[Flash] Het iriver X20/S10 en Clix2 ervaringentopic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 11.337 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ok een update. Net de kabels van Gomadic binnen, en heel tevreden 8). Eindelijk laadt dat ding op zonder dat je met de media player hoeft te verbinden! Voor iedereen die op zoek is naar een vervangkabel/laadkabel voor het lichtnet: Gomadic is een absolute aanrader!

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:09

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

D-e-n schreef op zaterdag 13 oktober 2007 @ 22:48:
De Iriver X20 heeft een vervangbare accu, iets wat ik een belangrijk pluspunt vind. Mp3 spelers van Trekstor en Sandisk hebben dat ook maar daar zie je vaak ook gelijk dat je zo'n accu los kunt kopen. Bij de Iriver heb ik dat tot nu toe niet gezien. Iemand een idee of je makkelijk aan zo'n ding kan komen?
Dat was voor mij DE reden waarom ik voor deze speler gegaan ben.
Mijn iRiver H340 heeft een kapotte accu; hij heeft continu stroom nodig anders valt hij uit :'(
Het tweede pluspunt is dat het geheugen uitbreidbaar is.
Ik zou ook graag weten waar ik een extra accu kan kopen.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:10
Zondagskindje schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:15:
[...]

Dat was voor mij DE reden waarom ik voor deze speler gegaan ben.
Mijn iRiver H340 heeft een kapotte accu; hij heeft continu stroom nodig anders valt hij uit :'(
Het tweede pluspunt is dat het geheugen uitbreidbaar is.
Ik zou ook graag weten waar ik een extra accu kan kopen.
Ik heb het al eens nagevraagd en je kan hem rechtstreeks bij de Nederlandse importeur bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

D-e-n schreef op zondag 30 december 2007 @ 11:23:
[...]

Ik heb het al eens nagevraagd en je kan hem rechtstreeks bij de Nederlandse importeur bestellen
Bedankt voor de tip :)

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Sinds een aantal weken heb ik dus de X20 in mijn bezit en hij bevalt prima :) Ik had ergens anders al een korte review geplaatst maar ik zal er hier ook nog wat over vertellen.

Zoals dat wel vaker gaat bij mij is aan de aanschaf een lang "wik en weeg-proces" vooraf gegaan :) Ik twijfelde vooral tussen de Trekstor Vibez, de Sandisk Sansa E280 en dus deze Iriver. De keuze voor deze modellen zat hem vooral in de verwisselbare accu die er in deze spelers zit. Mocht de accu achteruit gaan dan hoef je namelijk niet gelijk een nieuwe speler te kopen. Ik hecht daar veel waarde aan omdat ik weiger in de marketingtruc te trappen die maakt dat ik na twee jaar weer een nieuwe moet aanschaffen. De Trekstor viel uiteindelijk sowieso af omdat de Flash-versie van de Vibez door leveringsproblemen steeds maar niet leverbaar bleek, en dat op dit moment nog niet is ook.

Iriver is een merk wat goed bekend staat (beter dan Sandisk denk ik) en waar ik al eerder een goede ervaring mee heb gehad en dat heeft mede mijn keuze bepaald. De X20 voldoet aan mijn belangrijkste wensen: hij kan als USB-storage werken maar ook synchronizeren met programma's als Mediaplayer of Mediamonkey, hij heeft voor een flash-speler een behoorlijke hoeveelheid geheugen (8GB) en als bonus kun je er nog een SD-kaartje insteken om er eventueel 1 of 2 GB bij te krijgen.

Het belangrijkste voor mij is het geluid. Dat is (zoals je van Iriver mag verwachten) prima. Er is natuurlijk altijd de discussie over de bijgeleverde oordopjes maar ik vind de kwaliteit daarvan nog behoorlijk goed. Mogelijk schaf ik nog wel "In-ear" dopjes aan omdat die iets beter blijven zitten maar het is zeker geen must om van de speler te genieten. Die ingebouwde speakers zijn overigens ook een leuk aardigheidje. Het is erg handig als je iemand snel even wat wilt laten horen. Let op: niet vergeten bij het terug indoen van de oordopjes het geluid weer terug (omlaag) te zetten want het volume moet aardig omhoog om iets door de speakers te kunnen horen.

Video is voor mij een extraatje maar nu ik het heb zal ik er ongetwijfeld wel eens een fotootje of een filmpje opzetten. Het proeffilmpje wat ik geprobeerd heb zag er wat dat betreft prima uit: een helder en scherp beeld.

Bediening is verder ok. De X20 start snel op alleen als je er wat nieuwe bestanden op hebt gezet moet hij uiteraard even de bibliotheek bijwerken. Je kan nummers selecteren op basis van artiest, album, song en playlist maar je kan ook het apparaat (als ware het een USB-stick) map voor map doorzoeken. Synchronizeren met (in mijn geval) Mediamonkey gaat ook prima, zowel de geselecteerde playlists als de albumhoesjes (indien jpeg, ze zitten in mijn geval in de ID3-tag) worden meegenomen naar de speler. Enige probleem is dat hij bij mij alle mp3's in de 'root' gooit maar dat is volgens mij meer een Mediamonkey/Vista probleem dan dat het aan de speler ligt. Maar zoals gezegd: als je persé mapjes wilt kun je ook gewoon de USB-mode gebruiken.

