Toon posts:

Foutmeldingen, bevriezingen en ander raar gedoe

Pagina: 1
Acties:
  • 775 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal problemen met mijn computer, nou eigenlijk vooral met software.
Mijn pc is een Compaq Presario SR1759NL. Er zit standaard fabrieks software op en wat software voor toetsenbord, muis, etc. De standaard norton beveiliging gooi ik er altijd meteen eraf. Daarvoor gebruik k nu zonealarm pro. Eerst heb ik een tijdje de gratis versie gehad. Verder is alles op mijn computer geupdated, mijn programma`s via de normale site`s en mijn pc software is geupdated via het update programma van compaq.

Alles werkt verder naar behoren, pc start na een aantal weken na de pc recovery van de compaq dvd traag op. Mja, dat hoort bij windows xp.
Maar toch zijn er een aantal fouten die er al vanaf het begin inzaten en ook naderhand er zijn ingekomen. Hoe mag Joost weten, ik kom er niet meer wijs uit.

Ik loop ze even stap voor stap door.

Ten eerste:
Ik heb in het begin nog problemen gehad met de driver van mijn videokaart, het is een ATI Radeon X1300Pro standaard in mijn pc van compaq. Het beeld flikkert tijdens het opstarten van xp bij het bureaublad laden en als je van een spel terug naar je bureaublad gaat etc. De update van compaq verhielp dit niet, dus ik heb de gegevens van mijn videokaart die erin achterhaald en via de site de normale driver gedownload. Dit verslechterde dit al helemaal, pc bevroor, uitzetten via de startknop en opnieuw aan. Dan kreeg je een melding op het bureaublad van een stopfout van windows xp door een driver probleem. De videokaart is tijdens een reparatie bij compaq vervangen en ik heb nu nog steeds, ook met de update dat het beeld steeds flikkert. En ook nog steeds na een aantal keer compleet de pc formatteren en opnieuw instaleren met de recovery dvd heb ik deze problemen. Deze fout heb ik al eerder aangekaart hier, vele forums doorzocht, ook bij compaq gevraagd. Bij compaq was het zo van dan moet je de update instaleren. Nou had ik dat gedaan, ging t helemaal slecht. En wat ze me aanraden om een “normale” driver te downloaden en niet die compaq driver, dat hielp ook helemaal niet.

Ten tweede:
Ik heb de standaard meegeleverd norton beveiligingspakket er al gelijk af gegooid. Hiervoor in de plaats werk ik nu met AVG Free en ik heb gewerkt met Zonealarm firewall en nu werk ik ipv de gratis firewall de betaalde pro versie. Bij beide zonealarm pakketten kreeg ik regelmatig een foutmelding in “truevector.exe is een fout opgetreden”. Hierdoor sloot ie zonealarm af, ik kreeg dan een kruis rechtsonder in de programma balk ter aanduiding ervan dat zonealarm uitgeschakeld was. Pc opnieuw opstarten en de firewall doet het weer, zolang er geen fout is opgetreden. Zoals ik al eerder zei ik heb verschillende versies geprobeerd en bij allemaal kreeg ik deze fout. 3 verschillende gratis versies en nu 1 betaalde versie.
Toch blijft deze fout erin, en ondanks al eerder hier vragen en vele forums etc te hebben doorgespit. Ik heb een firewall op de nieuwe router van ons maar toch wil ik voor de zekerheid een firewall. Vooral omdat het “toevallig” zo is als de firewall is uitgeschakeld ik op een gegeven moment een pictogrammetje rechts beneden zie dat hij geen draadloze netwerk verbinding heeft. Als ik de pc dan wil afsluiten dan reageert de draadloze netwerk verbinding niet.

Ten derde:
Ik heb vanuit compaq heb ik voor mijn dvd brander van sonic een versie meegekregen om mee te kunnen branden. Dit programma werkt verder goed, alleen bij het afsluiten krijg ik een aantal fouten te zien. Het komt erop neer dat er in het programma een fout is opgetreden en moet worden afgesloten. Omdat dit van compaq is en er verder niets van updates zijn vraag ik me af wat ik hiermee kan doen.

