Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Cisco] Certificaten, ervaringen & discussies

Pagina: 1 2 3 ... 42 Laatste
Acties:
  • 207.082 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TrailBlazer
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 12:34
wat ik waardeloos vond aan QoS was dat tijdens de labs niet alle commando's werken. Show interfaces deed het niet bijvoorbeeld. Je krijgt namelijk een lab dat je moet uitzoeken hoeveel drops er zijn binnen een bepaalde klasse en welke queueing strategie wordt gebruikt. Alleen mijn standaard methode was dan om gewoon ff eerst show interfaces te doen enzo.

Vrouwen kunnen twee dingen tegelijk.... zeuren en iets anders.

• Zym0tiC
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 12:46
quote:
TrailBlazer schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 10:16:
wat ik waardeloos vond aan QoS was dat tijdens de labs niet alle commando's werken. Show interfaces deed het niet bijvoorbeeld. Je krijgt namelijk een lab dat je moet uitzoeken hoeveel drops er zijn binnen een bepaalde klasse en welke queueing strategie wordt gebruikt. Alleen mijn standaard methode was dan om gewoon ff eerst show interfaces te doen enzo.
Dat is wel erg krom, aangezien je in een echte omgeving gewoon over alle mogelijke commando's de beschikking hebt. Beetje de microsoft manier van vragen stellen :p Erger me daar ook godsgruwelijk aan.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• a3vantilburg
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 05-01-2009
quote:
Klopt, maar als je je opgeeft om de cursus te doen krijg je die... of koop even een router? :)

• xtr3me
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Zojuist me CCNA examen gedaan :9
En ben gewoon geslaagd 8) ben onwijs blij nu! 885 puntjes gescoord en dus in 1x geslaagd

• Justin_Time
  • Registratie: juni 2001
  • Nu online
Gefeliciteerd!

Idd erg klote dat niet alle commando's ondersteunt worden. Had ik ook tijdens een MPLS sim, erg frustrerend!

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• ShadowBumble
  • Laatst online: 14:26

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Samen met xtr3m3 gedaan ecther ik ben gezakt ;) 20 Juni nog maar eens proberen :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• JPB
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 27-09-2008
quote:
TrailBlazer schreef op dinsdag 22 mei 2007 @ 14:19:
[...]

ach gewoon je CCIE written gaan doen daar kan je wel terug. CCNA is wel een van de lastiger examens hoor dus no worries. Hoeveel punten had je en waarop ging het mis. Je moet je niks aantrekken van de tijd over het algemeen. Neem de tijd voor je sim die zijn veel punten.
Ik had maar 605 punten. 244 tekort... In ieder geval had ik 2 simvragen fout.
Bij één van de opdrachten was het de bedoeling om een ACL aan te maken met max. 3 regels. Relatief eenvoudig dus, maar ik had de regels verkeerd ingevoerd. Omdat ik daar al 10 minuten mee bezig was dacht ik: "ik herstel dit later wel" >>niet dus!
Eigen schuld. Had ik maar beter de inleiding moeten doornemen. De factor tijd speelt bij mij wel een grote rol. Ik had geen tijd over.

De testcenter van ROC Arnhem is trouwens waardeloos. Teveel lawaai in dat gebouw. Scholieren komen zomaar het examenlokaal binnenvallen, lullen daar gewoon met elkaar en gaan vervolgens weg zonder de deur dicht te doen. De vorige keer had ik daar al over geklaagd, maar omdat ik nu (voor het eerst) ben gezakt had ik geen zin om de gefrustreerde kandidaat te spelen.

De volgende keer ga ik naar Zwolle. Iemand daar ervaringen mee?

• TrailBlazer
quote:
JPB schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 16:40:
[...]

Ik had maar 605 punten. 244 tekort... In ieder geval had ik 2 simvragen fout.
Bij één van de opdrachten was het de bedoeling om een ACL aan te maken met max. 3 regels. Relatief eenvoudig dus, maar ik had de regels verkeerd ingevoerd. Omdat ik daar al 10 minuten mee bezig was dacht ik: "ik herstel dit later wel" >>niet dus!
Eigen schuld. Had ik maar beter de inleiding moeten doornemen. De factor tijd speelt bij mij wel een grote rol. Ik had geen tijd over.
Ik begrijp niet waar je dan zoveel tijd mee bezig bent. De meeste vragen is toch gewoon kijken antwoord weten door. Je kan per simulatie zeker 20 minuten besteden denk ik de andere vragen heb je dan nog een minuut per vraag voor denk ik zo ongeveer. Dit is echt lang. Wat ik ook al eerder heb gezegd maak tijdens de survey tijd lijstjes met de subnetten en dergelijke erbij. Hoef je daar niet meer mee te kloten.

• MonkeySandwich
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 13-09 21:32
Hey, interessant topic.
Ik ben er nog niks van tegen gekomen in dit topic. Maar goed iemand moet er over beginnen :P
Ik ben sinds januari aan het studeren in Finland (exchange voor 5 maanden) en ik heb hier het Cisco Fundemantals of Network Security gevolgd en ik kan nu het officiële examen doen.
Nou heb ik daar hier in Finland geen tijd meer voor want ik vertrek eind volgende week eerst een weekje naar spanje en daarna kom ik weer naar Nederland.
Zijn er hier mensen die dit officiële examen al gedaan hebben en wat kan ik verwachten?

Ik vond de cursus best pittig. Dit omdat mijn CCNA ervaring erg minimaal is, dit is het eerst volgende certificaat wat er voor mij in de planning staat. Dus ik had even wat kennis in te halen met betrekking tot basic router configuratie. Bij het eerste deel had ik ook nog eens een flinke griep in de examen week maar heb het examen wel gedaan uiteindelijk toch nog gehaald met gemiddeld 67.7% (NS 1 is voornamelijk AAA).
NS 2 (VPN) ging een stuk beter en gemiddeld afgesloten met 84.9%
Nu dus nog het officiële examen of exames (niet zeker of het er 1 of 2 zijn).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09-09 14:55
Stuur me een pm, heb ik nog een mooie PDF met een 1000 cisco CCNA vragen. ;)

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• Cravingspy
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 10-12-2018
2 Weken geleden mijn ccna certificaat behaald met 974/1000. :9

Weet er iemand hoelang het duurt voor je het certificaat in je bus kan verwachten?