Al met al een goede aankoop wat mij betreft. Als je liever wat verder kijkt dan de mediahype die Apple heet en niet aan bepaalde software vast wilt zitten zou ik zeker even naar deze speler kijken.

p.s.
Mochten er bezitters van deze speler goeie ervaringen hebben met bepaalde oordopjes dan hoor ik dat natuurlijk graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 20:34
Mogelijk schaf ik nog wel "In-ear" dopjes aan omdat die iets beter blijven zitten maar het is zeker geen must om van de speler te genieten.
Misschien niet om van de speler te genieten maar wel om het maximale (of in elk geval meer) uit de speler te halen en ik denk dat als je de standaart oordopjes gebruikt, je geen verschil hoort tussen een iriver en spelers met een wat mindere geluidskwaliteit, maar die discussie is inderdaad al vaker gevoerd.
En voor ervaring met oordopjes kan je het beste terecht in Wat zijn goede oordopjes? Deel 8 het lijkt me niet dat voor deze speler andere dopjes beter zijn dan voor andere spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183534

Ik heb me de Iriver x20 speler aangeschaft o.a. omdat ik ervan uitging dat het formaat .txt ondersteund werd. Nu blijkt dat ik dit bestandstype niet kan lezen op de x20. Nochtans staat er bij de specificaties dat .txt ondersteund wordt? Iemand enig idee of tekstbestanden nu gelezen kunnen worden op de x20?
groet
levi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 183534 schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 15:16:
Ik heb me de Iriver x20 speler aangeschaft o.a. omdat ik ervan uitging dat het formaat .txt ondersteund werd. Nu blijkt dat ik dit bestandstype niet kan lezen op de x20. Nochtans staat er bij de specificaties dat .txt ondersteund wordt? Iemand enig idee of tekstbestanden nu gelezen kunnen worden op de x20?
groet
levi
Waar heb je dat vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Op de productpage staat niets over txt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 229034

Weet iemand of je ook 4Gb of zelfs 8Gb extra MicroSD in de X20 kunt stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 229034 schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 09:42:
Weet iemand of je ook 4Gb of zelfs 8Gb extra MicroSD in de X20 kunt stoppen?
Die bestaan nog niet volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
Niet? nieuws: Sandisk kondigt microsd-kaartjes van 12GB aan
8GB kaartjes staan zelfs al in de Pricewatch. Ik vraag me dus af waarom je de claim maakt dat die kaartjes niet bestaan.
Echter, de speler moet wel SD Micro HC ondersteunen om kaartjes van die grootte te accepteren. Volgens dit draadje op Mysticriver wordt dit niet ondersteund. Afaik is 2GB de max. voor non-HC kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

D-e-n schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 10:42:
[...]

Die bestaan nog niet volgens mij.
Ze bestaan wel. En bij mijn weten kunnen deze ook gebruikt worden in de X20.

oeps, iets te laat 8)7

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het geheugen uitbreidbaar was tot 32GB.
Ik moet wel even zoeken waar ik dat gelezen heb...

[ Voor 26% gewijzigd door Zondagskindje op 09-01-2008 12:55 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
RoD schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 12:50:
Niet? nieuws: Sandisk kondigt microsd-kaartjes van 12GB aan
8GB kaartjes staan zelfs al in de Pricewatch. Ik vraag me dus af waarom je de claim maakt dat die kaartjes niet bestaan.
Echter, de speler moet wel SD Micro HC ondersteunen om kaartjes van die grootte te accepteren. Volgens dit draadje op Mysticriver wordt dit niet ondersteund. Afaik is 2GB de max. voor non-HC kaartjes.
Ik bedoelde ook de standaard kaartjes die in de X20 passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:40
Iemand al de nieuwe firmware ge:installeerd op de x20? Iemand een fatsoenlijke change.log gezien ervoor? Iets duidelijker dan dit:

1. Upgrade Points
When users of X20 download specific files
to their device, it stops operating its function disconnecting PC.
This New Firmware modify this problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154093

Ik heb afgelopen donderdag de X20 binnen gekregen van mp3spelers.nl. Hij kwam razendsnel binnen, en allemaal in orde. Geen klacht daarover. Echter, op zaterdagmiddag kon ik hem voor het eerst goed testen, en heb ik dus eerst één .ogg erop gezet, die dus afspeelde. Goed en wel, ik dus even 1 gig aan nummers op gegooid (een aantal .ogg, en het meerendeel .mp3). Maar wat er gebeurt!

Na 20 minuten was het klaar, waarna ik het device 'veilig verwijderde' van mijn OS. Het geval begint met de melding "Building Library..." waarna het vervolgens vast blijft zitten. Geen enkele knop werkte meer. Evengoed, ik dacht dat het misschien gewoon lang bleef duren. Ik heb het 12 uur laten 'builden' maar nog steeds hetzelfde scherm. Accu eruit, erin, aanzetten, en weer vast. Accu er uit, USB kabel verbonden, automatisch aan, en weer vast. Geen reset knop. Geen pinnetje om in te drukken met een tandenstoker ofzo, helemaal niets.

Conclusie:
  • Speler blijft vastzitten
  • Is een welbekend probleem bij meer mensen (heb gegoogled)
  • Is niets meer vanuit je eigen hand aan te doen
  • Schijnt te maken te hebben met 'fout' geformatteerde ID3 tags op de mp3's
  • Sinds april 2007 is dit een bekende fout, en iriver heeft hier tot op heden nog steeds geen nieuwe firmware voor geleverd.
  • Naar mijn mening mag dit product gewoon niet zo op de markt. Uitermate slecht gewoon.
Best jammer, het zag er leuk uit en werkte voortreffelijk (tenminste, dat éne nummer dat ik heb kunnen luisteren). Ik raad dit product dus sterk af, totdat er misschien nieuwe firmware voor komt. Maar dan nog ben ik het vertrouwen een beetje kwijtgeraakt, en zou ikzelf het niet meer halen. Erg jammer allemaal.

Ik heb al contact gehad met mp3spelers.nl om te kijken wat ze kunnen doen. Ik accepteer in ieder geval geen vervanging door hetzelfde model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Anoniem: 154093 schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:32:
Goed en wel, ik dus even 1 gig aan nummers op gegooid (een aantal .ogg, en het meerendeel .mp3).
Ok. En heb je de bitrates in de gaten gehouden? Die dingen hebben meestal maxima (en minima, maar daar hebben de meeste mensen geen last van).
  • Schijnt te maken te hebben met 'fout' geformatteerde ID3 tags op de mp3's
  • Sinds april 2007 is dit een bekende fout, en iriver heeft hier tot op heden nog steeds geen nieuwe firmware voor geleverd.
[...]

