Beste,
Mn vriend & ik gamen af & toe wel wat af, spellen als GTA, Generals, UT2004,CoD etc...
Nu klaagt m'n vriend de laaste paar weken over een lag tijdens het gamen, ik citeer:
'Tijdens het gamen hoor ik af & toe m'n HDD een tik geven, en dan heb ik lag van ongeveer 2 of 3 seconde en dan komt ie wel weer'
Aangezien ik wel een of ander van PC afweet, stap ik op de fiets en rij hem naar hem toe om te kijken hoe & wat.
En inderdaad is er iets mis met z'n harde schijf.
Niet alleen tijdens het gamen, maar ook tijdens normaal windows gebruik blijft de schrijf haperen, dit gaat gepaard met een hoop gekraak.
Dus ik download het programma'tje HDD Tune & liet hem draaien.
Toen ik terugkwam schrok ik van het resultaat:

Op naar het volgende tabblad om te kijken waarom hij af & toe lagged, ik zie het volgende:

Wat mij opviel was dat er staat:
De HDD ondersteund UDMA Mode 6, maar het draait op UDMA Mode 7
Anyway, verder kijken dan maar...

Dit ziet er toch wel vrij netjes uit neem ik aan, desalniettemin stel ik de HDD nog één keer op de proef om te kijken of er sectoren zijn beschadigd:

Na bijna 100GB te hebben gescanned, had ik wel het idee dat het geen probleem is.
Het gaat om de volgende HDD:

Aangesloten op het volgende moederbord:
K8SLI-eSATA2: http://www.asrock.com/mb/...?Model=K8SLI-eSATA2&s=754
Met een 450Watt kutmerk voeding
Kortom:
Waarom blijft de harde schrijf soms hangen en kraken, is dit het einde van de harde schrijf of klopt er iets niet met de UDMA bijvoorbeeld?
Als dit het einde zou zijn van de HDD, waarom zijn er dan geen bad sectors?
Mvg, Rico
Mn vriend & ik gamen af & toe wel wat af, spellen als GTA, Generals, UT2004,CoD etc...
Nu klaagt m'n vriend de laaste paar weken over een lag tijdens het gamen, ik citeer:
'Tijdens het gamen hoor ik af & toe m'n HDD een tik geven, en dan heb ik lag van ongeveer 2 of 3 seconde en dan komt ie wel weer'
Aangezien ik wel een of ander van PC afweet, stap ik op de fiets en rij hem naar hem toe om te kijken hoe & wat.
En inderdaad is er iets mis met z'n harde schijf.
Niet alleen tijdens het gamen, maar ook tijdens normaal windows gebruik blijft de schrijf haperen, dit gaat gepaard met een hoop gekraak.
Dus ik download het programma'tje HDD Tune & liet hem draaien.
Toen ik terugkwam schrok ik van het resultaat:
Op naar het volgende tabblad om te kijken waarom hij af & toe lagged, ik zie het volgende:
Wat mij opviel was dat er staat:
Daarbij denk ik het volgende:Supported: UDMA Mode 6
Active: UDMA Mode 7
De HDD ondersteund UDMA Mode 6, maar het draait op UDMA Mode 7
Anyway, verder kijken dan maar...
Dit ziet er toch wel vrij netjes uit neem ik aan, desalniettemin stel ik de HDD nog één keer op de proef om te kijken of er sectoren zijn beschadigd:
Na bijna 100GB te hebben gescanned, had ik wel het idee dat het geen probleem is.
Het gaat om de volgende HDD:
Aangesloten op het volgende moederbord:
K8SLI-eSATA2: http://www.asrock.com/mb/...?Model=K8SLI-eSATA2&s=754
Met een 450Watt kutmerk voeding
Kortom:
Waarom blijft de harde schrijf soms hangen en kraken, is dit het einde van de harde schrijf of klopt er iets niet met de UDMA bijvoorbeeld?
Als dit het einde zou zijn van de HDD, waarom zijn er dan geen bad sectors?
Mvg, Rico
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 02:39 ]