[Outlook]hele dag afspraken niet zichtbaar in vergadering

Pagina: 1
Acties:
  • 947 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:24

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik ben bezig met een korte handleiding en wat algemene herinrichting van agenda's taken etc binnen outlook 2003 (exchange server, win2k3/winxp omgeving).

Als iemand een afspraak in zijn agenda plaats en deze instelt op 'Duurt hele dag', wordt deze netjes in de agenda weergegeven en ook bij mensen die zijn agenda kunnen inzien. Echter als er een vergadering wordt geplant, komt er geen enkele info dat deze persoon een afspraak heeft die 'de hele dag duurt'. Ook een eigen (nieuwe) afspraak plannen die vrije dag, geeft geen melding dat er die dag reeds een afspraak loopt.

Nu kwam ik [OUTLOOK] outlook geeft een bezette dag als vrij weer. al tegen, soortgelijk probleem maar geen oplossing/uitleg. Verder gezocht en wat geprobeerd:

Nu komt het, het zit het 'Tijd weergeven als' optie. Iemand die een dag reserveert (duur hele dag) voor een dagje vrij, kiest (voor hun) logisch de optie weergeven als 'vrij'. Echter lijkt deze 'vrij' te betekenen dat hij beschikbaar is (voor werk), dus ook een overlappende vergadering/afspraak geeft geen melding dat er reeds een afspraak is op die dag. De enige optie om dit correct te krijgen, is enkel de weergeven op 'Niet aanwezig' zetten. (Ik krijg nu steeds de ractie van mensen 'maar ik ben toch vrij?')

Is dit gewoon een (door ons) foute interpretatie van het woordtje 'vrij' danwel brake vertaling van Outlook naar Nederlands, of zie ik een instelling over het hoofd?

ps. hoop dat de titel de lading een beetje dekt.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:23

krietjur

Where am I?

Grappig, ik kom vandaag hierprecies hetzelfde tegen. Had een mooie handleiding al geschreven hoe mensen beschikbaarheid van genodigden bij een vergadering konden zien, en he.. "ik heb de hele dag vrij en ik sta als beschikbaar!" Precies hetzelfde misverstand dus. In de (engelstalige) webclient die we gebruiken, heet de optie gewoon "Free".. Maar het is dus vrij als in: hier mag je afspraken plannen! :) Ik heb dit vandaag dus maar toegevoegd aan de handleiding..