• RogerNET2
  • Laatst online: 05-07-2007
Ik volg een Opleiding waarin CCNA1 , CCNA2 , en Cisco IT Essentials in zijn opgenomen.

Momenteel ben ik bezig met CCNA1 , en IT Essentials 1.
van IT Essentials 1 heb ik maandag de final :X

Vooral in de CCNA kom je toch al vrij pittige , maar zeer interessante stof tegen.

Niets dan lof voor Cisco Academy

• TrailBlazer
quote:
RogerNET2 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:02:
Vooral in de CCNA kom je toch al vrij pittige , maar zeer interessante stof tegen.
:X
het enige wat ik pittig vond aan CCNA was al dat gemiereneuk over al die kleine Cisco feitjes. Het wordt pas pittig als je examens als QoS en Routing gaat doen.

• Keiichi
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 13:50
Ik moet ook maar eens wat vaart er achter zetten, heb nu paar weken niets geleerd meer :$ :$ :$

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• paella
  • Laatst online: 09:21
quote:
TrailBlazer schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 21:21:
[...]

:X
het enige wat ik pittig vond aan CCNA was al dat gemiereneuk over al die kleine Cisco feitjes. Het wordt pas pittig als je examens als QoS en Routing gaat doen.
Precies. Ik heb inmiddels CCSP gehaald, dat is nog relatief makkelijk als je vergelijkt met (vernieuwd) CCNP. Heel veel extra informatie over alles wat ook in CCNA zit + nog meer. Maar best wel leuk allemaal :)

No production networks were harmed during this posting

• TrailBlazer
Zoals je ziet ben ik ook CCSP maar wat en waardeloos product portfolio is dat zeg. We kopen 30 verschillende bedrijven op en plakken er cisco op. Weet je wat dan maken we er nog een veel onoverzichtelijker webinterface bij dan is het pas echt goed.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
ShadowBumble schreef op woensdag 23 mei 2007 @ 15:58:
Samen met xtr3m3 gedaan ecther ik ben gezakt ;) 20 Juni nog maar eens proberen :D
Word toch de 27ste echter wel gister me Alcatel-Lucent Certificaat gehaalt :D

• jvanhambelgium
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15-09 10:22
quote:
TrailBlazer schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 22:42:
Zoals je ziet ben ik ook CCSP maar wat en waardeloos product portfolio is dat zeg. We kopen 30 verschillende bedrijven op en plakken er cisco op. Weet je wat dan maken we er nog een veel onoverzichtelijker webinterface bij dan is het pas echt goed.
Tja, de security markt is een erg dynamisch gegeven ;-)
Ze hebben hun strepen met andere producten reeds kunnen verdienen, maar op gebied van security hebben wel deftige concurrentie...(oa Juniper heeft ook nette security oplossingen,..)
Hun integratie van modules in met bestaande producten (vb allerlei blades voor in de cat65xx chassis, zoals de FWSM/IDSM/VPNSM/ADM/AGM/ACE/AON/...) lijkt me toch een mooie oplossingen ipv "weer een doos erbij/ertussen te zetten)

Inderdaad worden dikwijls kleine startups met een interessante technologie overgekocht en hopelijk goed geintegreerd...

jvanhambelgium wijzigde deze reactie 15-06-2007 07:57 (13%)

• TrailBlazer
quote:
jvanhambelgium schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 07:50:
[...]

Tja, de security markt is een erg dynamisch gegeven ;-)
Ze hebben hun strepen met andere producten reeds kunnen verdienen, maar op gebied van security hebben wel deftige concurrentie...(oa Juniper heeft ook nette security oplossingen,..)
Hun integratie van modules in met bestaande producten (vb allerlei blades voor in de cat65xx chassis, zoals de FWSM/IDSM/VPNSM/ADM/AGM/ACE/AON/...) lijkt me toch een mooie oplossingen ipv "weer een doos erbij/ertussen te zetten)

Inderdaad worden dikwijls kleine startups met een interessante technologie overgekocht en hopelijk goed geintegreerd...
Aan de ene kant wel. Alleen als je al een 6500 neer moet zetten maakt een extra doos ook niet heel veel meer uit. Sowieso kan je allemaal rare problemen krijgen naar mijn idee als je alles inegreert.

• jvanhambelgium
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 15-09 10:22
Indien je deze cat-boxen hebt staan (die reeds gruwelijk veel geld gekost hebben) in je datacenter bijvoorbeeld is het wel een goede zaak naar "investment protection" toe.
Effe wat nieuwe cat6500 chassis kopen om de modules te kunnen gebruiken is er wat teveel aan en dan zijn er betere alternatieven zat.

Ook naar beheer toe maakt het de zaken iets soms eenvoudiger. Maar soms wil je ook niet alle eitjes in 1 bakje leggen (vendor lock-in). Vb slechts 1 firewall vendor in een grote design hebben steken is sowieso niet altijd slim...

Uiteindelijk prikken deze blades in op de backplane en via configuratie ga je bepalen welke flows/vlans er effectief doorheen gaan, dus dat concept zit wel goed denk ik. (via policies/classes etc)
Cisco software is ook niet helemaal perfect hoor, dus bugs zal dit wel hebben, en het zijn dikwijls de problemen met dit soort technologie (vb content networking) die soms erg lastig op te lossen zijn omdat er zoveel geprutst bij komt op alle hogere layers...

• TrailBlazer
Sowieso ben ik geen fan van de 6500. Zeker niet als je er van die Flexwan kaarten in gaat stoppen. Het blijft voor mij altijd een switch en een switch moet niet gaan routeren en WAN dingen gaan doen. Als coreswitch zijn het vast prima dingen. Maar een losse firewall/ids/vpndoos heeft toch mijn voordeel.

• Justin_Time
  • Nu online
Net de uitslag binnen gekregen van mijn LAB examen....

geslaagd!

Een tevreden Justin

• TrailBlazer
woei feli, Ik heb eeen voorzichtige planning afgegeven richting het management en ik ga voor April Mei voor mijn 1e lab poging

• BrammeS
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 12:54
quote:
Justin_Time schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 06:06:
Net de uitslag binnen gekregen van mijn LAB examen....

geslaagd!

