Toon posts:

RAID 0 - Hoe werkt dat?

Pagina: 1
Acties:
  • 495 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 harde schijven gekocht voor mijn pctje. ik heb 'm nog niet binnen hoor, maar ik wil graag in RAID 0 draaien. ik weet wel Wat het is, maar niet hoe?

Hoe stel ik het in? tijdens windows instalatie op F9 drukken ofzo? of softwarematigs of hardware?
Ik heb rond gegoogled en veel kan ik niet vinden, en ook niet in de FAQ van tweakers.net zelf.

Kan iemand het even gemakkelijk uitleggen of heeft iemand een goede (nl'se) link die het uitlegt?

Bedankt!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt het niet in de FAQ vinden? Lijkt me sterk als je ziet dat er een volledige FAQ over geschreven is :P
Zie hier: RAID FAQ

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Kijk in de manual van je RAID controller, of, als die op je moederbord zit, in de handleiding van je moederbord. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hoe moeten wij weten hoe het bij jou werkt als we niet eens weten welke hardware of software je gebruikt?
Ik zou die FAQ nog eens opzoeken en eens goed doornemen.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je verder geen hd's in pc hebt zitten, de volgende stappen:

bij opstarten in bios je raid adapter als raid adapter enablen
daarna bios sluiten, pc start opnieuw op
tijdens opstarten zal na de bios mededelingen je raid controller zich melden, je moet dan F9 of F10 drukken, waardoor je in het configuratie programmaatje van de raid controller komt.
Hier geef je aan dat je de twee hd's in een raid 0 array wilt hebben. Hoe precies ligt aan het merk/type raidcontroller. Let op dit is nog voor dat windows opstart

Als je daarna je windows installeert zal je F6 moeten drukken bij installatie, hier je diskette (ja da's lekker als je geen diskettestation meer hebt) met de driver voor je raid controller gebruiken. En hierna is de installatie als normaal, partitie maken kan dan op je raid array, je ziet je aparte hd's dan niet meer maar wel de raid 0 array als hd.

beetje kort en bondig, maar dit zijn volgens mij wel de hoofdlijnen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de handleiding van het gebruikte hardware uitgelegd :) Verder zit je hier in het verkeerde subforum en is hierover ook al genoeg in de FAQ van het juiste subforum geschreven: Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » Hoe installeer ik Windows op een schijf aan een externe controller? alsook de RAID FAQ.

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, plus handleidingen- en FAQ-werk, topic dicht dus. Neem eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.