Ten vierde:
Als ik de pc afsluit dan heb ik vanaf het begin dat deze pc er is, ook na pc herstel door compaq, de recovery dvd etc dat er “svchost.exe” niet reageert en moet worden afgesloten evenals een x aantal programma`s. Die programma`s die niet reageren zijn elke keer weer anders. Maar toch sluit ik de openstaande programma`s iedere keer af voordat ik de pc uit wilt zetten. Dit is best irritant want als ik de pc wil afsluiten dan zet meestal het beeldscherm uit en verwacht ik dat ie zelfstandig de sofware afsluit en de pc na een aantal seconden uitgaat. Dan wacht je, en wacht, zet je het beeldscherm aan, staat ie nog vrolijk op je bureaublad met een reeks van programma`s die niet reageren. Ik heb met een programma de fouten uit mijn register proberen te halen, hiermee werd de pc alleen maar slechter en had ik alweer van die stomme stopfouten. Pc bevriest en dan kan je weer uitzetten en aanzetten en weer verder.

Ten vijfde, en ook het laatste.
Ik heb vanaf het begin stopfouten, toen ik hem net had lag het uiteindelijk aan de videokaart driver(zie punt 1) maar ik heb nu nog steeds die stopfouten. En het is niet met een verkeerde driver deze keren. De pc bevriest zoals zo vaak, dan start ik hem opnieuw op en dan komt ie weer op het bureaublad. Dan krijg ik een foutmelding dat in “ServiceLayer Module” een fout is opgetreden en moet worden afgesloten, onze excuses bla bla bla. Gewoon een standaard foutmelding van xp maar ik kan er echt niks mee, nergens hier wat over kunnen vinden en ook niet via google of wat dan ook. Maar ik heb dit echt ongeveer 2 keer per dag. En de pc staat misschien maar 10 uur aan waarvan ie maar misschien 4 uur echt gebruikt word en 6 uur staat te downloaden. Maar sinds al die fouten, en ook dat gedoe met die firewall durf ik mijn pc niet meer aan te laten staan.

Dit zijn een aantal fouten die ik graag opgelost wil hebben, ik kom er niet meer uit en ik heb al vaker het een en ander hier gevraagd, maar toch kwam ik niet met een goede oplossing.
Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is en dat jullie mij er mee kunnen helpen.

Groetjes,
Joopieboy

(ps. De pc is al 1 keer gecrasht tijdens het typen van dit, weer servicelayer module …)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Die lap tekst die je hier post maakt je problemen er niet helder op. Om heel eerlijk te zijn: als ik je topictitel lees en zie wat een lap tekst je er neer plemp, zou ik je eigenlijk meteen door moeten verwijzen naar PMG FAQ en dan met name naar de daarin genoemde Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)
Begin maar eens met die laatste en kijk dan verder. Als je namelijk een hoop fouten krijgt in verschillende programma's, dan is er een leuke kans dat je hardware stuk (aan het gaan) is :)
Dus post je ervaringen eens met die troubleshooter, dan kunnen we je misschien verder helpen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Na, die lap tekst heb ik neergeplempt omdat ik zelf er niet uit kwam.
Het gekke is dat mijn pc een tijdje terug voor de 3e keer van compaq reparatie centrum afkwam, alle hardware was verder goed, ik heb nog alles doorgetest en toch vond ik niks.
Ik had eerst ook al zo van is de hdd nog goed, of het ram of wat dan ook.
Maar alles is verder goed.
Ik ben nu dat topic aan het doorspitten maar ik kom niks nieuws tegen...

Edit: alles doorgelezen, niks nieuws, niks waarmee ik geholpen ben.
Pc is verder goed, hardware is zeker al 4 keer getest en goed bevonden.
Maar wat is dan het probleem of de problemen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2007 18:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niet schoppen binnen 24 uur
en zeker niet met zo'n lap tekst. Gun mensen de tijd om te lezen ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Lustucru op 28-03-2007 00:15 ]

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Als de hardware zeker goed is, dan ligt het aan de software :) Als ik dan ook lees dat je in de registry hebt zitten rotzooien, en verschillende installs van Zone ALarm hebt draaien dan zou ik iig eerst zorgen voor een schone installatie, niet meteen aan je systeem gaan morrelen en eerst kijken of het probleem dan ook nog optreedt. Dan stap voor stap opbouwen en kijken waar je systeem instabiel wordt.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Verwijderd