Ik heb al contact gehad met mp3spelers.nl om te kijken wat ze kunnen doen. Ik accepteer in ieder geval geen vervanging door hetzelfde model.
Is dat laatste niet wat kort door de bocht? Ik zou eerst denken - als de fout bij iRiver ligt: ok. Als jij als gebruiker een crappy tagger gebruikt (en zo zijn er heel wat), dan ligt de fout bij je tagger.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Als ik naar het gemiddeld aantal foutmeldingen op sites kijk lees ik van de X20 juist heel weinig problemen. Lullig dat je nu een probleem hebt maar het relatief weinige "gezeik" dat ik over de speler tegenkwam was voor mij juist een extra reden om hem te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik vraag me dan af wat het probleem precies inhoudt. "Fout geformatteerde ID3-tags" zegt me niet zoveel en ik vraag me ook af hoe dat voor een bricked apparaat kan zorgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Borromini schreef op maandag 28 januari 2008 @ 21:56:
Is dat laatste niet wat kort door de bocht? Ik zou eerst denken - als de fout bij iRiver ligt: ok. Als jij als gebruiker een crappy tagger gebruikt (en zo zijn er heel wat), dan ligt de fout bij je tagger.
Ook al zou de fout bij de tagger liggen, dan vind ik nog steeds dat mijn apparaat er niet daardoor compleet onbruikbaar mag worden. Mijn iPod Nano had er bijvoorbeeld geen last van, of mijn (alreeds 4 jaar oude) Creative Zen ook niet. Of een andere (oudere) iriver van een vriend van me ook niet, waar ik dezelfde mp3's ooit een keer op heb geplaatst.

Ik denk ook dat jij het niet normaal vindt dat je speler niet meer te gebruiken is na zo'n incident... toch? Je zou je gebruikers toch niet met een totaal gebricked apparaat willen laten zitten, omdat je toevallig een audio file erop gooit die niet herkend wordt, of wat het probleem ook mag zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RoD schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 13:36:
Ik vraag me dan af wat het probleem precies inhoudt. "Fout geformatteerde ID3-tags" zegt me niet zoveel en ik vraag me ook af hoe dat voor een bricked apparaat kan zorgen :)
Ik ben anders ook best wel benieuwd naar wat het precies kan zijn... De één zegt dat het om een Winamp m3u playlist gaat, de ander dat het met ID3 tags te maken heeft. En hoe het ervoor zorgt dat het helemaal bricked wordt... dat ligt met bijna zeker weten natuurlijk in de firmware op het apparaat.

Een klein aantal websites waarin gebruikers hetzelfde probleem melden:

FixYa, een tiental gebruikers
AnythingButIPod
Russische website

De laatste website zegt dat het misschien te maken heeft met het disconnecten van de player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber-
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-04 21:22
Je apparaat kan niet bricken door foute tags, ik weet toevallig wel dat de Clix/X20 kan crashen door tags met vreemde tekens, maar dan reset je 'm en het is opgelost (geen settings of wat dan ook kwijt).
Overigens als reactie op D-e-n; de X20 is ook veel minder verkocht dan de Clix, dus dan is het ergens ook wel logisch dat je meer klachten leest over de Clix.
Ik gebruik de mijne nu 3 maanden en ik heb nog geen echte problemen ondervonden, behalve een probleem met OGG, die hebben nogal last van background noise in rustige stukken, dit heeft Iriver ook al toegegeven (Hier: http://www.clixhere.net/c...distortion.html#post13489) Dus ik ben benieuwd wanneer daar een oplossing voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27642

Net een X20 8GB aangeschaft. Wou eigenlijk de 2GB versie hebben maar die hadden ze niet meer bij de MM. Maar geluk bij een ongeluk gezien ik de gedachte had dat ik die 2GB wel kon upgraden naar een 10GB versie door een 8GB micro SD in te steken, maarja gezien een van de bovenstaande posts zal dat wel niet kunnen.

Had in het begin enig sinds wat problemen met connecten van de X20 via MSC (gewoon mass storage) op mijn linux bak, maar ik vermoed dat dit door vmware kwam die ook nog een linux desktop draaide. Na het afsluiten van mijn vmware connecte hij wel prima. Wanneer ik probeer te connecten via MTP geeft libmtp via een rhymbox plugin wat fouten en werkt het niet, jammer maar niet super erg.

Uploaden van mp3'tjes en ogg ging prima en redelijk snel en afspelen werkt soepel.
Vind de geluidskwaliteit een klein beetje mager, maar dat kan aan de dopjes liggen.

Verder is het ook wel jammer dat album art schijnbaar echt in de id3 tag moet zitten gezien mijn speler dat dan weer niet doet.
Overigens zal ik wel mijn verzameling aan muziek weer eens moeten doorlopen en goed taggen want het genre "unknown" was wel erg groot :)

Overigens ben ik naast al die negatieve puntjes hierboven wel blij met mijn aanschaf hoor. (en dat mag ook wel voor dat geld natuurlijk) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Fiber- schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 13:32:
Overigens als reactie op D-e-n; de X20 is ook veel minder verkocht dan de Clix, dus dan is het ergens ook wel logisch dat je meer klachten leest over de Clix.
Ik had het niet over de vergelijking met de Clix maar met andere merken. De Clix was voor mij geen optie vanwege de niet vervangbare batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 252186

Ik ben de usb-oplader kwijt van mijn S10. Weet iemand waar ik een usb naar jackplug gevalletje los kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je gnomadic al gecheckt? Heb ik m'n extra kabels ook gekocht ;).

En ik heb het trouwens al in dit topic vermeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, maar ik kan er niet goed uit opmaken wat voor uitgang die lader nou precies heeft. Als ik bijvoorbeeld de usb lader voor de x20 check dan lijkt daar een female jack plug op te zitten. (Plus de rare tips die je erbij krijgt.) Kan je gewoon een dubbele male jackplug erin stoppen oid?

http://gomadic.com/iriver...ge-charger-usb-cable.html

Hoop geld voor zo'n dingie, trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Inderdaad best wel veel geld, en je betaalt er nog douane op ook ;). Langs de andere kant lijkt iRiver niet aan nieuwe kabels te doen (wat ik best wel boertig van ze vind, maar dit heb ik via m'n shop gehoord, en misschien zijn die gewoon lui...).

