[XP] Hoe verdeel je partities het beste over schijven?

Pagina: 1
Acties:

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Sinds jaar en dag deel ik mijn schijven in allerlei partities in. Ik heb er eigenlijk nooit bij nagedacht dat er vast een voorkeur is voor onderdelen die op de ene schijf bij elkaar zouden moeten en onderdelen die op de andere schijf zouden moeten. Ik heb bijvoorbeeld de volgende partities, verdeeld over twee schijven:
XP
DATA
MUZIEK
FILM
INTERNET EN MAIL

Die film-partitie bevat vaak files met rar- en par-bestanden. Daar moeten dus twee bewerkingen mee worden uitgevoerd: repareren (PAR) en uitpakken (RAR). Dat kost best wat rekenkracht natuurlijk. Zou er daarom een voorkeur zijn om deze partitie dan op een andere fysieke schijf te zetten dan de schijf met de besturingspartitie? Of maakt dat niks uit?

They said it couldn't happen here.... And it didn't

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Het partitioneren van 2007 topic is wel een leuke dan.

Overigens gewoon even zoeken op de term, en je kan al aardig wat indrukken opdoen. Tenslotte is bij iedereen een partitie indeling weer anders.
Verder maakt de snelheid van de gebruikte interface en de snelheid van een tweede harddisk in jouw voorstel natuurlijk ook uit.

MS zelf raadt bijvoorbeeld maar één partitie aan (want ze hadden geen built in resize optie tot aan Vista) zodat ze tenminste voor support naar anderen konden verwijzen ;)

[ Voor 14% gewijzigd door alt-92 op 29-03-2007 21:18 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• 4-legged-bird
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-03 22:57
Ik had nochtans goed gezocht dacht ik...... bedankt voor de tip!

They said it couldn't happen here.... And it didn't