Toon posts:

Samsung Plasma 42" [Carrefour]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello beste Tweakers,

Hier heb ik een mooie aanbieding gevonden,
althans, zo lijkt het me toch.

'k Heb niet veel verstand van, maar toen ik dit zag zei ik meteen: "Dat ga ik kopen!".

Mijn vraag naar jullie is nu, is dit effectief een (heel) goede televisie?

Moest er iemand zich geroepen voelen om me te overtuigen waarom ik voor LCD of Plasma, dit model of een ander model zou gaan, wees dan zeker vrij om me een woordje uitleg te geven.

Prettige avond verder.

Met vriendelijke groeten, en alvast bedankt.

NiTroXiuS.

PS: Als dit topic niet comform zou zijn met de regels, gelieve het me dan te laten weten hé.
'k Heb dit vlug hier gepost, omdat ik er anders morgen om ga. :)
We zijn allemaal maar mensen, hé. ;)

EDIT: Hoe ver is de minimum afstand tussen zo'n 42 inch (106cm) Televisie en de kijker(s)?
Is er daar een regel'tje voor, ofzo?
't Is wel voor in een relatief kleine ruimte, met waarschijnlijk slechts 3 meter tussen de kijker(s) en het Televisietoestel.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2007 21:06 ]

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

Je had zelf toch 1x dat type-nr in google in kunnen kloppen? 2e hit (nederlands): kieskeurig.nl

Ding krijgt aardige beoordelingen daar

Bottomline: 999 euro is niet eens goedkoop

edit: Als ik de TS was, zou ik wel uitzoeken wat dit ding aan stroom vebruikt per jaar. Als dat bv 400 euro is, en een vergelijkbare LCD 200, is ie misschien niet eens zo goedkoop

[ Voor 33% gewijzigd door HyperMan op 29-03-2007 21:08 ]

Hier komt iets hips te staan

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
HyperMan schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 21:06:
Je had zelf toch 1x dat type-nr in google in kunnen kloppen? 2e hit (nederlands): kieskeurig.nl

Bottomline: 999 euro is niet eens goedkoop
Inderdaad, voor 939 euro zie ik hem al bij een webshop. Misschien is het in België wel goedkoop...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn excuses, maar nu je het zegt,
de prijs is inderdaad niet exclusief.

In ieder geval, 'k heb nog steeds veel interesse in dat toestel,
dus mijn vragen gelden nog steeds.

Toch bedankt voor de tip.

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 15:33
Zo'n lage resolutie op 42"? Nee dankje...

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie.

Kan je me uitleggen waarom die resolutie niet goed zou zijn?
Momenteel weet'k echt niet waar ik naar moet kijken voor dergelijke Televisietoestellen.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

http://en.wikipedia.org/wiki/Display_resolution

Ik zou je eerst verdiepen op wat een hdtv nou daadwerkelijk is, in plaat van kijken naar drie negens en denken "dus dit is een mooi scherm" :)

Dit is al leuk om mee te beginnen om te lezen zo te zien:
Welke vragen worden VAAK gesteld over LCD/Plasma/Projectie?

Als je trouwens wilt weten hoe het is om zo`n scherm te zien van 3m afstand, loop eens naar de winkels :)

[ Voor 13% gewijzigd door disjfa op 29-03-2007 21:22 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zou het niet doen, die resolutie is veel te laag?
Ga voor een LCD, dan kan je nog kiezen tussen1366x768 of 1920x1080.
Voor die prijs heb je zeker een heel goede 32", misschien zelfs wel een 40"

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:33

Spotmatic

Ken sent me

Wat wordt hier nu allemaal voor onzin geschreven over de Samsung PS42E7H en dat hij niet goed zou zijn? Nou, ik heb hem zelf en de beeldkwaliteit is absoluut vergelijkbaar met de Panasonic 42" die hier de hemel in geprezen wordt. Het beeld van een HD-DVD film, afgespeeld via mijn Xbox 360, ziet er geweldig scherp uit. Ik zou aan dit scherm de voorkeur geven boven LCD's in dezelfde prijsklasse of zelfs erboven dankzij de hoge contrast ratio.

Vergis jullie niet: 1024 x 768 is ABSOLUUT toereikend op normale kijkafstanden. Als je op 3,5 meter afstand of verder zit, dan zie je al geen verschil meer met een Full HD scherm (1920 x 1080) of je moet met haviksogen geboren zijn.

(Overigens is dit onze slaapkamer plasma, voor het betere filmwerk heb ik een Full HD projector die op 2 meter breed projecteert O-) )

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Verwijderd

Topicstarter
De meningen lopen een beetje uiteen,
maar ik vermoed dat 'k gewoon best eens naar de winkel ga om te kijken of dit scherm me bevalt.

Natuurlijk, als ik de links bekijk die disjfa gepost heeft (waarvoor dank),
zie ik wel dat er waarschijnlijk betere schermen bestaan,
al dan niet binnen deze prijsklasse.

'k Zal er nog eens goed over moeten nadenken. ;)

Bedankt allemaal. :)

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-02 14:28

Willem2

Ω is futile

Wat ik niet helemaal snap bij dit scherm is dat het een 16:9 formaat is met een 4:3 resolutie (1024*768). Zou 1366x768 niet logischer zijn voor een 16:9 scherm? Want nu moet hij het beeld óf horizontaal oprekken óf vertikaal informatie weggooien óf links & rechts zwarte balken laten zien bij een 1024*768 bron... Of mis ik hier iets?

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Willem2 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 08:29:
Wat ik niet helemaal snap bij dit scherm is dat het een 16:9 formaat is met een 4:3 resolutie (1024*768). Zou 1366x768 niet logischer zijn voor een 16:9 scherm? Want nu moet hij het beeld óf horizontaal oprekken óf vertikaal informatie weggooien óf links & rechts zwarte balken laten zien bij een 1024*768 bron... Of mis ik hier iets?
De pixels zijn bij een 1024 x 768 plasma niet vierkant, maar rechthoekig. Dus in principe merk je daar niets van.

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Verwijderd schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 08:04:
maar ik vermoed dat 'k gewoon best eens naar de winkel ga om te kijken of dit scherm me bevalt.
Vergelijk dit scherm voor de grap eens met een willekeurige LCD. Zeker weten dat je dan voor een plasma gaat :)

Verwijderd

Zucht, we krijgen hier toch niet een LCD versus Plasma herhaling hoop ik?
Elke keer komen weer dezelfde zaken langs die in andere topics vele malen en uitgebreid besproken zijn. (3:4 etc etc )
Ik raad TS aan om eens uitgebreid op deze site te zoeken indien hij twijfelt tussen LCD of Plasma.
Resolutie is niet het belangrijkste punt voor de kijkbeleving. Ook ik ga daarover niet opnieuw beginnen.
Over de TV, ik heb hem niet dus kan er geen oordeel over geven. Ik heb wel o.a. de befaamde Panasonic van € 999 van de MediaMarkt. Deze heeft dezelfde resolutie en deze bevalt uitstekend.
Maar ja is wel een ander merk. Ik zou zeggen: ga kijken, speel ermee, probeer verschillende inputs
(analoog/digitaal) en maak een keuze. Veel succes.
Pagina: 1