Hun systeem is dat je een kabel koopt waarop je dan eender welke connector kan pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Tsja, op dergelijke accesoires wordt doorgaans grof geld verdient. Dat is niet nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191866

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Erg min van iriver. Ik zal nog eens rondbellen naar wat electronica zaakjes.

dell: Dat lost het probleem niet op. Als je wat verder kijkt zie je dat de eerste gebruik maakt van een usb ingang. En bij die tweede lijkt geen jackplug te zitten. Misschien het allerlaatste tipje. Ik zal ze eens mailen om dat te vragen. Alleen hoef ik die autolader dan weer niet. Want een auto heb ik ook niet.

oooh, het gaat om de jackplug .. wat is daar overigens de kick van want die usb lader werkt ook gewoon .. (k gebruik m eens in de 3 dagen )

laat maar k begin m al te vatten geloof ik , het is meer bedoeld voor die s10 (toch) ?? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Argh, na een week wachten eindelijk een kabeltje te hebben ontvangen werkt het nog steeds niet. M'n pc herkent 'm niet. Wat een hel. Koop nooit een iriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Anoniem: 252186 schreef op zaterdag 23 februari 2008 @ 11:14:
Argh, na een week wachten eindelijk een kabeltje te hebben ontvangen werkt het nog steeds niet. M'n pc herkent 'm niet. Wat een hel. Koop nooit een iriver.
Heb je gewoon al direct contact gezocht met de leverancier in Nederland?

http://www.tu-and-tu.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
Omdat jij je oplader kwijt bent(eigen schuld) en omdat je pc je speler niet herkent (kan gebeuren) moet niemand ooit een iriver speler kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
  • Laatst online: 22:10
Ik kan een clix2 nieuw kopen voor €100 van iemand die hem als relatiegeschenk heeft gekregen en dus geen bon heeft, volgens hem zit er alsnog garantie op via Iriver zelf.
Dit is niet waar toch, je hebt toch een bon nodig om te laten zien wanneer ie gekocht is sowieso..

Hij is nog niet geopend en langsgaan kan ik niet dus..
Zijn er eigenlijk veel clix2 apparaten die stuk gaan(of doa zijn)?

[ Voor 18% gewijzigd door kadooosh op 05-03-2008 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
kadooosh schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:18:
Ik kan een clix2 nieuw kopen voor €100 van iemand die hem als relatiegeschenk heeft gekregen en dus geen bon heeft, volgens hem zit er alsnog garantie op via Iriver zelf.
Dit is niet waar toch, je hebt toch een bon nodig om te laten zien wanneer ie gekocht is sowieso..

Hij is nog niet geopend en langsgaan kan ik niet dus..
Zijn er eigenlijk veel clix2 apparaten die stuk gaan(of doa zijn)?
Volgens mij moet je inderdaad een bon hebben.
Ik heb nog niemand gehoord over en kapotte clix en ik kan zeggen dat ik niet zachtzinnig omga met de mijnes en die gaat al weer bijna een jaartje mee. kan ik niet van mijn (ex)ipod zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
UlyssesNL schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 12:10:
[...]

Volgens mij moet je inderdaad een bon hebben.
Ik heb nog niemand gehoord over en kapotte clix en ik kan zeggen dat ik niet zachtzinnig omga met de mijnes en die gaat al weer bijna een jaartje mee. kan ik niet van mijn (ex)ipod zeggen.
Hmm is idd waar.. http://www.iriver.nl/rma_warranty.html?&L=0
Bah is ie uitverkocht op mp3shop, bij bol is de 4gb 189 :X of ik moet de witte versie nemen(achterkant is dan alleen wit toch) vind nergens een goed plaatje van de witte van de achterkant.
Maar goed ik wil de zwarte O-) .

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen deze en de Creative Zen, vooral omdat die toch een stuk goedkoper is, heeft iemand ervaring met beide apparaten, welke beter werkt enzo?

Valt ie eigenlijk goed te besturen vanuit een broekzak?

[ Voor 15% gewijzigd door kadooosh op 05-03-2008 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Kan je hem eigenlijk opladen met een mini-usb oplader die in het stopcontact gaat, ik heb er een bij mijn Qtek 9100 gekregen met als "output: 5v--1a LPS", zou dit werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cantate
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05 08:31
Mijn vriendin laadt haar clix2 op met een 5V 400mA lader(zo een 220 adaptertje met usb plug in). 1A lijkt me meer van voldoende. wat is LPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
cantate schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 00:00:
Mijn vriendin laadt haar clix2 op met een 5V 400mA lader(zo een 220 adaptertje met usb plug in). 1A lijkt me meer van voldoende. wat is LPS?
Kweenie dat staat achter de output
Maar 400mA is zeg maar 0.4A ?
Is 1000mA dan niet een beetje hoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Die output maakt niet zoveel uit, de speler gebruikt gewoon wat ie nodig heeft. Het gaat meer om het voltage. Gezien het USB is, betreft dat altijd 5V, dus zit je wel goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 10:08:
Die output maakt niet zoveel uit, de speler gebruikt gewoon wat ie nodig heeft. Het gaat meer om het voltage. Gezien het USB is, betreft dat altijd 5V, dus zit je wel goed. :)
Het maakt wel degelijk uit.
Hoe sneller je de batterij oplaad hoe sneller je batterij zal slijten. Nu weet ik zo niet hoeveel maH uur de clix2 accu is maar met 1A laden is vrij normaal voor mp3 spelers. (ik laad zelf met mijn oude officiele apple ipod lader ik zal thuis wel eens kijken naar de accu van mijn clix en mijn lader hoeveel die geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Daar wil ik wel eens een bron van zien dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:24:
Daar wil ik wel eens een bron van zien dan...
De clix2 heeft een LiPo (Lithium Polymeer) accu. Een LiPo accu moet je zoiezo nooit sneller laden als 1C (1 keer de capaciteit). Er zijn wel accus die je met 2c kunt laden maar die zijn zeldzaam en ik ga er niet van uit dat die in de clix zit.
info over lipo's

Met andere accu's is dat ook zo hoewel een goede lader het effect bijna nihil kan maken.
Ik kan ook niet meer precies uitleggen hoe het precies zit. Ik weet wel dat hoe sneller je laadt, hoe sneller je capaciteit daalt. De wat duurdere snelladers analyzeren de accu en sturen de laadspanning bij hierdoor krijg je een "pulserende" spanning wat het slechte effect van snel laden flink vermindert.
Ik heb zo maar even wat bronnen gegoogled met info over accu's.

bron 1
bron 2
bron 3
bron 4
Bron 5

Het is meer wat algemene info maar in die forums geven de mensen ook aan dat snelladen het slijtage proces versnelt (ook al is het soms gering).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
UlyssesNL schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:25:
[...]

