Er zitten enkele mooie platen in dit topic, maar het geheel vind ik beslist geen showcase waard.
Als dit een testcase was zou ik het beslist milder beoordelen maar een showcase moet echt een gevoel van 'wauw!' geven en dat mis ik hier.
Verder hebben veel foto's niet direct een verband met het onderwerp: 'straatfotografie Antwerpen'. Voor mijn gevoel had de helft van de foto's ook in Utrecht gemaakt kunnen zijn.
neo1: Geen verkeerde plaat, maar beslist niet typisch Antwerpen.
neo2: Qua sfeer wel goed, maar veel te veel storende elementen, met name de achtergrond.
neo3: Eerste plaat die ik met het onderwerp 'straatfotografie Antwerpen' associeer. Leuke foto, toch vind ik het schuin minder mooi en zou ik er voor kiezen de man groter af te beelden.
neo4: Fijn contrast tussen oud en nieuw Antwerpen.
neo5: Top foto, zowel de verhoudingen als de sfeer.
neo6: Een goede keuze om ook iets van de straatomgeving te laten zien. Maar de foto zelf kan ik niet boeiend vinden.
neo7: Jammer van de reflectie in het glas, de foto is aardig.
neo8: Zwart/wit is een goede keuze, kleur zou afleiden. Duidelijk verband met je onderwerp met toerisme en de oude stenen muur. De foto kan ik wel waarderen.
neo9: Beslist mijn smaak niet.
neo10: Leuk moment, jammer van de compositie. Was het niet mogelijk om meer links van het bankje te staan, en met de richting van de planken en het houtwerk van dat gebouw mee de foto te maken of zijn er te veel storende elementen rechts? Het lastige is dat je vaak de tijd niet hebt om te schieten.
neo11: Onderwerp erg centraal, en boeit me niet zo.
neo12: Weer centraal, onderwerp is goed gekozen, uitwerking van de compositie kan beter. Achtergrond is netjes.
Neo: veel onderwerpen vind ik net ietsje te centraal geplaatst. De meesten zijn wel van redelijke qualiteit.
Foto's die ik redelijk tot goed vind: 3,4,5,8,10,12
Oxi4: idem dito, wel een leuk moment. Overigens ook overbelicht.
Oxi5: Het commentaar wordt erg standaard, je foto's zijn het ook.
Oxi6: Qua sfeer heel leuk, qua uitwerking bagger. Probeer haar meer van de omgeving los te maken.
Oxi7: Het hoofd van die jongen stoort. Ik zou meer hiervoor gaan:

Oxi8: Nee.... Waar zijn de voeten? Waarom dat verkeersbord? Het idee is wel leuk en het moment ook.
Oxi9: Ja fijne plaat.
Oxi10: Te saai.
Oxi11: Top plaat, vooral in vergelijking met je eerste foto's. Het lijkt wel of je even tijd nodig hebt om in te komen. Geweldige sfeer, en qua sfeer ook de beste van alle vier de series. Compositie is goed uitgewerkt.
Oxi: Vooral bij jou foto's mis ik het verband met Antwerpen. Alleen 7,8 en 11 passen bij dit onderwerp.
Foto's die ik redelijk tot goed vind: 6,7,9,11
Mac4: Geweldig qua sfeer en Antwerpen gevoel! Volgens mij ook hier weer een tandje te licht.
Mac: vooral je belichting is jammer, composities vind ik fijn en de sfeer en het onderwerp doen het goed in je foto's.
Foto's die ik redelijk tot goed vind: 1,3,4
S4: Jammer van zoveel achtergrond. Toch past dit wel in Antwerpen (ook door de zuilen) en de sfeer is goed, de foto kan wel even de aandacht vasthouden.
S5: Grappige foto, zeer hoog snapshot gehalte.
S6: De kleuren zijn wel leuk, maar positief kan ik de foto niet beoordelen.
S7: Afgehakt hoofd, veel loze ruimte, de hond trekt wel de aandacht maar niet lang. Je standpunt is niet interessant.
S8: Veel loze ruimte, de man trekt de aandacht i.p.v. de hond en het standpunt is niet interessant.
S9: Leuke foto, goede sfeer, compositie wordt interessant door die tas. Die uitstekende flap van de jas bovenaan in het midden van de foto naast zijn arm stoort me. Ik zou hem croppen.

S10: Centraal, veel te veel buiten het onderwerp wat de aandacht afleid.
S11: Een piep klein hondje op een grote foto....
S12: En nog een snapshot.
S13: Het is dat die mevrouw er grappig op staat... Te centraal, mijn ogen volgen de lijnen naar die man.
S14: Wat een showcase foto... Ik weet het, een beetje cynisch, mijn excuses, maar om te overleven zul je toch betere foto's moeten schieten.
Simon: Ondanks je mooie bewerking vind ik de foto's erg tegen vallen. Vooral omdat ik beter van je gewend ben. Je onderwerpen staan vaak centraal of niet interessant op de foto.
Foto's die ik redelijk tot goed vind: 1,2,4,9,13
Begrijp mijn kritiek niet verkeerd, zelf ben ik beslist niet goed in foto's maken. Maar bij een showcase denk ik toch aan het niveau dat bijvoorbeeld Vincent met zijn showcase foto's haalt. Dit wil niet zeggen dat jullie foto's in deze case bagger zijn, maar er kan vaak nog (veel aan) verbeterd worden. Ik denk dat jullie te veel foto's hebben willen schieten in een korte tijd. Daardoor missen ze dat beetje meer qualiteit die je zou kunnen bereiken als je de tijd neemt om op het juiste moment te wachten voor een mooie showcase foto. Een goede foto is vaak ook een kwestie van geduldig wachten op het juiste moment of de tijd nemen om na te denken over de juiste compositie.