[Vista] Kopieren van bestanden erg traag

Pagina: 1
Acties:
  • 903 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KneelZ
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-11-2025
Ik heb thuis windows vista business premium draaien. Nu heb ik laatst een nieuwe hardeschijf bijgeprikt en wilde ik wat data gaan kopieren van mijn huidige naar mijn nieuwe hardeschijf. Hoewel mijn huidige hardeschijf niet de hardeschijf is waar vista op staat, gaat het kopieren van de ene naar de andere schijf ongelooflijk traag (beide 8MB cache, 7200 rpm disks). Bijvoorbeeld over het kopieren van iets van 6 gigabyte deed hij 30 minuten. Das niet grappig met 60 gig aan mp3 dat ik wil kopieren --> Teller van vista rekent dan in dagen :(

Ik ben op dit forum gaan zoeken:

http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart
http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart

Maar dat leverde helaas weinig op. Ook google bood niet echt uitkomst, de oplossingen die ik vond gaven onder andere aan superfetch te disable maar dat hielp bij mij weinig. Ook het installeren van de nieuwe chipset drivers hielp niet (heb wel alle updates van vista geinstalled). Dit kwam ik in ieder geval tegen op google:

http://forums.microsoft.c...?PostID=1207684&SiteID=17
http://www.neowin.net/for...hp?showtopic=519457&st=60

Zit dus beetje met mijn handen in het haar. Hoop dat hier iemand een idee heeft over hoe dit valt op te lossen?

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Heb je al eens een ander programma (bijv total commander) gedownload en gekeken hoe snel het daarbij gaat? Dan krijg je ook te zien wat voor transfer rates je hebt. Zo kan je uitsluiten of het een vista probleem is en weten we wat voor transfer snelheden je haalt :)

• KneelZ
Onder Windows XP had ik (op hetzelfde systeem) nooit transfer problemen dus het lijkt me heel stug dat vista niet de boosdoener is. Verder heb ik het wel al geprobeerd met de command line functie van vista om te kopieren. Dit ging echter niet waarneembaar sneller.

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:15
maar het hoeft niet alleen aan de je hdd te leggen je cpu kan ook de bottleneck te zijn of je ram.
geef eens wat meer specs.
Ik heb hier vista ultimate en ik heb onderlaats een backup hdd erin gestopt en gekopieerd naar de vista schijf en dat ging snel genoeg. 1GB binnen een min

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
KneelZ schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:36:
Onder Windows XP had ik (op hetzelfde systeem) nooit transfer problemen dus het lijkt me heel stug dat vista niet de boosdoener is. Verder heb ik het wel al geprobeerd met de command line functie van vista om te kopieren. Dit ging echter niet waarneembaar sneller.
Mwah, in theorie zou het op veel vlakken fout gegaan kunnen zijn. Driver issue's, CPU die al genoemd wordt. Command line is prachtig, maar dan zitten we nog steeds met een vinger in de lucht te meten. Download eens total commander en kijk eens wat je transfer rates zijn

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Deze FAQ gezien? Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat? En dan met name het stukje over DMA.

Je zou ook eens een benchmark kunnen doen van de schijven. Misschien dat ze afzonderlijk wel goed presteren?

En hoe zijn de SMART waarden? Kun je o.a. testen met Everest.

[ Voor 43% gewijzigd door Noork op 27-03-2007 02:39 ]

• KneelZ
Ik heb eens wat tests gedaan en kom op het volgende uit:

S.M.A.R.T. Waardes zijn voor allebei de schijven normaal, ofwel geen problemen gevonden.

DMA staat voor allebei de schijven aan.

Windows Vista biedt de mogelijkheid om zelf de kopieersnelheid weer te geven die schommelt tussen de 5-10KB/s (KiloByte ja.....:()

Het gaat dus om ongeveer 60 gig aan bestanden, grofweg 16000 items.

De specs van mijn pc (natuurlijk alle nieuwe drivers/bios voor zover beschikbaar) zijn:

P4 3.0 GHz
2GB DDR400 (Kingston Hyperx)
ASUS P4C800 Deluxe Moederbord
2xWD Raptor 36GB in Raid 0 (sata dus)
120GB WD HDD (gewoon ide)
160GB Seagate HDD (gewoon ide)
GeForceFX5900 Ultra (voor zover dat er iets mee te maken heeft)
600Watt Voeding.

Mijn probleem blijft echter dus als iemand nog suggesties heeft, hoor ik het heel graag!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Volledig gedefragmenteerd?

Is je pc volledig geindexeerd? (laat 'm eens een nachtje aanstaan, dan ben je zeker)

SATA drivers geinstalleerd.

Ook dit: IDE = SATA & PATA.

Waar jij IDE schrijft bedoel je dus PATA ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Total commander proberen, zoals al eerder aangegeven.

Virusscanner zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

Wat als je je schijven gaat benchmarken ?
Misschien een 40 aderig kabeltje gebruikt ?
Wissel de schijven eens van aansluiting als het niet de systemdisk is.

Abort, Retry, Quake ???

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
bekend probleem met vista. probeer maar eens dezelde data met robocopy te verplaatsen, dit gaat vele malen sneller. helaas nog niets officieels gehoord, sommigen zeggen uac /indexing service / permissions, maar ik merkte geen verschil daarin. Ik gebruik dus maar robocopy voor veel data of veel kleine bestanden. er is ook een GUI voor.

Voor vele anderen met hetzelfde probleem:
[google=slow copy vista]
[google=vista slow file performance]

Als je een echte oplossing vindt ipv een workaround graag in dit topic plaatsen.

[ Voor 70% gewijzigd door Justice op 28-03-2007 13:15 ]

Human Bobby

• KneelZ
Tja dat anderen het probleem hadden daar was ik ook al achter, vond echter nergens goede info in het Nederlands. Leek me daarom misschien handig om het hier ook te posten. Ben nog wel een paar dingen te weten gekomen: BIj mij helpt het wel om in mijn bios Enhanced Mode (voor IDE) op SATA in plaats van PATA & SATA te zetten. Dan gaat het wel iets sneller (ook al is het kopieren tussen twee PATA disks). Indexing service uitzetten helpt niet (de boel is wel geindexeerd).

Tevens als ik in de task manager kijk zie ik dat tijdens het kopieren Windows Explorer gigantisch veel page faults genereerd, zo'n 5000 per seconde _/-\o_ Dacht eerst zelf dat dit aan mijn geheugen lag maar een mem-test wees uit dat hier niets mee aan de hand is (geen enkele fout o.i.d.). Vreemde is echter wel dat het voor de rest echt uitstekend werkt......geen BSOD's, geen vastlopers helemaal niets (Sidebar heeft trouwens ook heeeeeeeeeel veel page faults).

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
In computer storage technology, a page fault is an interrupt (or exception) to the software raised by the hardware, when a program accesses a page that is not mapped in physical memory. The software that handles the page fault is generally part of an operating system and the hardware that detects this situation is the memory management unit in processors. Then an operating system can try to handle the page fault by making the required page accessible at a location in physical memory or kill the program in case it is an illegal access.
Van wikipedia. Betekend dus gewoon dat de informatie niet in het geheugen staat lijkt me? IIg niets om je zorgen over te maken.

Misschien eens even onderzoek doen naar de preview functie ofzo of folder opties als explorer daar zoveel moeite mee heeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Justice op 28-03-2007 14:03 ]

Human Bobby

Verwijderd

Dit is een bekend probleem en een bug in Windows Vista:

http://www.webwereld.nl/a...-in-vista-erg-traag-.html
(en ook kopieeren!)

Verwijderd

80-conductor cables ;)
Pagina: 1