Advies nieuwe HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Hallo Allemaal

Il wil mijn Seagate 7200.10 Barracuda 400 GB Sata2 vervangen, ben er niet tevreden over. Ik vindt hem na mijn Samsung veel lawaai maken. Als ik hem test geeft hij geen fouten aan. Dacht dat er veel verschil was onderling in die schijven.

Ik kan op het net zo geen recente reviews vinden van hdd's. Ik wil een andere hdd gaan aanschaffen maar weet niet welke.
Vondt Samsung altijd wel erg stil maar zijn niet zo snel meer tegenwoordig dacht ik.

Heeft iemand tips voor me?

Het is gewoon voor een desktop met 1 schijf (+\- 400 gb), ik speel ook af en toe games.

Alvast bedankt!

Verwijderd

Sites als http://www23.tomshardware.com/storage.html en http://www.storagereview.com/ niet weten te vinden?
Anyway, Samsung T166 is snel én stil!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Mijn voorkeursmerk is Western Digital, ze zijn stil en ze hebben me nog nooit in de steek gelaten.

Maar daar zal iemand anders vast anders over denken, maar dit is mijn ervaring. Ik zou er zeker eens naar kijken in ieder geval!

Hoi!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:46

E-Vix

Nu met sneeuw!

Mijn 500Gb 7200.10 seagate barracuda is overigens ook lekker stil. Misschien dat je een misser hebt met die 400gb? Je kan overigens ook nog de acoustic management van een HDD aanpassen. Hier zijn verschillende tools voor te vinden op het net, en vaak kan het ook al in je bios worden aangepast. Als je je schijf op stil zet word hij stiller, maar gaat de access tijd iets omhoog. ZZet je hem op normaal dan maakt hij wat meer geluid, maar gaat de access tijd ook omlaag.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

Samsung T166 is qua lezen sneller dan de Raptor, dus daar hoef je het niet voor te laten. ;)

Alleen minder lange garantie, en writes zijn ook iets langzamer. Maar daar staat tegenover laag energieverbruik (lekker koel) en weinig geluidsproductie. Topschijfje als je het mij vraagt. :)

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Verwijderd schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:22:
Samsung T166 is qua lezen sneller dan de Raptor, dus daar hoef je het niet voor te laten. ;)

Alleen minder lange garantie, en writes zijn ook iets langzamer. Maar daar staat tegenover laag energieverbruik (lekker koel) en weinig geluidsproductie. Topschijfje als je het mij vraagt. :)
Dat lijkt me wel wat.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen? staat uitgelegd hoe je een harddisk kunt uitkiezen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.