Een tevreden Justin
Dus je bent nu ccie of moet je nog meer examens doen?

Advanced sheep-counting strategies

• Justin_Time
  • Nu online
quote:
BrammeS schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 08:44:
[...]

Dus je bent nu ccie of moet je nog meer examens doen?
Ik ben nu idd CCIE :) # 18281

• JackBol
  • Registratie: maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

quote:
Justin_Time schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 09:56:
[...]

Congrats! Mooie prestatie!

When you do things right, people won't be sure you've done anything at all.

• battler
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 09-09 14:55
:o Gefeliciteerd :) Jaloers :X

battler wijzigde deze reactie 22-06-2007 14:35 (5%)

Spelfout gezien, let me know! dm, tel, e-mail of per post.

• TrailBlazer
yep en nu je relatie weer oppakken en de rest van je sociale leven :) Overigens ik heb het er met mijn vriendin over gehad en ze vond het prima als ik het echt wilde.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

En je CCIE nummer is een palindroom!!! W00t!

• paella
quote:
[...]

Wat voor werk doe je? Ik neem aan dat je het niet (alleen) uit hobby doet. :)

• Justin_Time
  • Nu online
quote:
TrailBlazer schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 14:50:
yep en nu je relatie weer oppakken en de rest van je sociale leven :) Overigens ik heb het er met mijn vriendin over gehad en ze vond het prima als ik het echt wilde.
Dat hoorde ik ook in het begin! Nu het voorbij is, is ze toch een stuk vrolijker geworden ;)

• Justin_Time
  • Nu online
quote:
_DH schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:04:
En je CCIE nummer is een palindroom!!! W00t!
Niet eens bij stilgestaan! Erg leuk idd!

• Justin_Time
  • Nu online
quote:
paella schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:05:
[...]
Wat voor werk doe je? Ik neem aan dat je het niet (alleen) uit hobby doet. :)
Gelukkig niet nee. Zit nu de laatste drie jaar bij een grote enterprise. Hier doen we veel implementaties van netwerk veranderingen.

• TrailBlazer
quote:
Justin_Time schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 15:10:
[...]

Gelukkig niet nee. Zit nu de laatste drie jaar bij een grote enterprise. Hier doen we veel implementaties van netwerk veranderingen.
totdat het naar Kwala Loempia gaat :p blijf je daar nog lang hangen denk ik beetje zonde om je hudige werk te doen met je CCIE

• Justin_Time
  • Nu online
Ik vind het alleen wel lastig om te beslissen wat ik nu ga doen.

Eerst het jaar afmaken zonder iets te doen. (voor de vriendin :) )

Maar daarna...

Vind CCCIE provider en security beide leuk, CISSP vind ik ook wel leuk en Juniper vind ik ook leuk..... lastige keuze :(

• TrailBlazer
ik vind het security portfolio echt waardeloos. Allemaal verschillende fabrikanten zonder een eenduidige filosofie. CCIE SP is wel leuk lijkt me. Checkpoint is toch wat groter op de FW markt. Heb ik maandag examen voor.

• Comgenie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 14:58

Comgenie

Soms heb je dat

Hmnz, ik heb een paar dagen geleden pas mijn CCNA2 afgerond, volgend jaar 3 en 4 :P

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer
ik blijf het zeggen CCNA doe je gewoon in een keer :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Justin_Time
  • Nu online
quote:
TrailBlazer schreef op zondag 24 juni 2007 @ 09:15:
ik blijf het zeggen CCNA doe je gewoon in een keer :)
Ik blijf het zeggen. CCNA is het meest lastige theorie examen om te doen! ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TrailBlazer
quote:
Justin_Time schreef op zondag 24 juni 2007 @ 10:37:
[...]

Ik blijf het zeggen. CCNA is het meest lastige theorie examen om te doen! ;)
:p klopt inderdaad wel ik heb hem inderdaad in een keer gehaald maar met slechts 3 puntjes speling 852 en 849 vereist.
Sowieso slechts een keer voor een examen gezakt. Weet al niet meer welke het was ik denk IDS

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Ik ben bezig met CCNA d.m.v. zelfstudie. Nou wil ik binnenkort examen doen, maar ik snap niet precies hoe de volgorde van handelen is.

Wat ik denk:
- Aanmelden bij Prometric (kost dat geld?)
- Afspraak maken bij een van de testcentra in NL (NewHorizons, CompuTrain enz.) met mn accountnr. o.i.d. van Prometric opgeven?

Wie helpt?

• paella
Je kan ook aanmelden bij een testcenter zelf (tenminste, dat doe ik meestal). Via prometric kan natuurlijk ook, dan kom je gewoon op het juiste tijdstip langs. Het kost idd geld.

• JackBol
  • Niet online

JackBol

quote:
Digitizers schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 12:35:
Ik ben bezig met CCNA d.m.v. zelfstudie. Nou wil ik binnenkort examen doen, maar ik snap niet precies hoe de volgorde van handelen is.

Wat ik denk:
- Aanmelden bij Prometric (kost dat geld?)
- Afspraak maken bij een van de testcentra in NL (NewHorizons, CompuTrain enz.) met mn accountnr. o.i.d. van Prometric opgeven?

Wie helpt?
Je kan gewoon op de prometric site een accountje aanmaken (=gratis) en meteen een examen boeken. je kan dan een test-center in de buurt kiezen, credit-card nummer inkloppen en gaan met die banaan. (examen kost ongeveer130 euri)

• dreester
  • Niet online
ik heb me direct aangemeld bij computrain zonder tussenkomst van prometric o.i.d.. Over 5 weken staat hij gepland :). Gewapend met mn Sybex boek en CBT Nuggets materiaal heb ik goede hoop dat het gaat lukken. Tijdens mn mbo periode heb ik CCNA1 en CCNA2 gehaald. Nu ga ik alles dus in 1 keer doen.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
Digitizers schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 20:56:
ik heb me direct aangemeld bij computrain zonder tussenkomst van prometric o.i.d.. Over 5 weken staat hij gepland :). Gewapend met mn Sybex boek en CBT Nuggets materiaal heb ik goede hoop dat het gaat lukken. Tijdens mn mbo periode heb ik CCNA1 en CCNA2 gehaald. Nu ga ik alles dus in 1 keer doen.
Wil je hoop niet indrukken maar CCNA1/CCNA2 heb ik ook in 1 keer gehaalt echter toch gezakt voor de hele course. Dus verkijk je der niet op. bovendien moet ik eerlijk toegeven dat het examen en de leerstof behoorlijk verzwaard is sinds 5 jaar geleden toen ik me CCNA1/2 haalde.