Topicstarter
Lustucru schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 00:18:
Als de hardware zeker goed is, dan ligt het aan de software :) Als ik dan ook lees dat je in de registry hebt zitten rotzooien, en verschillende installs van Zone ALarm hebt draaien dan zou ik iig eerst zorgen voor een schone installatie, niet meteen aan je systeem gaan morrelen en eerst kijken of het probleem dan ook nog optreedt. Dan stap voor stap opbouwen en kijken waar je systeem instabiel wordt.
Klopt, ik heb de een tijd terug inderdaad met het register zitten klooien en inmiddels zit er weer een schone xp op. Of nou ja, schoon, een verse compaq recovery. Maar de fouten zitten er nog steeds in. De firewall, de vasthangers en dan die foutmelding en de foutmeldingen bij het afsluiten van sonic.
En de software van compaq is geupdate, de programma`s zelf ook. Alleen die fouten krijg ik er niet uit.

Ik heb zelfs na elke keer wat te hebben verandert de pc compleet geformateerd om sommige dingen uit te sluiten.

Als ik de compaq recovery dvd heb gedraait dan zit die fout van mijn brandprogramma erin, en ook de fout van bevriezingen en van het knipperen van mijn beeld. Deze fouten zijn ook niet verholpen met het updaten.

Dan met de beveiliging, als ik norton eraf gooi en zonealarm erop zet heb ik al vrij snel, na een paar uren, alweer die foutmelding.

Zonealarm blijft die fout hebben hoe en wat ik ook doe, evenals de rest. Toen met de driver van de videokaart veranderen ging het ook goed fout, weer geformateerd, toen met de registery weer geformateerd etc...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 12:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vanmiddag weer..
Ik had mijn pc smiddags aan laten staan om te downloaden. Ik kwam tenet terug, pc koelers stonden nog te blazen, lampjes branden nog van de kast, beeldscherm stond nog aan. Alleen hij was helemaal bevroren :(
Hij deed niks meer... Ik uitgezet, weer aangezet, en ja hoor, weer die foutmelding van servicelayer module. En de download die was ook geen kb opgeschoten...
What the hell is aan de hand met dit ding :? :X

Ik begin er nu over te denken om maar weer met compaq contact op te nemen omdat ie t weer niet goed doet |:(
Of jullie moeten een goede oplossing weten om iig dat vasthangen op te lossen.
En zou het een idee zijn om (alweer) te formateren en opnieuw xp erop te zetten?

Edit: sorry dat ik mijn vorige post niet had aangepast...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 19:16 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32
Wij hebben geen glazen bol.

Je zou op zn minst eens de specs van de computer kunnen posten, mss wat screenshots van programma'tjes zoals speedfan etc voor temps/voltages..

Verwijderd

Topicstarter
Okeej sorry, hier zijn er dan een aantal.

De specs van mijn pc, ik ben daar niet zo`n held in dus ik heb maar een link opgezocht van mijn pc:
http://h10025.www1.hp.com...able=yes&encodeUrl=true&#
Als extra zit er een linksys wireless-g pci adapter erin.

Hopelijk weten jullie van mijn pc dan iig genoeg.

Dit is een screenie van speedfan van de temps en de voltages:
Afbeeldingslocatie: http://img112.imageshack.us/img112/6945/speedfancj8.jpg

En hier eentje van mijn harde schijf:
Afbeeldingslocatie: http://img156.imageshack.us/img156/5926/speedfan2jv8.jpg

Dit zijn de 3 foutmeldingen bij het afsluiten van sonic(geheugenfout miss :?)
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/9327/fouteu0.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/3184/fout2nk5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img128.imageshack.us/img128/3676/fout3hy4.jpg

Hier is die foutmelding van dat servicelayer module ding:
Afbeeldingslocatie: http://img161.imageshack.us/img161/8118/fout4nt1.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 19:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu een wel legale kick van mijn kant :P

Mare, ik wil graag weten wat er aan de hand kan zijn...
Kom op mensen, please help me :Y

Verwijderd

Topicstarter
Schop :z

Verwijderd

Topicstarter
Kick...

Is der nou echt niemand die mij kan helpen of uberhaupt wat kan vertellen hierover om de fout(en) te achterhalen?

