Toon posts:

7950GT DVI naar HDMI is dat HDTV

Pagina: 1
Acties:
  • 1.340 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag Allemaal,

Vraagje voor de kenner.

Ik heb een 7950GT met een DVI naar HDMI profigold kabel liggen.
Nu is mijn vraag is dit ook HDTV ( 720P ) ready.
Want kan nergens vinden of de DVI uitgang op mijn videokaart dit wel ondersteunt.
Er zit wel een special los kabeltje via component bijgeleverd wat wel als HDTV ready wordt aangegeven.

Ik heb de Asus 7950GT PCI express 512MB GDDR3 videokaart
hopelijk heeft iemand wat opheldering hier over

Alvast bedankt en fijn weekend

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Ja. Simpel. Heb je het al geprobeerd?

• dribbel
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:15
DVI kan full hd aansturen (1080P)

Dat component kabeltje waar je het over hebt zou ik niet mee aan de slag gaan. DVI-HDMI is kwalitatief de beste verbinding tussen je PC een een HDTV

[ Voor 62% gewijzigd door dribbel op 24-03-2007 16:36 ]

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:37
dribbel schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 16:33:
DVI kan full hd aansturen (1080P)

Dat component kabeltje waar je het over hebt zou ik niet mee aan de slag gaan. DVI-HDMI is kwalitatief de beste verbinding tussen je PC een een HDTV
Wordt dit dan b.v. automatisch ingesteld als 1920x1080 bij een full HD of is het dan de native resolutie van de tv zelf 1940x1440? En bij een 720p scherm dezelfde vraag.....

:)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:49

GaMeOvEr

Is een hork.

Dat stel je gewoon lekker zelf in op je PC, net zoals je ook bij een monitor zou doen? :?

Als in 720P is dan 1280x720 of 1366x768 afhankelijk van je panel en 1080P is dan 1920x1080. :)

Kun je gewoon uitproberen hoor, als je geen beeld krijgt weet je dat het niet werkt, spul explodeert niet spontaan ofzo...

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Ik heb dat nooit begrepen.
Ik heb hier een 7300gs met hdtc
Als ik op dvi aansluit kan je wel de resolutie selecteren maar houd het ook mee op.
Als je component gebruik kan je in de drivers selecteren welke hdtv resolutie je wilt gebruiken. (720p\i en enzz.)

Dvi ziet denk ik de de hdtv tv als lcd monitor (word bij mij zo aangegeven lcd monitor met resolutie van 1024-768 60hz)

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, dat klopt dan ook. Als jij TV via HDMI aansluit middels DVI, is je TV ook stomweg een monitor. Aangezien DVI/HDMI gewoon 2weg communicatie is, past je windows resolutie slidertje zich ook automatisch aan aan de mogelijke resoluties.

Aannames zijn fataal.

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20:37
Ok thnx, maar waarom wordt er dan vaak over powerstrip oid gepraat?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat is voor VGA, als je dan een 'exotische' resolutie als 1360x768 wilt instellen, moet je die soms met de hand toevoegen.

Verder is er niets magisch aan HDTV. Computers ondersteunen deze resolutie al sinds 1991 ofzo :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Idd, zoals JvS al aangeeft, powerstrip gebruik je als je TV een VGA (D-sub) aansluiting heeft, en je wilt een "niet standaard" VGA resolutie naar je TV sturen. Dit gebruik je dan ook bij bijvoorbeeld VGA naar Scart verloopstekkers enzo. :)

HDMI is eigenlijk niets meer als DVI + digitale audio, dus het videoformat is gelijk, alleen de stekker is anders. Daarom kun je een PC met een DVI uitgang gewoon aansluiten op je TV met HDMI middels een DVI -> HDMI kabel. :)

Een LCD TV met HDMI is dan eigenlijk ook niets anders dan een veredelde monitor, waar het veredelde gedeelte hem vooral zit in speakers, een tuner en dat soort gein. :)

Aannames zijn fataal.

• mpsyn
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-01 13:20
GaMeOvEr schreef op zaterdag 24 maart 2007 @ 17:59:
...HDMI is eigenlijk niets meer als DVI + digitale audio, dus het videoformat is gelijk, alleen de stekker is anders. Daarom kun je een PC met een DVI uitgang gewoon aansluiten op je TV met HDMI middels een DVI -> HDMI kabel.
Wat ik hieraan niet begrijp is het audio gedeelte. Is videokaart met DVI aansluiting ook een geluidkaarts geworden ? (ik loop sowieso wat achter met hardware kennis hoor |:( )

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:47

JvS

Ik heb hem zelf ook

Kan, maar het kan ook dat je de audio kan doorlussen van je geluidskaart

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• dribbel
mpsyn schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:52:
[...]

Wat ik hieraan niet begrijp is het audio gedeelte. Is videokaart met DVI aansluiting ook een geluidkaarts geworden ? (ik loop sowieso wat achter met hardware kennis hoor |:( )
nee, met DVI kan je sowieso geen geluid doorgeven, dan zou je een videokaart moeten hebben met HDMI aansluiting

• Zass
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-01 19:03
Ik neem aan dat in beide gevallen (DVI -> HDMI & component uitgang) geen HDCP wordt ondersteund toch? Zit zelf te denken aan een HD systeem voor naast mijn 37PF9731, aangezien HD DVD's en blue ray discs steeds meer verkrijgbaar zijn. Ook neem ik aan dat je dan een HDCP gecertificeerde geluidskaart moet hebben??

Remember when sex was safe and flying was dangerous

• dribbel
waarom zou dat moeten?

• Zass
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 05-01 19:03
Was een vraagje voor mijzelf niet ingaand op het topic... dacht dat het er wel bij kon... en is misschien uiteindelijk ook van toepassing, ik neem aan dat je dmv DVI (of HDMI) toch ook HD films wilt kijken.

Remember when sex was safe and flying was dangerous

• dribbel
Ja, en mijn vraag aan jou is... waarom zou dat niet mogelijk zijn?

Met DVI kan je je tv aansturen op HD resolutie, via DVI kan je dus HD films kijken. Lijkt mij een simpel verhaal.

[ Voor 46% gewijzigd door dribbel op 25-03-2007 22:56 ]

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik heb zelf een Asus 7950GT gekocht, deze ondersteund HDCP op zijn DVI uitgangen, (doen ze dus zeker niet allemaal! Bijna alleen nieuwere kaarten) dus dat is dan geen probleem als je DRM meuk (HD-DVD/Blueray) af wilt spelen.
mpsyn schreef op zondag 25 maart 2007 @ 13:52:
[...]

Nope, DVI stuurt alleen beeld over zijn uitgang, er wordt dus niet magisch geluid bij verzonnen die aan de andere kant in de HDMI stekker uitkomt. ;)

Wat betreft geluid, daar zul je dus iets anders voor moeten verzinnen, bijvoorbeeld beeld over de HDMI ingang en geluid over de line out van je geluidskaart.

In mijn situatie hangt de HTPC met DVI -> HDMI aan de PC, en de geluidskaart via S/Pdif aan mijn receiver. :) (Als ik films kijk wil ik geen geluid van mijn tv, toch veel te brak.)

[ Voor 30% gewijzigd door GaMeOvEr op 26-03-2007 00:15 ]

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 14:33 ]

Pagina: 1