Morgen weer een nieuwe kans voor mij

• paella
Het "echte" CCNA is inmiddels weer gewijzigd. Zie de Cisco site voor meer informatie. Kreeg gisteren een mail daarover. Er is ook een nieuwe entry-level certification, nog voor CCNA zeg maar.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
paella schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:03:
Het "echte" CCNA is inmiddels weer gewijzigd. Zie de Cisco site voor meer informatie. Kreeg gisteren een mail daarover. Er is ook een nieuwe entry-level certification, nog voor CCNA zeg maar.
Zag het vanmorgen inderdaad , echter zal dit echt niet per direct ingevoert worden wereldwijd ga der maar vanuit dat dit ongeveer 2 weken duurt voordat alles overal is doorgevoert.

• paella
In 2 weken kan ik geen examen voorbereiden, dus ik heb er geen moeite mee :)

• Skit3000
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:48
quote:
paella schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 23:03:
quote:
CCENT presents a new point of entry to those just beginning to build a career in networking. As an optional stepping-stone to CCNA, CCENT validates the skills required to successfully install and verify basic networks – a requirement for most entry-level network support positions. At the same time, Cisco's foundational CCNA curriculum has been revised to include a greater breadth of networking topics and more focus on performance-based skills to differentiate Cisco certified applicants in the IT job market. The CCNA curriculum will be released in English on July 26, 2007 and the exams will be released in English on August 1, 2007. Additional languages will be announced as translation plans are finalized.
Leuk dat CCNA is aangepast maar ik kan er nog niet echt wijs uit worden wat die verandering is? Volgens mij gaat het toch al sinds jaar en dag over netwerken? :P Of bedoelen ze dat de vragen nu meer gaan over "een bedrijf heeft dit en dat staan maar het werkt niet, fix het" in plaats van feitjes van hoeveel de magnetische influentie is van een Cat2-netwerkkabel is?

• paella
zit bij het oude CCNA wireless? De nieuwe wel. ISDN en frame-relay zijn verdwenen, maar VPN is daar volgens mij voor in de plaats. Zo is er wel meer. De oude CCNA was gewoon verouderd.

• dreester
  • Niet online
quote:
paella schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 10:57:
zit bij het oude CCNA wireless? De nieuwe wel. ISDN en frame-relay zijn verdwenen, maar VPN is daar volgens mij voor in de plaats. Zo is er wel meer. De oude CCNA was gewoon verouderd.
Heb je mss een bron/URL?

• paella
http://www.cisco.com/web/...tification_type_home.html

mijn lijstje was niet noodzakelijk volledig of zelfs correct, maar een indicatie dat er wel degelijk wijzigingen zijn.

Overigens is het nieuwe CCENT papiertje niets "meer" dan het oude INTRO deel-CCNA examen (met vast wat wijzigingen om het uptodate te krijgen).

paella wijzigde deze reactie 27-06-2007 11:33 (42%)

• Skit3000
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:48
Oke bedankt, dat gaat voor mij dan snel nog even het oude 640-801 examen worden (kan tot november dit jaar) :) Ik heb de CCNA Companion Guide boeken maar daar staat (zo goed als) niets in over WLAN's, IPv6 en VPN. Dat komt dan wel over 3 jaar zodra m'n CCNA verloopt :)

• ts_rensuh
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 16-05 15:34
quote:
[...]

Justin,

Jij bent toch ook een Legian-er

CCIE R&S

• Cravingspy
Ik heb momenteel mijn CCNA-certificaat. Nu zit ik in het 2de jaar hoger onderwijs(hopelijk vanaf september in het 3de) Nu had ik graag in de toekomst mij willen toeleggen op Netwerken. Welke examens/opleidingen kan ik dan best extra volgen? Ik had gedacht aan CCNP?
Wat is jullie mening voor een mooie basis qua opleiding/certificaten voor een beginner in de wereld van netwerktechnologieën :+

• Justin_Time
  • Nu online
quote:
ts_rensuh schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 18:51:
[...]

Justin,

Jij bent toch ook een Legian-er
Ja idd, misschien handiger als je je PM aanzet, dat praat wat makkelijker :)

• paella
CCNP ligt voor de hand ja. Maar als je een werkgever zou hebben die andere spullen heeft, kan het ook anders zijn natuurlijk.

• Bl@ckbird
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
( Advanced ) Routing / switching is altijd goed. ( Dus CCNP )
Momenteel is er erg veel vraag naar voice specialisten. ( Dus CCVP )

En als er ergens vraag naar is kun je jezelf duur verkopen...

~ Goedkoop Leren Vliegen? ~ Send using RFC1149. Disclaimer: No animals were harmed during this data transfer.. ~

• paella
Security is ook hot item (CCSP). Alleen is dat voornamelijk gericht op Cisco apparatuur, de Cisco IPS, VPN Concentrator enzo. Deels natuurlijk universeel bruikbare info, maar deels niet.

• Cravingspy
Mooi :P , nu zou ik ccnp op mijn eentje kunnen leren via de handboeken? Of is aangeraden om een cursus te volgen? :)

• JackBol
  • Niet online

JackBol

quote:
Cravingspy schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 10:44:
Mooi :P , nu zou ik ccnp op mijn eentje kunnen leren via de handboeken? Of is aangeraden om een cursus te volgen? :)
CCNP kun je makkelijk uit een boek leren, maar staar je niet blind op certificering, want het blijft maar theorie.

• dreester
  • Niet online
Wat is de ervaring hier met simulatiesoftware? Zelf heb ik met Boson Netsim en met CCNA Network Visualizer gewerkt. Waarbij ik de laatste het prettigst vond werken.