Verwijderd

Topicstarter
Kick O-)

Ik heb uiteindelijk maar de pc weer een keer geformatteerd en weer alles opnieuw geïnstalleerd.
Die plotselinge vasthangers om de zoveel tijd die ben ik tot nu toe (1,5 dag inmiddels zonder te crashen) helemaal kwijt godzijdank. :)

Maar... hij is nog steeds niet goed. 7(8)7

Bij het afsluiten van sonic, mijn brandprogramma, nog steeds dezelfde fouten, zie de screenie`s paar posts hierboven. }:|

Ik heb nog steeds flikkerend beeld. Vanochtend was hij erg extreem bezig. In een keer zwart beeld en een mega grote muiscursor. Hele hoge resolutie ook, de pixels waren heel erg duidelijk zichtbaar op mijn 19 inch breedbeeld scherm. Pc bleef zo dit scherm houden, dus ik heb hem maar weer uit en aan gezet... :S

En mijn pc is naar mijn idee niet zo snel als dat hij was. Misschien ben ik aan de snelheid gewend inmiddels, maar hij start ten eerste niet meer zo snel op als in het verleden bij een schone installatie en hij heeft vaak dat programma`s even een wit venster hebben.

Als jullie me hier mee kunnen helpen en eventueel tips kunnen geven, ik hoor het graag! :Y

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2007 18:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
En weer een nieuwe foutmelding }:|
Afbeeldingslocatie: http://img127.imageshack.us/img127/6202/foutpx6.jpg

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-07 06:16
Alle software die foutmeldingen geven uninstall doen en dan weer testen.
Al eens de bios gechecked, zet deze eens in default om te testen.
Belast je pc eens met ati tool(kubus laten draaien) en hd tune starten en burn-in 2x starten, wat doen de temps en 12 volt?
Langzaam meer software verwijderen en testen(ook virusscanner en firewall).
Een ander windows cd installeren.
Zoveel mogelijk hardware verwijderen.
Logboek , wat staan hier voor een fouten.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 17:47:
Alle software die foutmeldingen geven uninstall doen en dan weer testen.
Al eens de bios gechecked, zet deze eens in default om te testen.
Belast je pc eens met ati tool(kubus laten draaien) en hd tune starten en burn-in 2x starten, wat doen de temps en 12 volt?
Langzaam meer software verwijderen en testen(ook virusscanner en firewall).
Een ander windows cd installeren.
Zoveel mogelijk hardware verwijderen.
Logboek , wat staan hier voor een fouten.
Een andere windows instaleren zal niet gaan omdat ik en compaq computer heb met bijbehorende dvd.

De bios, die gaf verder geen resultaat.

HDTune, harde schijf heeft geen fouten erin en snelheid is tussen 58.7 mb per seconde en 15.2 mb per seconde

Speedfan, volts zijn netjes, temparaturen zijn goed, alleen remote is 60 graden(zie screenie paar posts hierboven).

Hardware verwijderen, geen resultaat.

Logboek, 2 fouten, crypt 32 en Aplication Hang, verder nog niks omdat pc net is geformateerd en verder weinig fouten.

Ati test, ook niks.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je op virussen & spyware gescand? Ergens zal de fout toch moeten zitten :) Heb je het geheugen al getest met memtest86?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Misschien lukt het om een installatie te doen zonder die meegeleverde Compaq software?

want als o.a. Norton standaard geinstalleerd wordt door die recovery CD is de-installatie van Norton zo goed als niet-mogenlijk.

Kijk eens of die machine stabiel loopt als je de door Compaq geinstalleerde software gebruikt, dus geen AVG installeren en/of ZoneAlarm en ook niet de door Compaq meegeleverde software de-installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen is getest, en werkt goed, geen fouten niks.

De pc heeft last van traagheid, foutmeldingen bij het afsluiten van sonic en het knipperen van het beeld bij een schone installatie of dat hij helemaal vol staat met spullen.

De software die met compaq is meegeleverd is en van compaq zelf is, is te verwijderen, iig het meeste van de programma`s.
Van norton doe ik alles deinstaleren. Alle losse pakketten van norton, op een na, ff de naam kwijt, en dan verwijder ik het hoofdprogramma en dan verwijder ik het overgebleven stuk van norton. Dit werkt tot nu toe goed.

Als de pc "compaq schoon" is dan heb ik die 2 foutmeldingen en het wat langzaam zijn van het systeem, vooral het opstarten. Geen rare crashes of niks van andere foutmeldingen. Ik heb nu verder geen andere software erop als alleen het noodzakelijke en de pc doet het op die 3 dingen na goed.

Verder nog niks van rare dingen zoals eerst, gelukkig.

Maar het knipperen van het beeld word niet op gelost door een driver update, maar wel door een driver van ati erop te zetten, maar dan doet het hele systeem raar en bevroor regelmatig.