De clix2 heeft een LiPo (Lithium Polymeer) accu. Een LiPo accu moet je zoiezo nooit sneller laden als 1C (1 keer de capaciteit). Er zijn wel accus die je met 2c kunt laden maar die zijn zeldzaam en ik ga er niet van uit dat die in de clix zit.
info over lipo's
Ik weet niet precies wat voor batterij er in de Clix2 zit, maar volgens mij is die wel meer dan 1A... dat zou betekenen dat het dus weinig kwaad kan. Maar volgens mij kan de Clix2 sowieso maar maximaal met een sterkte van 500mA opladen, aangezien dit standaard is bij USB, en je *afaik* niet sneller kán opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:29:
[...]

Ik weet niet precies wat voor batterij er in de Clix2 zit, maar volgens mij is die wel meer dan 1A... dat zou betekenen dat het dus weinig kwaad kan. Maar volgens mij kan de Clix2 sowieso maar maximaal met een sterkte van 500mA opladen, aangezien dit standaard is bij USB, en je *afaik* niet sneller kán opladen.
500 mA is de max die je usb poort op je pc of laptop levert. Een adapter die je in een wandcontactdoos stopt kan wel 3A leveren. Mijn apple lader bijvoorbeel levert 1A (ik heb net gekeken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat klopt, maar is de Clix2 daar niet juist op afgestemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
RoD schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 19:41:
Dat klopt, maar is de Clix2 daar niet juist op afgestemd?
Dat weet ik niet ik heb de clix niet ontworpen. Hij laadt wel sneller op mijn apple lader als op de pc dus ik weet niet wat hij doet als je er 3A op zou zetten. Wel heeft ie een overlaad beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Ik heb zojuist de Clix2 besteld. Deze is een stuk duurder dan de Zen of Meizu, maar van wat ik er van gelezen en gezien heb, is dit gewoon de elite in zijn soort.

Daar komt bij dat deze mijn vorige iRiver, de H20, na jarenlange trouwe dienst alleen maar vervangt omdat mijn wensen voor een MP3 speler zijn veranderd. De vorige heb ik gekocht als jukebox voor in de auto tijdens mijn reis door Australië. Daarnaast heb ik deze ook lange tijd voor dagelijks woon-werk verkeer gebruikt. Behalve dat ik altijd een veiligheidsnaald in mijn portomonnaie heb voor de keren dat het ding gereset moet worden. (Komt niet vaak voor, maar is wel irritant.)

Ik heb vertrouwen in iRiver en de Clix2 doet mij echt watertanden. Wat een gadget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Kan je eigenlijk iets instellen dat het beeldscherm uit staat als ie oplaad?
En hoe lang zou het opladen moeten duren met me 1A oplader?

Nvm duurde maar een uurtje of 2 ofzo :).

Heeft iemand hem eigenlijk al een keer laten vallen, ik heb het gevoel dat als je hem laat vallen dat ie dan ook gelijk kapot is eerlijk gezegd (ff afkloppen |:( ).

[ Voor 43% gewijzigd door kadooosh op 14-03-2008 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
kadooosh schreef op donderdag 13 maart 2008 @ 23:03:
Kan je eigenlijk iets instellen dat het beeldscherm uit staat als ie oplaad?
En hoe lang zou het opladen moeten duren met me 1A oplader?

Nvm duurde maar een uurtje of 2 ofzo :).

Heeft iemand hem eigenlijk al een keer laten vallen, ik heb het gevoel dat als je hem laat vallen dat ie dan ook gelijk kapot is eerlijk gezegd (ff afkloppen |:( ).
een keer of 4 is ie gevallen bij mij.
En hij werkt nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
UlyssesNL schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 08:34:
[...]

een keer of 4 is ie gevallen bij mij.
En hij werkt nog perfect.
Ah oke dat is geruststellend :P
Moet de speler op UMS staan voor Iriver Plus 3 want hij wordt hier namelijk niet herkent?

De Nederlandse taal is wel erg slecht trouwens op dat ding, empty=leegmaken |:( ik hou het wel bij Engels O-)

Hoe kan je eigenlijk zien of ie usb 1.1 of 2.0 draait, ik heb namelijk zo'n bericht van windows dat hij sneller kan draaien in 2.0 gekregen... terwijl ik heus wel 2.0 heb.
Maar goed dat bericht krijg ik dus nu niet meer.
Over 200mb aan mp3's doet ie ongeveer 1min, dat zou dus 3.3MB/sec zijn, niet echt snel toch.
Het terug kopiëren naar me hdd gaat nog langzamer 67sec oftewel 2.9mb/sec.

[ Voor 46% gewijzigd door kadooosh op 14-03-2008 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
UMS = universal mass storage, waardoor het ding dus als externe hdd herkend wordt. Wat voor effect dat heeft op het programma weet ik niet.
Of je USB 1.1 of 2.0 draait is duidelijk te zien aan de snelheid. De snelheden die je hier opgeeft zijn niet bijzonder snel.. maar uit flashgeheugen kun je nooit de maximale overdrachtssnelheid van USB halen. Als jouw pc aangeeft dat je sneller kan draaien kan dat iets met de USB-drivers te maken hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door RoD op 14-03-2008 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
RoD schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 13:57:
UMS = universal mass storage, waardoor het ding dus als externe hdd herkend wordt. Wat voor effect dat heeft op het programma weet ik niet.
Of je USB 1.1 of 2.0 draait is duidelijk te zien aan de snelheid. De snelheden die je hier opgeeft zijn niet bijzonder snel.. maar uit flashgeheugen kun je nooit de maximale overdrachtssnelheid van USB halen. Als jouw pc aangeeft dat je sneller kan draaien kan dat iets met de USB-drivers te maken hebben.
Dat is het vreemde nou juist, eerst gaf ie dat aan maar nu niet meer

Heb hem ff in UMS gezet en getest met HD tune pro, hij leest average 5MB/sec, aangezien USB 1.1: max 12 Mbit/s kan gaan wat dus +/- 1.2MB/sec zou betekenen zit ie nu toch op usb 2.0 :) .
Hij wordt nu ook herkent door Iriver plus 3 maar firmware upgraden wil nog steeds niet, hij zegt dat Network error. Please check network connection and try again. 8)7 ...
Firewall enzo staat uit..

