Toon posts:

Nieuwe videokaart, ook nieuwe voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel een fps game waarbij ik nu rond de 30-40 fps haal en dat is veel te weinig. Het moeten er minstens 2x zoveel worden, maar liefst richting 100.

Ik heb nu een XFX GF4 MX440 8X 64Mb DDR videokaart en zit te denken aan een ASUS EN7600GT/2DHT, 256MB

Punt is alleen dat ik een 250W voeding heb. Zou dat kunnen met deze kaart? Heb verder niet zo veel bijzonders aan/in mn pc (DVD speler, CD brander en verder het gebruikelijke).

Heb verder:
ASUS A7V8X-MX/LAN/ATA133
AMD Athlon XP Retail 2000+
1024 MB DDR-ram

Mijn vragen zijn:
- Zou mijn voeding die videokaart aankunnen? Zou ik dat gewoon kunnen proberen of is er dan kans dat er dingen kapot gaan?
- Wat voor voeding zou ik nodig hebben? Zou 350W genoeg zijn? Of is het handig om als ik dan toch een nieuwe voeding koop meteen een van meer W te nemen, of maakt dat niet uit?
- Is er ergens een duidelijke beschrijving voor het vervangen van een voeding? Dan kan ik even kijken hoe moeilijk dat is en of ik dat zelf aandurf :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Gewoon proberen en als het niet lukt een leuke A-Merk 350 Watt erin gooien of iets dat duur in de buurt ligt en meeste Watts heeft voor je Euros ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

250Watt lijkt me veeeeel te slap.100 Watt extra lijkt me wel een goed idee.
Meer lijkt me zinloos omdat je je voeding moet afstemmen op het verbruik van je PC in verband met efficiency.
De meeste voedingen halen namelijk een belabberde efficiency als je ze niet binnen hun optimale range gebruikt. (ongeveer rond 75 a 80% van maximum output is het efficientste)

Het vervangen van je voeding is helemaal niet moeilijk. Achteraan je kast zit die vast met 4 schroefjes, en de draden spreken voor zich. Gewoon dezelfde draden op je nieuwe voeding opzoeken en op dezelfde plekken weer inpluggen.

@Nero: Een Qtec/Sweex zal altijd meer watts aangegeven hebben met een extreem lage prijs, maar om daar nou voor te gaan? bad idea ;)
Neem gewoon een goed merk en gooi er een paar tientjes extra voor neer.

[ Voor 14% gewijzigd door McKaamos op 26-03-2007 13:09 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• pinkstrip
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-05 13:48
Lijkt me inderdaad veel te weinig. Ik denk dat je het beste dit topic effe moet lezen
Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor alle snelle en zinvolle reacties!

Ik zit te denken aan deze voeding: Cooler Master PSU ATX, 380W

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

McKaamos schreef op maandag 26 maart 2007 @ 13:07:@Nero: Een Qtec/Sweex zal altijd meer watts aangegeven hebben met een extreem lage prijs, maar om daar nou voor te gaan? bad idea ;)
Neem gewoon een goed merk en gooi er een paar tientjes extra voor neer.
Ik zeg toch A-Merk ;)

Antec/Enermax/Zalman/Seasonic/Cooler Master/Tagan/ en al die andere meuk dus...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 idd

En verder- wat hebben videokaarten of voedingen met Processors, Moederborden of Geheugen te maken :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.