En dat van sonic is er niet uit te krijgen, evenmin de sloomheid bij opstarten en dergelijke.

En de pc is absoluut 100% clean getest door hitman pro, avg free, spybot search and destroy en ad aware...

Mja, ik kom er verder niet echt uit, inmiddels nog meer forums doorgespit maar niks mag baten tot nu toe... Helaas. }:|

Oja, alle software is orgineel wat er nu op staat, alle hardware ook en alles is compitabel met elkaar.
spoiler:
geen illigale software meer voor mij, ik heb in het verleden nog het een en ander gebruikt, maar daar kon het ook aan liggen las ik laatst. maar helaas dus niet in mijn geval...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2007 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Na, hoop geklooi en gedoe later...

De spontane crashes zijn eruit, de opstart fout van "rthdcpl.exe" heeft te maken met de software van mijn geluidskaart, Realtek. Dat van sonic is een rare fout maar licht waarschijnlijk ook aan het programma. En dat langzaam zijn met opstarten enzo dat is er niet uit te krijgen.
En het leukste is, ik heb een computer waarvan ze zeiden dat er een ATI videokaart inzit, maak ik hem open staat er groot MSI op... 8)7
Dus ik ga maar de MSI driver voor mijn videokaart downloaden en hopelijk heb ik dat vervelende geknipper niet meer van het beeld.
Stom dat ik daar niet eerder naar heb gekeken maar ik dacht dat ik van de informatie van compaq kon uitgaan, helaas dus niet... :/

Dus nog even het een en ander doen, maar waarschijnlijk heb ik het meeste er nu uit, gelukkig. :)

• FreddyFish
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:01
Verwijderd schreef op zondag 08 april 2007 @ 00:03:

En het leukste is, ik heb een computer waarvan ze zeiden dat er een ATI videokaart inzit, maak ik hem open staat er groot MSI op... 8)7
Dus ik ga maar de MSI driver voor mijn videokaart downloaden en hopelijk heb ik dat vervelende geknipper niet meer van het beeld.
Stom dat ik daar niet eerder naar heb gekeken maar ik dacht dat ik van de informatie van compaq kon uitgaan, helaas dus niet... :/
Even wat basiskennis ;)

Er zijn twee grote videokaartfabrikanten, Nvidia en Ati. Deze fabrikanten maken gewoon een 'basismodel' van de kaart. Deze kaarten gaan door naar andere bedrijven zoals MSI, Club3d, Asus enz. Deze bedrijven zijn er vrij in om deze basiskaarten wat aan te passen. Dit door er een eigen koeler op te zetten en/of een sticker met hun eigen logo, of zelfs in sommige gevallen door de kaart wat over te clocken. Dat er een Ati videokaart in jouw systeem zit, waar een grote MSI sticker op zit, is dus niet zo vreemd als het lijkt.

Nu even terug op het daadwerkelijke probleem. Je zegt dat je hardware uitvoerig getest is, en dat dit allemaal door Compaq is gebeurd. Nu mijn vraag, heb je je systeem ook zelf aan wat tests onderworpen, of heb je geheel vertrouwd op het oordeel van Compaq? De problemen die je beschrijft lijken toch eerder een hardwarematig probleem te zijn. Vooral omdat de problemen blijven bestaan na een verse installatie van Windows XP.

Ik zou dus zeggen, mocht je dit nog niet gedaan hebben: draai eens een nachtje MemTest86+. Dit kun je overal gratis vandaan plukken, en dit zet je dan gewoon op een diskette. Je herstart je computer met de diskette in het station, en de test begint vanzelf. Het is erg belangrijk dat je dit programma lang genoeg draait, want sommige geheugenproblemen komen niet 'zomaar' aan het licht.

Als dit programma echt geen fouten in het geheugen kan vinden, probeer dan toch om eens Windows XP te herinstalleren met een andere CD. Die moet je dan maar bij iemand zien te lenen oid. Of je gebruikt natuurlijk de almachtige bron dat internet heet. Je moet dan van de websites van de fabrikanten de nieuwste drivers downloaden en die installeren. Dus bijvoorbeeld die Realtek drivers gewoon downloaden, niet vanaf de CD/DVD installeren. Dit zijn namelijk vaak erg verouderde drivers.