[ Voor 23% gewijzigd door kadooosh op 14-03-2008 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Mocht je hiermee problemen houden, maak hier dan even een apart topic over aan. Dan blijven jouw issues centraal staan en kan het hier over ervaringen blijven gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
RoD schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:32:
Mocht je hiermee problemen houden, maak hier dan even een apart topic over aan. Dan blijven jouw issues centraal staan en kan het hier over ervaringen blijven gaan :)
Is goed sorry zal het voortaan doen.
Heb het trouwens opgelost door de speler te restarten :)

Is er eigenlijk een swf speler die zeg maar de themes voor de iriver goed laat zien, als ik ze bekijk met Firefox of Swf media browser dan spelen ze nogal snel af, en aangezien ik net 211 themes heb gedownload ben ik bang dat ik epilepsie aanvallen ga krijgen als ik die allemaal moet bekijken :+

[ Voor 29% gewijzigd door kadooosh op 15-03-2008 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

de mp3shop verkoopt geen x20 8Gb`s meer :S , kennnekijk te weinig verkocht , de 4 Gb hebben ze nog wel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik denk ook dat ze eruitgaan. iriver heeft een hele serie nieuwe spelers aangekondigd.. waarvan er eentje zelfs al uit is (de E100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
RoD schreef op zondag 16 maart 2008 @ 12:08:
Ik denk ook dat ze eruitgaan. iriver heeft een hele serie nieuwe spelers aangekondigd.. waarvan er eentje zelfs al uit is (de E100).
Maar die is ook maar 4GB. Ik heb de x20 juist gekocht omdat die 8GB heeft. Ik zie dat de E100 ook geen verwisselbare batterij heeft, ook een nadeel

edit:
Vergissing van mijn kant. De E100 8GB bestaat wel, ik zag hem alleen niet te koop staan op de sites waar ik keek, ergens anders wel dus :) De x20 met 8GB is (op mp3spelers.nl) ook nog steeds te koop overigens

[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 16-03-2008 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

maar wel vaag dat ze alleen de 4Gb overlaten en niet eerst de nieuwe reeks lanceren en dan pas de oudere uit de schappen halen .. nu hebben ze minder te verkopen (lijkt mij dan .. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
Hoe hebben jullie je SRS WOW settings eigenlijk bij de Clix2, incombinatie met mijn CX300 koptelefoontjes kan ik maar niet mooi geluid krijgen(imo).
Heb nu ze staan zoals ze in deze post maar vindt het niet mooi:
http://www.clixhere.net/c...?highlight=cx300#post6526

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4ourty2
  • Niet online
kadooosh schreef op zondag 16 maart 2008 @ 21:16:
Hoe hebben jullie je SRS WOW settings eigenlijk bij de Clix2, incombinatie met mijn CX300 koptelefoontjes kan ik maar niet mooi geluid krijgen(imo).
Heb nu ze staan zoals ze in deze post maar vindt het niet mooi:
http://www.clixhere.net/c...?highlight=cx300#post6526
Ik heb srs wow uit staan in combinatie met mijn cx300.
Ik vind het geluid wat er dan uitkomt acceptabel tot goed maar dat is uiteraard persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van SRS Wow. Imo wordt het geluid er niet beter op. Gewoon de equalizer fatsoenlijk instellen doet een hoop meer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kadooosh
RoD schreef op maandag 17 maart 2008 @ 17:17:
Ik ben persoonlijk ook niet zo'n fan van SRS Wow. Imo wordt het geluid er niet beter op. Gewoon de equalizer fatsoenlijk instellen doet een hoop meer goed.
Hmm hoe heb je die equalizer ingesteld dan?
Zal wel afhankelijk zijn van de muziek soort, ik luister meestal rock..

Helpt het echte "power off" veel wat betreft accutijd, want tis toch wel fijn als ie onthoudt wat ik zat te luisteren :p.
Kan je niet instellen dat ie na een paar uur vanzelf in power off gaat maar dus eerst standby?

[ Voor 22% gewijzigd door kadooosh op 17-03-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Hoe anderen hun equalizer ingesteld hebben lijkt me voor jou niet zo belangrijk. Jij weet immers het best of je misschien wat extra bass wil of juist de hoge tonen wil benadrukken. En het hangt inderdaad ook van de muziek af. Je zou een beetje met presets kunnen spelen om erachter te komen wat je lekker vindt klinken.
Sommige mensen vinden het trouwens ook het fijnst om de equalizer uit te hebben en gewoon naar de muziek te luisteren zoals ie op het mp3'tje staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat ik over de x20 wel jammer vind is dat je het backlight niet helemaal uit krijgt en dat het stroom blijft gebruiken .. hij gaat zo ook wel lang genoeg mee maar het zou in theorie langer kunnen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is dit niet een oplossing voor die genen die hun kabel van hun s10 kwijt zijn ? http://usb.brando.com.hk/...07&dept_id=015&cat_id=042 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120712

Anoniem: 191866 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 17:40:
is dit niet een oplossing voor die genen die hun kabel van hun s10 kwijt zijn ? http://usb.brando.com.hk/...07&dept_id=015&cat_id=042 :)
je kan bij mp3spelers.nl die usb connector aanschaffen voor de s10. s10 schijnt een aparte connector te hebben. er zijn namelijk usb connectoren die lijken op die van de s10 maar die doen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

Anoniem: 120712 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:38:
[...]

je kan bij mp3spelers.nl die usb connector aanschaffen voor de s10. s10 schijnt een aparte connector te hebben. er zijn namelijk usb connectoren die lijken op die van de s10 maar die doen het niet.
Ik wil net een iRiver S10 aanschaffen, om even klein te beginnen in MP3-spelerland, en las dat je blijkbaar alleen via een USB poort het dingetje op kan laden? Geen installatie van drivers oid, gewoon inpluggen op elke PC?