• ijdod
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:37
quote:
jvanhambelgium schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 09:16:
Uiteindelijk prikken deze blades in op de backplane en via configuratie ga je bepalen welke flows/vlans er effectief doorheen gaan, dus dat concept zit wel goed denk ik.
Het PIX blade is helaas niet zo heel spannend: dat moet je zien als een zware PIX met een dikke pijp van 4 Gbps naar de backplane. Uiteraard zijn er wel een paar geintegreerde features, maar het is geen volledige integratie.

Grootste probleem wat ik tot nu toe heb gehad met die dingen is de business case. Stand alone firewalls hebben vaak ook voldoende performance, kosten het stuk aanmerkelijk minder, en nemen geen chassislot in wat later bij uitbreiding nodig kan zijn.
quote:
Gefliciteerd. Vraagje: Dat #, is dat het aantal mensen dat het ooit gehad heeft, of schrappen ze nummer van mensen die het laten verlopen?

Ben het zelf ook ooit nog eens van plan, na 2x CCNP :P. Heb wel altijd het gevoel gehad dat ik dat moest doen vanuit een werkomgeving die daar profijt van heeft (cq geschikt voor is qua complexiteit), en dat is tot nu toe altijd wat achtergebleven :D.

Ik vind het wel jammer dat Cisco zo'n certificeringsfabriek is geworden; dwz, dat ze er iets te veel geld mee verdienen. Heb onlangs een Brocade SAN cursus gedaan, dat was best verfrissend. Geen gezeur over het verlopen van certificeringen, en na afloop van de curses kreeg je een voucher mee voor het examen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Justin_Time
  • Nu online
quote:
ijdod schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:58:
[...]
Gefliciteerd. Vraagje: Dat #, is dat het aantal mensen dat het ooit gehad heeft, of schrappen ze nummer van mensen die het laten verlopen?
Dat nr is idd van het aantal mensen dat het ooit heeft gehad. Ook zijn het er iets minder dan 18000 aangezien ze op een hoger nr zijn begonnen (niet met 1)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Keiichi
Nog geen maand geleden heb ik de boeken 'CCNA Official Exam Certification Library (Exam #640-801), 2nd edition' in huis gehaald.

Ik neem aan dat met de komst van het nieuwe examen informatie gaat ontbreken. :{
Kunnen jullie mij iets adviseren zodat ik niet de gehele 3th edition hoef aan te schaffen voor het ontbrekende stukje informatie?

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:47
quote:
Keiichi schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 07:20:
Nog geen maand geleden heb ik de boeken 'CCNA Official Exam Certification Library (Exam #640-801), 2nd edition' in huis gehaald.

Ik neem aan dat met de komst van het nieuwe examen informatie gaat ontbreken. :{
Kunnen jullie mij iets adviseren zodat ik niet de gehele 3th edition hoef aan te schaffen voor het ontbrekende stukje informatie?
Wanneer gaat CCNA veranderen dan?

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Keiichi
quote:
drobie schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 07:34:
[...]

Wanneer gaat CCNA veranderen dan?
1 Augustus :P Of ik moet even heeeeeel hard doorleren nog :9 heb er nu al weer weken niets aan gedaan, luiwammes dat ik ben :z

Keiichi wijzigde deze reactie 03-07-2007 07:59 (13%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
640-801 kun je op 06-11-07 nog maken daarna kun je alleen de nieuwe (640-802) doen! Oeps, heb ik je nu nog luier gemaakt? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wopper
quote:
Digitizers schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 08:24:
640-801 kun je op 06-11-07 nog maken daarna kun je alleen de nieuwe (640-802) doen! Oeps, heb ik je nu nog luier gemaakt? :P
Neem aan dat het de EU notatie van de datum is? Dus 06 November 2007 ? Anders is het nu al afgelopen.

Ik kan nu nog niet snel zien wat er echt anders is??? Iemand dat al gevonden?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
quote:
drobie schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 12:08:
[...]

Neem aan dat het de EU notatie van de datum is? Dus 06 November 2007 ? Anders is het nu al afgelopen.

Ik kan nu nog niet snel zien wat er echt anders is??? Iemand dat al gevonden?
Yep, 6 november 2007 idd. Hier kun je zien wat er zoal veranderd is. ISDN is verdwenen geloof ik. VPN, WLAN en nog wat zaken zijn erbij gekomen.

• iarsantoe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-03-2010
Hallo,

Heeft iemand een voorbeeld hoe een examen(onderdeel) van CCNA eruit ziet, zodat ik de dieptegang van de stof kan bepalen?

Ik wil beginnen het zelfstudie voor de CCNA examens, en zou graag willen weten wat de dieptegang ervan is, in vergelijking met wat ik tot nu toe weet over netwerken.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

quote:
iarsantoe schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 08:58:
Hallo,

Heeft iemand een voorbeeld hoe een examen(onderdeel) van CCNA eruit ziet, zodat ik de dieptegang van de stof kan bepalen?

Ik wil beginnen het zelfstudie voor de CCNA examens, en zou graag willen weten wat de dieptegang ervan is, in vergelijking met wat ik tot nu toe weet over netwerken.

Alvast bedankt.
Zie hier; de examen-eisen voor het nieuwe CCNA examen dat 1-aug. ingaat. Ik moet wel zeggen dat het qua L2 technieken en routing een stuk zwaarder is dan toen ik het gehaald had (al weer bijna 10 jaar geleden).

