Amd geode Of via c7

Pagina: 1
Acties:
  • 179 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Brainstorm86
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 21:19
Ik ben van plan om een energie zuinige server te kopen.
Maar nu ben ik aan het twijfelen of de AMD Geode 1750 1400mhz of de via 2500 c7 1500mhz.
Beide wil ik compleet met mobo kopen alleen gebruikt de geode nog ddr1 en de via kan al met ddr2 overweg plus dat deze sata ondersteunt.
Heeft iemand ervaring met deze processors? Weet iemand welke sneller is? beide zitten rond de zelfde prijsklasse. En kwa verbruik schelen ze ook niet veel.

Dus mijn vraag is welke raden julllie mij aan?

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
De geode 1750 komt wat prestaties betreft overeen met een Athlon xp 1700+, het is dan ook min of meer dezelfde cpu alleen dan energie zuiniger.
Via cpu 's ken ik eigenlijk niet goed, maar normaal gesproken is een Geode veruit superieur aan de Via processor, waar je wel op moet letten is of het moederbord dat je gaat kopen ook de lage vCore van Geode kan herkennen/leveren, zoniet dan zal je niet het gemiddelde energie gebruik van 25 W halen maar meer in de buurt van 45 W komen.( dit is gebaseerd op de 0,2 Volt extra vcore die de meeste mobo's aan de Geode geven.)

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
via C7 is een zeer goede processor qua verbruik. ik schat dat de prestaties liggen rond die van een gelijk gerate AMD athlon64 mobile (zonder de 64 bits)

Out of the box? What box? There is no box.

• R-O-Y
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06-2025

R-O-Y

Ik maak mijn zinnen nooit

Mijn via processor doet een aantal minuten (4+) over superpi 1m. Ik weet niet hoe snel de AMD is maar dat is misschien wel de moeite om over na te denken. Windows xp draait er prima op. Alleen zodra je bvb je browser start merk je dat al aan de muziek die even hapert ;) Je koopt geen bakbeest met zo'n VIA ding. Zelf heb ik die Via als download pc-tje. Dat werkt aardig goed. Hij gebruikt 40watt in totaal t.o.v 230 watt van m'n normale pc :P

Youtube Download ubersnel.nl

• Klunssmurf
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
successor schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 23:14:
via C7 is een zeer goede processor qua verbruik. ik schat dat de prestaties liggen rond die van een gelijk gerate AMD athlon64 mobile (zonder de 64 bits)
Als de geode al beter presteert dan de via...dan zal de via wat rating betreft echt niet in de buurt komen van een Amd 64 in welke vorm dan ook. Zelfs een Sempron die gebaseerd is op de 64 is nog sneller dan een Geode of Via c7.

In prestaties per Watt is de Geode overigens ook al veruit de betere in vergelijking met de C7.

[ Voor 9% gewijzigd door Klunssmurf op 28-03-2007 23:59 ]

Verwijderd

De Geode is dubbel zo snel als de C7, zoals je bijvoorbeeld hier kunt lezen in een review van de Jetway J7F3

Wat voor een mobo had je in gedachten?
Ben zelf ook op zoek naar zoiets, maar het aanbod in pricewatch is enorm klein, en de weinige winkels die ze in stock hebben zijn erg duur.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
De geode is aanzienlijk veel sneller, maar aan de benchmarks uit de review zou ik niet teveel waarde hechten (je kunt eigenlijk altijd het beste je eigen benchmarks (laten) draaien, maar ja dat is vaak wel lastig). Als je uitgebreid gebruik wilt maken van AES, dan zou de C7 eventueel sneller kunnen zijn. Het (typische) verbruik van de C7 is wel duidelijk lager dan dat van de Geode NX voor zever ik weet. Voor het uiteindelijke verbruik zijn de voeding en schijven natuurlijk ook heel relevant, dan is die CPU niet meer van zo groot belang.

[ Voor 28% gewijzigd door begintmeta op 29-03-2007 10:24 ]

• Brainstorm86
Oke bedankt,

Ik dacht zelf dat de c7 sneller zou zijn aangezien deze ook met ddr2 werkt. Maar ik heb nu toch gekozen voor de geode in combinatie met een 848pcchips moederbord die hem dus ook op de goede voltage kan laten draaien.Is zelfs nog iets goedkoper als de c7 aangezien de c7 alleen maar in mini-itx te vinden is terwijl de grootte mij niks uitmaakt en lawaai maakt ook niks aangezien hij in de kelder komt te staan. Zodra deze binnen is zal ik mijn ervaring hier nog posten. Ik ga er waarschijnlijk een ubuntu servertje van maken die als ventrilo ftp download en cs servertje gaat draaien en over een half jaar ga ik mijn domein ook zelf hosten.

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:19

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Ik had een keer een Via Cnogwat op 800 Mhz een Cerleon 266 was sneller.

Maar aangezien stroom verbruik. De Geode verbruikt dacht ik 14 watt. Lekker zuinig. Maar denk ook aan de andere apparaten zoals je video-kaart en vooral je harddisk.

Ik heb hier nu een Geode 1750 staan op een ASUS A7V880 en een Celeron 2800 op een P4b533. En als ze aan het idelen zijn (of gewoon ermee gewerkt wordt, zoals nu lekker internet) gebruiken ze beide bijna het zelfde (62-68 watt, gemeten met een peaktech 9024). Echter als ze zwaar bezig zijn stijgt de Celeron tot 135 watt omhoog en de Geode naar 80.

Als je echt zuinig wil en de snelheid niet veel uitmaakt zou ik voor een PIII - 1ghz gaan met een 2.5" harddisk. Zit je tussen de 40 en 50 watt. Of een laptop, ik heb een oude Toschiba in een klein kastje gebouwd (PIII-650 40 gig) deze gebruikt maar 24 watt.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

• Zenos
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-05 14:25

• Brainstorm86
Bah balen heb op mijn kamer gezeten met de muziek aan. Nu heb ik de bel niet gehoord en zijn ze geweest met mijn pakketje ik had het niet voor maandag verwacht. Maarja nu moeten wel alsnog wachten tot maandag.
Pagina: 1