Iig, dat is prima voor thuis, of als je bij mensen bent met een PC (waar je de speler 2 uur alleen kan laten..), maar hoe moet dat op vakantie? Ik heb al zitten zoeken naar USB->AC adapters maar ik lees hierboven dat de iRiver S10 een aparte connector heeft? :?

Dat zou vervelend zijn, hoe moet dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Gewoon inpluggen en gaan, inderdaad. UMS heet dat :)

Je kunt trouwens wel gewoon een USB-naar-AC-adapter gebruiken. Gewoon de USB kabel in de adapter steken en de adapter vervolgens in het stroomnet stoppen. Moet je wel een werkende adapter hebben, en dat is soms nogal een gokje. Hoe dat bij de S10 zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33687

Thx RoD. :)

Om maar geen risico te lopen bestel ik gelijk maar de USB-AC adapter + Auto adapter erbij van dezelfde site waar ik hem koop (MP3spelers.nl). Wel weer 17,50 erbijop, maar oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08-05 10:25
Beste tweakers,

Ik twijfel enorm tussen de T60 (jaja oud model, later meer hierover) X20 en de S10.
Kzal even vertellen wat mijn probleem is. Ik heb beste RoD laatst gesproken en ik had het met hem over de creative zen stone plus, hij was van mening dat het een goed spelertje was, deze heb ik aangeschaft maar het geluid viel me van alle kanten tegen en met name de bass, met alle respect voor RoD natuurlijk ik heb hem later ook verteld hoe en wat.
Mijn oude mp3 speler de IFP-190 TC (256mb) beviel me uitstekend dat is dus het niveau wat ik van een mp3 speler verwacht, perfecte (u)bass, hier had ik hem dan ook altijd op staan, maarja 256mb hoef je tegenwoordig niet meer mee thuis te komen.
En omdat ik ben afgeknapt op Creative dacht ik dat het dus maar beter zou zijn dat ik weer voor iRiver kies omdat deze mij beviel op het gebied van een gewenste Bass.
Maarja met de jaren is er nogal wat keus gekomen en weet ik het dus ff niet meer. De T60 is een opvolger van de IFP-190TC dus dat is op zich wel fijn om te weten.
Maar nu viel mijn oog na even beter kijken op de X20 en de S10 beide leuke spelertjes alleen mist de S10 een uitbreidbaar geheugenslot dus ik kan wel zeggen die valt af.
Het gaat dus nu even om de X20 en de T60, met de X20 als nummer één.
Waarom? omdat deze natuurlijk als enige van de 3 een uitbreidbaar geheugenslot heeft, nu heb ik al even gezocht in dit topic en iemand beweerde dat deze uit te breiden was tot 32gb. Maar diegene wist dit niet zeker.
Ik ga hem voor het grootste gedeelte alleen maar gebruiken voor mp3/radio, dus zoals al eerder gezegt goede bass/geluidskwaliteit is een pré, en video is bijzaak imo.

Nu wil ik graag even mijn vragen op een rijtje zetten.

1: - Tot hoeveel GB is de X20 daadwerkelijk uit te breiden met een micro sd kaartje? Want als deze werkelijk met bijvoorbeeld 8GB uit te breiden is waarom zou je dan voor een 8GB speler gaan? 2gb = €78 8gb= €148 (verschil van 70 euro) dus je bent veeeeeeeeeeel voordeliger uit als je er zelf een (bij wijze van) 6gb kaartje in stopt.

2: - Is de accu (X20) werkelijk vervangbaar, ik weet dat dit wordt bevestigd in de review van dit topic, maar ik zag op een andere site dat deze niet vervangbaar was.

3: - Gaat de X20 werkelijk zo'n 22 uur mee met audio? Zo niet hoeveel dan ongeveer?

4: - Hoe wordt de X20 opgeladen, via usb? of netstroom? en hoe lang duurt dit ongeveer voordat die vol is?

5: - Is er ook een mogelijkheid om er iets van een neckcord aan te maken zodat je hem om je nek kunt hangen? En/of riemclip? Dit is volgens mij niet meegeleverd dus vandaar.

6: - En dan nu eigenlijk de belangrijkste vraag, is het geluid gelijk aan/beter dan de IFP-190TC / T60 qua bass etc.. ? Dit laatste is voor mij erg belangrijk omdat ik een mp3speler naast mijn Nokia N73 koop omdat ik de bass van de n73 ook zo bagger vind.

Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op al mijn vragen en met name de laatste vraag (6).

Alvast bedankt ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Blueflame_Core op 05-05-2008 01:47 . Reden: bedacht me nog een vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
1. Als het goed is (of ik moet een firmware update gemist hebben) ondersteund de X20 geen micro-SDHC, wat inhoudt dat er kaartjes tot 2GB ondersteund worden. En ja, vaak is een speler met weinig geheugen + geheugenkaartje goedkoper dan een speler met veel geheugen zonder geheugenkaartje. Een dergelijke optie op PMD's is dan ook best wel voordelig voor de consument.

2. Ik lees eigenlijk overal dat de batterij vervangbaar is, en verder kun je er hier eentje bestellen. Lijkt me dus wel goed te zitten. Opvallend overigens dat die batterij vrij goedkoop is. 10 pond is niet veel voor iets als een batterij. Ik heb fabrikanten er wel 60 euro voor zien durven vragen.

3. -

4. USB, maar netstroom is uiteraard ook mogelijk met een converter. Of wellicht dat iriver een accessoire aanbiedt.

5. Imo is een dergelijk apparaat te lomp om om je nek te hangen. Daarvoor moet je toch wel bij de mini-spelertjes zijn zoals de Stone. Maargoed, mijn mening. Het kan wel als je een set oordopjes koopt die vastzitten aan zo'n nekkoord. Maar meestal zijn dat budgetdopjes.

