[X1650 PRO] Verbetering voor mijn systeem?

Pagina: 1
Acties:
  • 75 views sinds 30-01-2008

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 18:26

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben van plan om vandaag een nieuwe videokaart te gaan kopen.
Mijn keuze is gevallen op: Sapphire ATI X1650PRO, 256MB (AGP-versie)
kost € 124,95 bij MyCom.

Mijn huidige systeem:

Moederbord:

Columbia L (GA-8SIML) Ver 1.0 (Legend) µATX motherboard <---- wordt die X1650PRO ondersteunt???
Processor(s):
Intel Pentium IV 2.66 GHz
Geheugen:
2x Corsair 512MB DDR Ram = 1024 MB
Videokaart:
ASUS Geforce FX 5600XT (128MB versie)

Nu vraag me eigenlijk af in hoeverre deze kaart verbetering zal brengen in mn PC en hoeveel performance verschil er is tussen de PCIe en AGP versie van deze kaart.

Ik heb aan de hand van de interactive charts op Tom's Hardware 2 van de 3 kaarten die de naam X1650 gepakt en een paar benchmarks erbij gezocht.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/262405aca1e6a11ff7683b8fa05dcfda/full.jpg

Ik weet niet zeker of het hierboven om de AGP of de PCI-e versie gaat. En met wat voor systeem die benchmarks gedaan zijn.

Wat ik me dus afvraag is of deze kaart genoeg verbetering aan mijn systeem kan bieden, zodat ik weer een beetje lekker kan gamen.
Ik hoef geen überl33t top graphics, maar ik wil dat de huidige reeks games (S.T.A.L.K.E.R., World of Warcraft, en dat soort spellen) gewoon met een fatsoenlijke frames per seconde met redelijke graphics moet kunnen draaien.

Wie kan mij helpen bij dit dilemma?

Note: Deze kaart moet voldoende zijn tot minimaal de zomervakantie. Daarna wordt mijn hele systeem vervangen met een wel topsysteem. Dus je hoeft niet aan te komen van: spaar door voor betere kaart, want die komt er over een aantal maanden.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Cheezus

Luiaard

Tussen de AGP en PCIe variant zit niet veel snelheidsverschil. Jij hebt echter een enkele kaart en een CrossFire opstelling gekozen, die dus uit 2 x1650 kaarten bestaat. Deze is dus wel sneller maar niet van toepassing bij jou :)

Je kan beter een vergelijking van een x1650 en je huidige videokaart zoeken om te bepalen of je die snelheidswinst het waard vind (en je echt niet nog even vooruit kan met je huidige kaart als je toch al van plan bent een nieuw systeem aan te schaffen).

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-07 18:26

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
primusz schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 12:46:
Tussen de AGP en PCIe variant zit niet veel snelheidsverschil. Jij hebt echter een enkele kaart en een CrossFire opstelling gekozen, die dus uit 2 x1650 kaarten bestaat. Deze is dus wel sneller maar niet van toepassing bij jou :)
Oh, dat wist ik niet. Ben ook niet zo meer op de hoogte met hardware de laatste tijd.
Je kan beter een vergelijking van een x1650 en je huidige videokaart zoeken om te bepalen of je die snelheidswinst het waard vind (en je echt niet nog even vooruit kan met je huidige kaart als je toch al van plan bent een nieuw systeem aan te schaffen).
Weet je toevallig ook waar iets van een benchmark kan vinden??
Op toms hardware staat bijv. al niks meer over de 5600XT en de andere sites die ik vind zijn maar wat mager qua informatie.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

JIJ kunt je helpden met die dilemma...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.