[ Voor 11% gewijzigd door FreddyFish op 08-04-2007 00:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels wat vorderingen gemaakt:

De opstart foutmelding van Realtek word veroorzaakt door een patch van Microsoft.
Het gaat om de patch KB925902.

2 opties:
- die patch verwijderen, dan heb je kans dat ie terug komt.
- of de reparatie patch downloaden van Microsoft, nml KB935448.

Hiermee was mijn fout opgelost, misschien handig ook voor andere mensen met hetzelfde probleem.
Dit lag dus aan microsoft en niet aan mijn pc. }:|

Maar goed, 1 probleem minder.

Dat van sonic als ik hem afsluit is irritant maar ik gebruik inmiddels Norton en die doet het wel goed. Sonic heeft nog steeds die foutmelding, mja ach.
Het flikkeren van het beeld daar let ik inmiddels niet meer op, ik vind het best.
En de firewall is bij de laatste nieuwe versie nog niet gecrasht, gelukkig.

En idd, ik vertrouw erop dat Compaq hun werk goed heeft gedaan, en dat echt al mijn hardware naar behoren functioneert.
Ik moet nog steeds die memtest een nachtje draaien, ik heb hem hier liggen maar ik slaap niet als dat ding staat te zoemen hier. Dus dat komt wel een keer als ik een dagje weg ga. Maar ik verwacht en hoop niks te kunnen vinden.

Mja, jullie ook allemaal bedankt voor jullie hulp, ik ben zover klaar. Het is goed genoeg nu, en het is werkzaam. Hij heeft laats een dag downloaden zonder problemen gedaan, zonder vasthangers etc. *O*

Verwijderd

Topicstarter
*Johan neemt een aanloop en schopt dit topic de hoogte in

Nou, ik was dus zo blij dat het even goed ging met mijn systeem, maar dat was ongeveer de dag later al weer voorbij met de zoveelste vasthanger, nog steeds geheugenfoutmeldingen en "gewone" foutmeldingen.
Ik heb toen het ram een nachtje laten doortesten, ook op advies van jullie. Ik heb toen niks gevonden.
Verder kwam ik ook niet echt wijs eruit wat er nu precies aan de hand was.
Beetje een vage puzzel.

Ik heb 2 weken terug heb ik ten einde raad naar compaq/hp gebeld. Ik heb alles uitgelegd en ook gezegd dat dit niet de eerste was etc. Zij heeft de problemen en de dingen opgeschreven en stelde het volgende voor:
De pc zou worden opgehaald voor reparatie en daar op de testbank belanden. Dat zou een aantal weken kunnen duren omdat de problemen niet erg duidelijk waren. Mocht er hardware kapot zijn dan zouden zijn contact op nemen met mij, en mij een nieuw systeem opsturen.

Vorige week maandag is hij opgehaald, vanochtend kreeg ik een telefoontje.
Harde schijf kapot....
Ik had zo iets van wát?! De pc is een goed jaar oud, en nu al de harde schijf kapot. Maar alle puzzelstukjes vallen nu op zijn plek, die vage vasthangers, foutmeldingen en ander raar gedoe die hebben dus te maken dat mijn harde schijf kapot is...

Ik was wel wat geschrokken, maar aan de andere kant ook wel weer blij. Er komt dus binnenkort een ander nieuw systeem hier. :D
Over 4 weken word ik teruggebeld over wat hun aanbod is, en dan hoop ik snel hem binnen te hebben.

Maar het is toch raar als je een nieuw systeem koopt er bij aankoop een rot moederbord inzit, na een tijdje een kapotte cardreader etc en op het laatst ook nog een rotte harde schijf inzit. 8)7

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
Het is altijd mogelijk dat er hardware uitvalt of dit nu een dag oud is of 2 jaar, de kans is even groot. Er is altijd een percentage dat uitvalt binnen een jaar, blijkbaar heb je net de pech om dit met drie dingen te hebben.

Dit had met ieder merk kunnen gebeuren. Ik had zelf een Apple waar de schijf twee keer stuk was, de dvd-brander het begaf en de netwerkpoort los ging zitten. Dus ook duurdere merken hebben hier last van. Maar dat neemt niet weg dat het een slecht product is.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Verwijderd

Topicstarter
Ja idd, ik heb waarschijnlijk gewoon pech gehad.
Kan gebeuren, ik ben blij dat daarvoor de garantie is.

Mja, nieuw systeem, nieuwe kansen :P
Pagina: 1