Zoals wellicht velen is opgevallen, is in AV door het goedkoper worden van LCD en plasma schermen het aantal topics over LCD TV's, Plasma's en projectie flink toegenomen. In de FAQ wordt nog weinig aandacht besteed aan dit onderwerp. Toch komen vaak veel dezelfde vragen voorbij. De vragen hebben eigenlijk in 90% of meer van de gevallen te maken met 'welke moet ik kopen'. Ik wil dat de FAQ deze vragen zo veel mogelijk afdekt. Een technische FAQ is uiteraard ook leuk (hoe werkt plasma etc), maar is minder van belang omdat dat niet elke dag 100 keer gevraagd wordt
.
Ons idee is om hier een mooie FAQ over te schrijven en we wilden jullie hulp hierbij inroepen, aangezien de meeste kennis zich hier bevindt. Het schrijven van een FAQ bestaat in principe uit drie fasen:
- Inventariseren welke vragen vaak gesteld worden en in een FAQ kunnen worden beantwoord
- Het schrijven van de vragen en antwoorden, een lopend verhaal maken
- Het vormgeven en plaatsen
Hierbij wil ik de nadruk leggen op het feit dat die vragen ook echt veelgestelde vragen moeten zijn. Ik denk niet dat het praktisch gezien heel nuttig is om enorme lappen achtergrond te schrijven en dan nog steeds diezelfde (simpele) vragen vaak terug te zien. Dat heeft dus niet hele sterke prioriteit.
Als er een heleboel vragen verzameld zijn, gaan we die rubriceren en daar een mooie FAQ van maken.
Voor deel 1 en 2 wil ik graag jullie hulp inschakelen. Welke vragen worden vaak gesteld en zijn goed te beantwoorden in een FAQ? Denk hierbij aan:
In dit topic wil ik alleen maar vragen verzamelen. Discussie is zeker welkom (welke vraag is nuttig en beantwoordbaar, welke niet en waarom niet?), maar we gaan nog geen antwoorden schrijven.
Ons idee is om hier een mooie FAQ over te schrijven en we wilden jullie hulp hierbij inroepen, aangezien de meeste kennis zich hier bevindt. Het schrijven van een FAQ bestaat in principe uit drie fasen:
- Inventariseren welke vragen vaak gesteld worden en in een FAQ kunnen worden beantwoord
- Het schrijven van de vragen en antwoorden, een lopend verhaal maken
- Het vormgeven en plaatsen
Hierbij wil ik de nadruk leggen op het feit dat die vragen ook echt veelgestelde vragen moeten zijn. Ik denk niet dat het praktisch gezien heel nuttig is om enorme lappen achtergrond te schrijven en dan nog steeds diezelfde (simpele) vragen vaak terug te zien. Dat heeft dus niet hele sterke prioriteit.
Als er een heleboel vragen verzameld zijn, gaan we die rubriceren en daar een mooie FAQ van maken.
Voor deel 1 en 2 wil ik graag jullie hulp inschakelen. Welke vragen worden vaak gesteld en zijn goed te beantwoorden in een FAQ? Denk hierbij aan:
Dit is alles behalve compleet of netjes gerubriceerd. Roept u maar. Als mensen hier aam mee willen werken, dan wordt dat enorm gewaardeerd. Als je veel van deze topics leest, dan weet je welke vraag er wel elke dag herhaald wordt, noem die dan in dit topic.Wat is het voordeel van Plasma en van LCD?
Welk scherm moet ik kopen?
Uitleg over specificaties. Welke zijn belangrijk, bij een LCD/Plasma?
- Resolutie
- (dynamisch) Contrast
- Helderheid
- etc
Welk formaat van scherm <> kijkafstand
Het aansluiten van een scherm op een PC (panel aanstuurbaar op native resolutie?)
Nog veel meer (roept u maar)
Projectie
Specs uitleggen
- Lichtopbrengst
- Lens shift
Sowieso een verwijzing naar projectorcentral.com voor 'wat moet ik kopen' en reviews.
Een algemeen stuk over 'HD-ready' 'full-HD'
Een stuk uitleg over bekabeling (HDMI, DVI, VGA, Component, S-video, Composiet), de voor- en nadelen (zie ook http://www.video-kabels.nl/)
Nog veel meer.
In dit topic wil ik alleen maar vragen verzamelen. Discussie is zeker welkom (welke vraag is nuttig en beantwoordbaar, welke niet en waarom niet?), maar we gaan nog geen antwoorden schrijven.
[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 14-03-2007 11:41 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp