Sinds jaar en dag deel ik mijn schijven in allerlei partities in. Ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat er vast een voorkeur is voor onderdelen die op de ene schijf bij elkaar zouden moeten en onderdelen die op de andere schijf zouden moeten. Ik heb bijvoorbeeld de volgende partities, verdeeld over twee schijven:
XP
DATA
MUZIEK
FILM
INTERNET EN MAIL
Die film-partitie bevat vaak files met rar- en par-bestanden. Daar moeten dus twee bewerkingen mee worden uitgevoerd: repareren (PAR) en uitpakken (RAR). Dat kost best wat rekenkracht natuurlijk. Zou er daarom een voorkeur zijn om deze partitie dan op een andere fysieke schijf te zetten dan de schijf met de besturingspartitie? Of maakt dat niks uit?
XP
DATA
MUZIEK
FILM
INTERNET EN MAIL
Die film-partitie bevat vaak files met rar- en par-bestanden. Daar moeten dus twee bewerkingen mee worden uitgevoerd: repareren (PAR) en uitpakken (RAR). Dat kost best wat rekenkracht natuurlijk. Zou er daarom een voorkeur zijn om deze partitie dan op een andere fysieke schijf te zetten dan de schijf met de besturingspartitie? Of maakt dat niks uit?
They said it couldn't happen here.... And it didn't