Describe how a network works

* Describe the purpose and functions of various network devices
* Select the components required to meet a network specification
* Use the OSI and TCP/IP models and their associated protocols to explain how data flows in a network
* Describe common networked applications including web applications
* Describe the purpose and basic operation of the protocols in the OSI and TCP models
* Describe the impact of applications (Voice Over IP and Video Over IP) on a network
* Interpret network diagrams
* Determine the path between two hosts across a network
* Describe the components required for network and Internet communications
* Identify and correct common network problems at layers 1, 2, 3 and 7 using a layered model approach
* Differentiate between LAN/WAN operation and features

Configure, verify and troubleshoot a switch with VLANs and interswitch communications

* Select the appropriate media, cables, ports, and connectors to connect switches to other network devices and hosts
* Explain the technology and media access control method for Ethernet networks
* Explain network segmentation and basic traffic management concepts
* Explain basic switching concepts and the operation of Cisco switches
* Perform and verify initial switch configuration tasks including remote access management
* Verify network status and switch operation using basic utilities (including: ping, traceroute, telnet, SSH, arp, ipconfig), SHOW & DEBUG commands
* Identify, prescribe, and resolve common switched network media issues, configuration issues, auto negotiation, and switch hardware failures
* Describe enhanced switching technologies (including: VTP, RSTP, VLAN, PVSTP, 802.1q)
* Describe how VLANs create logically separate networks and the need for routing between them
* Configure, verify, and troubleshoot VLANs
* Configure, verify, and troubleshoot trunking on Cisco switches
* Configure, verify, and troubleshoot interVLAN routing
* Configure, verify, and troubleshoot VTP
* Configure, verify, and troubleshoot RSTP operation
* Interpret the output of various show and debug commands to verify the operational status of a Cisco switched network.
* Implement basic switch security (including: port security, trunk access, management vlan other than vlan1, etc.)

Implement an IP addressing scheme and IP Services to meet network requirements in a medium-size Enterprise branch office network.

* Describe the operation and benefits of using private and public IP addressing
* Explain the operation and benefits of using DHCP and DNS
* Configure, verify and troubleshoot DHCP and DNS operation on a router.(including: CLI/SDM)
* Implement static and dynamic addressing services for hosts in a LAN environment
* Calculate and apply an addressing scheme including VLSM IP addressing design to a network
* Determine the appropriate classless addressing scheme using VLSM and summarization to satisfy addressing requirements in a LAN/WAN environment
* Describe the technological requirements for running IPv6 in conjunction with IPv4 (including: protocols, dual stack, tunneling, etc).
* Describe IPv6 addresses
* Identify and correct common problems associated with IP addressing and host configurations

Configure, verify, and troubleshoot basic router operation and routing on Cisco devices

* Describe basic routing concepts (including: packet forwarding, router lookup process)
* Describe the operation of Cisco routers (including: router bootup process, POST, router components)
* Select the appropriate media, cables, ports, and connectors to connect routers to other network devices and hosts
* Configure, verify, and troubleshoot RIPv2
* Access and utilize the router to set basic parameters.(including: CLI/SDM)
* Connect, configure, and verify operation status of a device interface
* Verify device configuration and network connectivity using ping, traceroute, telnet, SSH or other utilities
* Perform and verify routing configuration tasks for a static or default route given specific routing requirements
* Manage IOS configuration files. (including: save, edit, upgrade, restore)
* Manage Cisco IOS.
* Compare and contrast methods of routing and routing protocols
* Configure, verify, and troubleshoot OSPF
* Configure, verify, and troubleshoot EIGRP
* Verify network connectivity (including: using ping, traceroute, and telnet or SSH)
* Troubleshoot routing issues
* Verify router hardware and software operation using SHOW & DEBUG commands.
* Implement basic router security

Explain and select the appropriate administrative tasks required for a WLAN

* Describe standards associated with wireless media (including: IEEE WI-FI Alliance, ITU/FCC)
* Identify and describe the purpose of the components in a small wireless network. (Including: SSID, BSS, ESS)
* Identify the basic parameters to configure on a wireless network to ensure that devices connect to the correct access point
* Compare and contrast wireless security features and capabilities of WPA security (including: open, WEP, WPA-1/2)
* Identify common issues with implementing wireless networks. (Including: Interface, Miss configuration)

Identify security threats to a network and describe general methods to mitigate those threats

* Describe today's increasing network security threats and explain the need to implement a comprehensive security policy to mitigate the threats
* Explain general methods to mitigate common security threats to network devices, hosts, and applications
* Describe the functions of common security appliances and applications
* Describe security recommended practices including initial steps to secure network devices

Implement, verify, and troubleshoot NAT and ACLs in a medium-size Enterprise branch office network.

* Describe the purpose and types of ACLs
* Configure and apply ACLs based on network filtering requirements.(including: CLI/SDM)
* Configure and apply an ACLs to limit telnet and SSH access to the router using (including: SDM/CLI)
* Verify and monitor ACLs in a network environment
* Troubleshoot ACL issues
* Explain the basic operation of NAT
* Configure NAT for given network requirements using (including: CLI/SDM)
* Troubleshoot NAT issues

Implement and verify WAN links

* Describe different methods for connecting to a WAN
* Configure and verify a basic WAN serial connection
* Configure and verify Frame Relay on Cisco routers
* Troubleshoot WAN implementation issues
* Describe VPN technology (including: importance, benefits, role, impact, components)
* Configure and verify a PPP connection between Cisco routers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wopper
quote:
_DH schreef op vrijdag 06 juli 2007 @ 11:37:
[...]

Zie hier; de examen-eisen voor het nieuwe CCNA examen dat 1-aug. ingaat. Ik moet wel zeggen dat het qua L2 technieken en routing een stuk zwaarder is dan toen ik het gehaald had (al weer bijna 10 jaar geleden).
CCNA is ook veel zwaarder geworden omdat er iets te veel CCNA'ers kwamen. Beetje te zwaar als je het vergelijkt met de CCNA variant van Juniper waar dingen nog iets beter uitgelegd worden echter minder in de markt waard is.

• paella
Let op, vanaf 1 augustus kan je niet meer bij Prometric examen doen, alleen bij VUE! Kreeg daarover een mailtje van Cisco.

• Henneo
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 12-09 21:45
Deze maand 3 keer BSCI examen gedaan ik moet zeggen dat hij redelijk pittig is. De eerste 2 keer net niet genoeg, en vandaag de volle 1000 punten gehaald.

Kan ik lekker mijn BCMSN boekje meenemen op vakantie. Iemand anders hier die er mee bezig is of bijna aan gaat beginnen?

Lian-Li PC-65 / Asus P6T Deluxe / Core i7 920 / 6GB Corsair 1333 / Sapphire Radeon 4870X2 / 2 x 1TB Samsung / OCZ Gamestream 700W / Logitech G15 / Logitech G5

• paella
Ik ben van plan CCNP te beginnen. Heb al CCSP. Maar sinds kort andere baan waar ik veel minder met Cisco's kan spelen. Werk nu met Foundry en Junipers. Ook leuk, dus wellciht ga ik toch die kant op.