6. Gezien het feit dat jij een geluidsverneukend vrij harde bass wil, zul je de instellingen van de X20 goed kunnen gebruiken om een dergelijk effect te creeëren. iriver doet het op het gebied van geluidsinstellingen (net als Cowon) vrij goed. Andere merken zoals Creative blijven daar nogal bij achter (zoals je zelf ook al gemerkt hebt). Persoonlijk vind ik het geluid er alleen maar (zwaar) minder op worden, maar ik denk dat jij wel uit de voeten kunt met de X20. Wellicht zou je eens naar de Mediamarkt kunnen gaan en vragen of je het ding mag beluisteren. Ik heb em in ieder geval in Groningen zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ok thanks ;)
Dat van die batterij was ik inderdaad ook al tegengekomen. Als ik een keer in de buurt ben van de mediamarkt zal ik er even een kijkje nemen en vragen of ik hem kan testen, voordat ik weer iets haal wat niet naar mijn zin is :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wel jammer dat t versturen zo ... duur is 12,99 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Anoniem: 191866 schreef op maandag 05 mei 2008 @ 20:53:
wel jammer dat t versturen zo ... duur is 12,99 ;(
Van de batterij bedoel je? Hmz als je bij mp3spelers.nl kijkt en via ideal betaald is het verzenden gratis hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit voegt niets toe.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 05-05-2008 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

het leuke is dat je bij mp3spelers.nl een veel hoger bedrag betaald dan bij die engelse site waar je er 11,73 voor moet betalen (wat goedkoper is als je er meer koopt :) ) ipv die 20 met gratis versturen .. dus t is goedkoper als je er van plan bent een te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Commentaar mag via mail of DM.

[ Voor 97% gewijzigd door RoD op 06-05-2008 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ben vandaag naar de Mediamarkt geweest om te kijken naar de X20. Wat schetst mijn verbazing, er zit helemaal geen U-bass (iRivers specialiteit) op. Even het geluid getest, geen drol aan -_- dus heb hem niet genomen. Overigens ook een waardeloze winkel want je kunt er met moeite iets testen, maar dat terzijde. Ik zal dan nu maar voor T60 gaan want volgens mij is dat de enige die het meeste overeenkomt met de IFP-190TC. Ik vind het jammer :(.

Oja en even wat over de Clix 2 en S10.

De Clix 2 is een mooi plat apparaatje, maar die knopjes zijn ronduit irritant klein/smal. Zou een reden voor mij zijn om hem niet te nemen.

De S10 heb ik niet in werking gezien dus ook niet even mee gespeeld het enige wat ik er over kan zeggen is dat ie echt super klein is in tegenstelling tot de foto's die je op internet ziet, als je hem in het echt ziet denk je echt WOW ZO KLEIN??!!.

[ Voor 32% gewijzigd door Blueflame_Core op 08-05-2008 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
Dat had ik ook met de S10. Echt geweldig formaat :) Jammer genoeg is de prijs een beetje buitenproportioneel voor een dergelijke mini-PMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[SCHOP!]

Ik heb sinds december een iriver X20 (firmware 1.04), echt een geweldig ding (tot nu toe). Ik had er tot nu toe alleen nog maar muziek opgezet, maar ik wilde ook een keer een filmpje proberen. Ik dus makkelijk drag 'n drop Hitman erop zetten, safely remove, en afspelen maar. Staat er opeens "We don't support this file". Terwijl de film gewoon een .avi is. Andere films werkten ook niet, .mp4 werkte niet en .wma werkte ook niet.
Iemand oplossingen? Op google zag ik iets vaags, maar daar was ook niet op gereageerd of het werkte zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Topicstarter
"Gewoon een .avi" zegt niets over de videofile. .avi is slechts de container en vertelt dus maar weinig over de inhoud. Probeer het eens met: Video coderen voor je PMD: Tips en trucs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Die S10 van iRiver is echt een mooi dingetje.. Klein en ook OLED display.. niceee.
Tis dat ik een MP3 speler op mijn mobiel heb. En daar komt ook geweldig muziek uit in combinatie met leuke oordopjes.

Als ik ooit eens.... =) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BumEyes
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-02-2016
Ik heb zelf een iRiver Clix2 en ik heb even een gekke vraag erover.
Mijn volumeknopjes werken niet meer (allebei niet). Nu heb ik hem dus altijd gewoon op hetzelfde volume staan. Het is alleen aan te passen door met de equalizer gewoon alle frequenties aan te passen maar daar wordt de geluidskwaliteit niet echt beter van.
Het volume staat nu echter iets te zacht, dusdanig zacht dat je met goeie isolerende oortjes nog steeds gewoon heel veel mist. Nu had ik het idee om de firmware te flashen om te kijken of ie dan harder staat. Maar dan heb je dus ook kans dat ie ineens te hard staat. Mijn vraag is dus:
Weet iemand wat het standaard volume van de Clix2 is bij net nieuwe firmware?

Overigens heb ik op internet gezocht, maar zoiets kan je natuurlijk niet vinden.

edit: Ik heb het maar gewoon uitgeprobeert.. Hij staat standaard op 25 maar ik heb hem gelukkig nog wel wat zachter kunnen krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door BumEyes op 11-01-2009 01:20 ]

BumEyes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TereZz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:50
@BumEyes
Maak hem gewoon open door met een klein schroevendraaiertje in de koptelefoonaansluiting te drukken, dan kun je hem zo openschuifen :)

Mijn Clix2 is dood, ik heb hem per ongeluk 6V gegeven door met zo'n adapter aangesloten op een usb-hub. Hij gaat zonder usb totaal niet aan. En als ik hem aan usb hang om op te laden zegtie even dat hij aan het opladen is, en na paar seconden zegtie fully loaded. Als ik hem dan probeer op te starten (ook met de kabel er nog aan) zegt hij dat de batterij leeg is :'( Ook wordt hij echt heel heet als ik hem even aan de usb hang. De warmte komt van ergens aan de linkerkant dacht ik.
Heeft iemand ervaring met dit probleem, en kan ik dit oplossen door een nieuwe batterij erin te doen??

ps: vond de SRS-WOW juist prachtig :D , met me ik dacht sennheiser CX200 II street nogwat
Pagina: 1 2 Laatste