[TV] Dvi -> Hdmi op tv met hdcp?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.000 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Hoi tweakers,

ik ben van plan om een Samsung LCD TV te kopen, namelijk de LE27S71B (link: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le27s71b.asp?page=Specifications).

Nou wil ik graag mijn pc ook kunnen aansluiten op deze tv (als secundaire monitor of clone), kan dit?
Hij heeft geen DVI ingang, maar wel een HDMI met HDCP aansluiting (als ik het goed begrijp tenminste). Dit zou toch moeten werken als ik een DVI naar HDMI kabel gebruik? Ik heb wat gegoogled over dit onderwerp, maar soms zie ik dat dit niet werkt bij sommige mensen, of niet goed. Zou dit wel lukken als je HDCP hebt? En verder heb ik gelezen dat lange kabels slecht kunnen zijn, ik ben van plan een kabel van zo'n 5 meter te gebruiken. Is dit een probleem? En zoja, wat voor kabel moet ik dan gebruiken (merk/type etc) ?

Dus:

1) werkt een dvi naar hdmi kabel op deze tv of een tv met hdmi+hdcp?

2) waar moet ik op letten als ik een 5 meter lange dvi naar hdmi kabel koop?

Alvast bedankt :)

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:37
DVi HDMI kabel heb je dan nodig.

check o.a. : 7950GT DVI naar HDMI is dat HDTV

Langere afstanden kan bij een goedkope kabel problemen geven ivm bits die wegvallen. Ik heb zelf een 10 meter lange kabel besteld voor 36 euro via internet, als het niet werkt stuur ik hem terug. Als het wel werkt MOOI TOCH :+

p.s. er staat op de site van Samsung zelfs: Digitaal (HDMI-HDCP/DVI-compatible)

succes

[ Voor 12% gewijzigd door Falcon Heavy op 26-03-2007 20:10 ]

• mooncat
Bedankt voor je reactie :) Ja ik denk dat het ook gewoon gaat werken. Hij is trouwens niet DVI-compatible, er staat een 1/- , die 1 is denk ik bedoeld dat hij wel HDMI-HDCP heeft, en dat streepje voor dat hij geen DVI aansluiting heeft. Maar via zo'n kabel moet het dus wel door HDMI werken.

• Falcon Heavy
mooncat schreef op maandag 26 maart 2007 @ 20:58:
Bedankt voor je reactie :) Ja ik denk dat het ook gewoon gaat werken. Hij is trouwens niet DVI-compatible, er staat een 1/- , die 1 is denk ik bedoeld dat hij wel HDMI-HDCP heeft, en dat streepje voor dat hij geen DVI aansluiting heeft. Maar via zo'n kabel moet het dus wel door HDMI werken.
ooo ok, ja streepje heb ik gemist.... :) ik zal het je wel laten weten als mijn 10 meter kabel gewoon werkt ok?

• mooncat
Prima :) Bedankt

• Falcon Heavy
Net mijn HDMI=DVI kabel binnen van 10 meter en perfect beeld op mijn tv :)
Als je wilt kan ik het adres wel even doormailen waar ik m vandaan heb?

• mooncat
Hoi,

ik heb ook nu een HDTV en mijn dvi->hdmi kabel werkt ook goed. maar ik krijg de resolutie nog niet goed, ik heb een nvidia 7900GT kaart en mijn primaire monitor heeft een resolutie van 1280x1024. de hdtv resized deze resolutie, maar ik wil natuurlijk dat hij native 1280x720 op de hdtv doet... weet jij misschien hoe dit moet?

Verwijderd

mooncat schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:46:
Hoi,

ik heb ook nu een HDTV en mijn dvi->hdmi kabel werkt ook goed. maar ik krijg de resolutie nog niet goed, ik heb een nvidia 7900GT kaart en mijn primaire monitor heeft een resolutie van 1280x1024. de hdtv resized deze resolutie, maar ik wil natuurlijk dat hij native 1280x720 op de hdtv doet... weet jij misschien hoe dit moet?
Je moet je nvidia drivers instellen op extended desktop, je heb hem nu op clone staan dan krijg je 2 keer dezelfde resolutie. In extended desktop modus kan je verschillende resoluties voor allebij instelllen.

• mooncat
is dat horizontale/verticale uitbreiding of dubbelbeeld(dualview)?

• mooncat
oh sorry, dom van mij, heb dat nu gevonden 8)7
alleen zijn er nu wat randen onzichtbaar

• mooncat
Weet misschien iemand hoe ik de randen ook helemaal op het beeld krijg? Nu knipt hij de hoeken er van af... maakt niet uit welke resolutie, doet hij bij alle resoluties..

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Dan ondersteund jouw TV waarschijnlijk geen 1:1 pixelmapping. (Dat als je je TV aanstuurt op zijn native resolutie, dat je dan automatisch beelvullend beeld hebt.)

Aannames zijn fataal.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

De meeste DVI inputs ondersteunen enkel de bekende resoluties, dus 720p, 1080i enz. en dus niet de native pannel resolutie. Je TV heeft ook gewoon een VGA input. Die doet het meestal wel en dus kun je netjes op 1366x768 draaien.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-01 11:25
Frank J. schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 16:08:
Net mijn HDMI=DVI kabel binnen van 10 meter en perfect beeld op mijn tv :)
Als je wilt kan ik het adres wel even doormailen waar ik m vandaan heb?
Ik heb een paar weken geleden ook een plasma tv aangeschaft en wil mijn pc via de dvi aansluiting aansluiten op de tv hdmi ingang. Ik heb een kabel nodig van 10 meter. Bevalt de kabel nog steeds goed? Kun je mij mailen waar je de kabel gekocht hebt?
Pagina: 1