• TrailBlazer
CCNP is wel een heel ander traject dan CCSP. CCSP vond ik een drama allerlei gekker apparatuur waar een webinterface op geplakt is. CCNP is wel het basis certificaat op cisco gebied (ja ik tel CCNA bewust niet mee)

• paella
En PIX/ASA heeft ook een CLI. :P Maar inderdaad, CCSP is wel een allegaartje.

• Skins
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 02-09 08:04

Skins

CCIEx3 #21946, JNCIE-M #851

Zojuist ISCW examen gehaald met 966 punten :D
Nu nog ONT en dan is CCNP binnen.

Hierna wil ik me gaan verdiepen in Voice en opgaan voor CCVP

@Trailblazer: Waarom tel je CCNA niet mee? CCNA is juist de basis voor Cisco, CCNP is al een redelijke kennisbasis en vind ik niet DE basis voor Cisco.

Skins wijzigde deze reactie 31-07-2007 16:48 (34%)

CCIE3 #21946 (Routing & Switching / Service Provider / Storage), JNCIE-M #851

• TrailBlazer
quote:
Skins schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 16:44:
Zojuist ISCW examen gehaald met 966 punten :D
Nu nog ONT en dan is CCNP binnen.

Hierna wil ik me gaan verdiepen in Voice en opgaan voor CCVP

@Trailblazer: Waarom tel je CCNA niet mee? CCNA is juist de basis voor Cisco, CCNP is al een redelijke kennisbasis en vind ik niet DE basis voor Cisco.
CCNA stelt IMHO niet zo heel veel voor mede dankzij de teskings en actualtests van deze. Ook wordt CCNA in tig modules op allerlei scholen aangeboden terwijl het vroeger gewoon 1 examen was.

• wopper
quote:
TrailBlazer schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 17:48:
[...]

CCNA stelt IMHO niet zo heel veel voor mede dankzij de teskings en actualtests van deze. Ook wordt CCNA in tig modules op allerlei scholen aangeboden terwijl het vroeger gewoon 1 examen was.
ik vind dit een beetje uit de hoogte geblaat als ik eerlijk mag zijn? De voorgaande bladzijden van dit topic geven meerder mensen aan dat CCNA best pittig is door de breedheid van het curriculum.

De schoolmodules zijn campus modules zijn zijn een stuk lichter als CCNA zelf aldus veel startende collega's van mij die voor het echte CCNA opgaan.

Als jij hem vroeger hebt gehaald kan ik me voorstellen dat je het peanuts vond maar tegenwoordig is hij voor veel mensen behoorlijk pittig en ligt de norm vrij hoog bij Cisco.

• paella
Als CCNA niets voorstelt, dan stelt CCNP en CCSP ook niets voor. Overigens is CCNA nog steeds 1 examen als je wil.

• TrailBlazer
quote:
drobie schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:18:
[...]

ik vind dit een beetje uit de hoogte geblaat als ik eerlijk mag zijn? De voorgaande bladzijden van dit topic geven meerder mensen aan dat CCNA best pittig is door de breedheid van het curriculum.

De schoolmodules zijn campus modules zijn zijn een stuk lichter als CCNA zelf aldus veel startende collega's van mij die voor het echte CCNA opgaan.

Als jij hem vroeger hebt gehaald kan ik me voorstellen dat je het peanuts vond maar tegenwoordig is hij voor veel mensen behoorlijk pittig en ligt de norm vrij hoog bij Cisco.
Ik heb mijn CCNA 2 jaar geleden gehaald in de tijd dat het al in 2 examens kon. CCNA bestaat vooral uit stampwerk en binair kunnen rekenen. wat betreft inzicht wordt er erg weinig gevraagd. Je kan ondanks je CCNA nog steeds weinig op het gebied van Cisco. Als je kan stampen kan je je CCNA halen.
Technieken als spanningtree en OSPF vergen veel meer inzicht.
quote:
paella schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:19:
Als CCNA niets voorstelt, dan stelt CCNP en CCSP ook niets voor. Overigens is CCNA nog steeds 1 examen als je wil.
want?
OSPF is een heel complex routingprotocol. QoS is ook niet een van de makkelijkste (ok is onderdeel van CCVP en CCIP) BGP is ook best wel behoorlijk complex

TrailBlazer wijzigde deze reactie 31-07-2007 20:45 (20%)

• paella
Die opmerking plaatste ik omdat:
quote:
CCNA stelt IMHO niet zo heel veel voor mede dankzij de teskings en actualtests van deze
En die heb je ook voor CCNP en CCSP (oa).

• TrailBlazer
ben ik met je eens de kans dat mensen dit puur halen op enkel de testkings is wel kleiner. Sowieso CC?P halen doe je vaak toch pas als je ook echt de ervaring hebt.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11-09 13:54
Iemand enig idee wanneer/waar zsm aan het nieuwe CCNA materiaal te komen is ?

Bij comcol.nl wordt ie verwacht op 30/9 :/

Laatste edit; bij Cisco Press dus vanaf 7/9, dat gaat me te lang duren . . .

ChaserBoZ_ wijzigde deze reactie 31-07-2007 22:45 (47%)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• TrailBlazer
computerboek is vaak ook erg snel.

• paella
In de openingspost moet Prometric uit de examenplaatsen gehaald worden. Dat kan inmiddels niet meer daar.

• Skins
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 02-09 08:04

Skins

CCIEx3 #21946, JNCIE-M #851

@Trailblazer Het klopt dat CCNA veel stampwerk is, maar het is wel echt de BASIS. Je hebt inderdaad niet heel veel kennis, maar je weet wel van een heleboel wat. Je kent de technieken en weet wat ze doen, alleen nog niet hoe ze het doen. Dat weet je pas na je CCNP, daar leer je hoe veel technieken te gebruiken zijn, maar dat gaat veel verder dan basiskennis. Basiskennis is dat je een beetje weet van alles, niet dat je alles al kan. Daar staat CCNA nou exact voor.

