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 22:01
NFS:MW is zeer gevoelig voor SM3.0. Als je dit uitschakelt heb je gigantisch veel FPS winst.

Ik dacht dat dit het particle system oid is (laatste 2 opties in menu uitzetten). Die uitzetten, en dan moet het goed lopen.

Me X800XT heeft gelukkig niet eens SM3.0, dus ik draai het spel met (bijna alles op max) op 1280 4AA en 16AF. Een 7600 GT moet dit ook kunnen lijkt me.

5800X3D - X570 Elite - 32Gb 3600C16 - 6700XT - 990PRO 2TB - RM750X

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:10

-tom-562

Oliesjeik

ik heb een 7600gt agp, die draait NFS:C bijzonder goed. Zoals gezegt, als je je shaders op medium zet scheelt dat echt een berg

Vaak bu'j te bang!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb vergelijkbare specs en een GeForce 6800. Op High wil alles ook niet helemaal lekker lopen, zodra je de details naar medium gooit gaat het al een stuk beter. De Motion Blur in NFS:C is of niet helemaal lekker of het is gewoon heel erg zwaar.
Wat overigens ook heel erg goed werkt is in RivaTuner je Pixel Shaders naar 2.0 forceren zodat er geen PS3.0 meer gezien wordt, dan wordt gelijk het detail (onnodig) een stuk omlaag gegooid terwijl het er nog wel degelijk uit ziet en je FPS ineens prima is. Maar dan gaan je andere games ook aan PS2.0 ;)
Dus het omlaag gooien van het detail werkt misschien gewoon het beste voor jou. In het begin mis je de motion blur maar achteraf vind je het allemaal wel best ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• misterm90
hmm wel jammer allemaal omdat ik juist zon dikke graka heb gekocht voor de gigantische graphics :(
mja kan ik er verder niks aan doen ?/

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Je hebt bij je specs niet gezegd hoeveel geheugen je hebt?

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
mistermerlijn schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:30:
hmm wel jammer allemaal omdat ik juist zon dikke graka heb gekocht voor de gigantische graphics :(
mja kan ik er verder niks aan doen ?/
Nee dus. Maar zo dik is hij ook weer niet hoor. Zeker wel een goed kaartje maar geen 79xx of 8xxx (hoewel die laatste vrij overdreven is)

[ Voor 48% gewijzigd door TEAMIKKE op 25-01-2007 16:42 ]

Verwijderd

Dikke graka is relatief natuurlijk he, moet je niet tegen G80 beziiters zeggen, die zullen je wel wat anders vertellen. :) Beste kaart die had kunnen kopen voor je AGP systeem was de X1950pro geweest en dat voor een goede prijs/kwaliteit verhouding vergeleken met de concurrentie. Dan had je een stuk betere prestatie in NFS gehad.

Verwijderd

Dat met die SM, is dat een bug of is SM3.0 nou echt zo zwaar voor je kaart (met elk spel)?

• misterm90
hmm nu heb ik ook al zware problemen met WoW als ik hem daar op 1280 zet en alles op high kampt ie nu met zware lag terwijl dit eerst absoluut niet was
ik moet zeggen dat ik daar absoluut niet blij mee ben
zal een verse restart ( nieuwe windows en dergelijke ) verschil maken ?

• misterm90
ik heb trouwens 1gb Dual channel geheugen
Pagina: 1