Dus dat CCNA niet meeteld is echt onzin en snel gezegd. Je moet niet denken dat je een goeroe bent na het CCNA, maar je hebt basiskennis en daar gaat het ook om bij deze titel.

CCIE3 #21946 (Routing & Switching / Service Provider / Storage), JNCIE-M #851

• TrailBlazer
CCNA geeft je een leuke introductie over het OSI model, IP adressering en de cisco CLI en een beetje routing. Leuk om een MKB router te configureren maar meer ook echt niet. Sowieso kan iedereen dat met die webinterface tegenwoordig.
Je krijgt absoluut een basiskennis op het gebied van netwerken maar niet op het gebied van cisco. Waarschijnlijk ben ik wel bevooroordeeld trouwens want sinds ik met cisco te maken heb (7 jaar gelede) waren dat al meteen meer dan 10000 routers.
Overigens ik had deze reacties wel verwacht.
damn ik maak wel vrienden de laatste tijd op GoT

• dreester
  • Niet online
Net gezakt voor 640-801 :(. 821 waar ik er 849 moest hebben :( :(. Had overigens ook geinformeerd tot wanneer ik dat examen mag doen. Ze wist het niet uit haar hoofd, maar ze probeerde het bij wijze van test in september te plannen en het lukte. Als het niet meer zou kunnen was het niet gelukt, redeneerde ze. Ik heb hier mn vraagtekens bij. Overigens maakten ze gebruik van Pearson VUE.

• wopper
quote:
Digitizers schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:44:
Net gezakt voor 640-801 :(. 821 waar ik er 849 moest hebben :( :(. Had overigens ook geinformeerd tot wanneer ik dat examen mag doen. Ze wist het niet uit haar hoofd, maar ze probeerde het bij wijze van test in september te plannen en het lukte. Als het niet meer zou kunnen was het niet gelukt, redeneerde ze. Ik heb hier mn vraagtekens bij. Overigens maakten ze gebruik van Pearson VUE.
7 november 2007

• wopper
quote:
TrailBlazer schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 11:24:
CCNA geeft je een leuke introductie over het OSI model, IP adressering en de cisco CLI en een beetje routing. Leuk om een MKB router te configureren maar meer ook echt niet. Sowieso kan iedereen dat met die webinterface tegenwoordig.
Je krijgt absoluut een basiskennis op het gebied van netwerken maar niet op het gebied van cisco. Waarschijnlijk ben ik wel bevooroordeeld trouwens want sinds ik met cisco te maken heb (7 jaar gelede) waren dat al meteen meer dan 10000 routers.
Overigens ik had deze reacties wel verwacht.
damn ik maak wel vrienden de laatste tijd op GoT
Komt er in je werkgevers naam tegenwoordig "zakelijk" voor?

• dmnd
  • Laatst online: 07:25
quote:
drobie schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:53:
[...]

JIJ hier? ;)

• wopper
quote:
Ik mag graag speculeren over CCNA zodat ik geen tijd heb om in mijn boeken te duiken :P maar 25-09 moet het gaan gebeuren examen staat gepland dus de motivatie is weer aanwezig!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 11-09 13:54
7 okt ? mooi, mn planning is eind september op te gaan, dan heb ik oktober nog als uitwijk :+

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• overhyped
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:23
quote:
TrailBlazer schreef op zaterdag 28 juli 2007 @ 10:12:
CCNP is wel een heel ander traject dan CCSP. CCSP vond ik een drama allerlei gekker apparatuur waar een webinterface op geplakt is. CCNP is wel het basis certificaat op cisco gebied (ja ik tel CCNA bewust niet mee)
CCNA is inderdaad bare basics:

CCSP: vreemde examens; heb 'm net gehaald, het ios examen op parate kennis gedana, maar een hoop vreemde vragen :) nie tzo vreemd op m'n CCIE written: daar kreeg ik de volgende vraag:

Deze hex dump:

DD333dfedfdbabdcdeffdabcda

is dit een:

A protocol X frame
B protocol Y frame

etc etc.

Die heb ik maar gegokt :) Uit m'n hoofd hex decodes gaan me wat ver :)

Hoe staat het met jouw CCIE trail? il heb 't zelf op de langere termijn gezet.Eerst andere prioriteiten, (deeltijd HBO etc) en zolang veel mensen nog moeite hebben met CCNA is m'n CCNP CCSP combi nog goed genoeg :)

• TrailBlazer
quote:
overhyped schreef op woensdag 29 augustus 2007 @ 23:21:
[...]

CCNA is inderdaad bare basics:

CCSP: vreemde examens; heb 'm net gehaald, het ios examen op parate kennis gedana, maar een hoop vreemde vragen :) nie tzo vreemd op m'n CCIE written: daar kreeg ik de volgende vraag:

Deze hex dump:

DD333dfedfdbabdcdeffdabcda

is dit een:

A protocol X frame
B protocol Y frame

etc etc.

Die heb ik maar gegokt :) Uit m'n hoofd hex decodes gaan me wat ver :)

Hoe staat het met jouw CCIE trail? il heb 't zelf op de langere termijn gezet.Eerst andere prioriteiten, (deeltijd HBO etc) en zolang veel mensen nog moeite hebben met CCNA is m'n CCNP CCSP combi nog goed genoeg :)
Ik ben bezig met mijn written voorbereiding die verwacht ik ergens in September te gaan halen. Det e routing protocollen maar ik me geen zorgen over. QoS heb ik het examen en de cursus van gedaan dus mag geen probleem zijn . Enkel SPT moet ik veel tijd aan besteden.

• overhyped
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 14:23
quote:
TrailBlazer schreef op donderdag 30 augustus 2007 @ 07:50:
[...]

Ik ben bezig met mijn written voorbereiding die verwacht ik ergens in September te gaan halen. Det e routing protocollen maar ik me geen zorgen over. QoS heb ik het examen en de cursus van gedaan dus mag geen probleem zijn . Enkel SPT moet ik veel tijd aan besteden.
Succes! het written vond ik zelf goed te doen, het nieuwe security lab nekte mij toen der tijd.. 'k zal voor je duimen :)

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
drobie schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 12:53:
[...]

quote:
Jullie hier ?!?!?!?!

Pagina: 1 2 3 ... 42 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Games

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True