Aantal problemen met mijn computer.

Pagina: 1
Acties:

• rethxoth
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-03-2023
Ik heb wat problemen met mijn computer! Vroeg me af of jullie mij konden helpen.
Soms als ik mijn computer op start krijg ik telkens een rot message dat ik geen wisselbestand heb en dat ik die moet installeren (terwijl ik dit elke keer doe, maar om de zoveel keer reset hij :S).

En ik krijg ook nog de volgende error:
Windows - Beschadigd bestand.

Kan het bestand of map C:\$MFT niet lezen. Voer CHKDSK uit.
Ik heb CHKDSK al 10.000x gedaan maar het helpt voor geen meter!
Ik heb het even opgezocht en iemand zei dat mijn HDD aan het overlijden is, maar ik geloof dit gewoon niet omdat ik deze HDD maar net 3 maandjes heb!

Specs van mijn computer:

CPU: AMD Athlon 64, 2200 Mhz (11 x 200) 3200+
Moederbord: Asus K8V-MX (3 PCI, 1 AGP, 2 DDR DIMM, Audio, Videio, LAN)
Geheugen: 768 MB (PC32000 DDR SDRAM)
Videokaart: Sapphire Radeon X1650 Pro 256 MB (DDR3, DVI, VGA, Tv-Out, AGP 8X)
Harde schijf: WDC WD1600JB-00REA0 (149 GB, IDE)

Verwijderd

Installeer windows anders even opnieuw, dat zou het probleem kunnen verhelpen.

• rethxoth
Verwijderd schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:07:
Installeer windows anders even opnieuw, dat zou het probleem kunnen verhelpen.
Het probleem is is dat ik veel files op mijn computer heb staan die ik NIET kwijt wil.

Ik weet niet of mijn moeder het goed vind om al haar DVD-R schijfjes te gebruiken om alles te gaan zitten back-uppen. En een extra harde schijf is ook niet van pas.
(Trouwens, ik heb deze Windows nog geen 3 maanden)

• Mouse!
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-08-2021

Mouse!

?

rethxoth schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:01:

Ik heb het even opgezocht en iemand zei dat mijn HDD aan het overlijden is, maar ik geloof dit gewoon niet omdat ik deze HDD maar net 3 maandjes heb!
Het feit dat een harde schijf slechts 3 maanden oud is, is geen directe garantie tot goed functioneren.

Het kan best zijn dat de harddisk fabrieksfouten heeft, dat uit zich dan juist met name in de eerste periode dat de harde schijf functioneert.

Ik zou ook windows eens opnieuw installeren; als blijkt dat fout terugkomt, dan zou ik naar de winkel terug met deze harde schijf.

......

• theJB
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-11-2025
Des te meer reden om nu een backup te draaien ;)
Het kan sowiezo geen kwaad om de hdd te testen met het progrje van Western Digital zelf.
Als ie goed door de test komt kan het zijn dat je windows installatie gewoon niet fris is, of die 3 maanden of 3 jaar oud is zegt hierbij niet zoveel. Bij een computer die door meerdere mensen gebruikt wordt kan het soms erg snel gaan.

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Ik heb wat problemen met mijn computer! Vroeg me af of jullie mij konden helpen.
Soms als ik mijn computer op start krijg ik telkens een kut message dat ik geen wisselbestand heb
Hou het even netjes....met vleeswaren gooien heeft weinig zin.

Diagnostic tooltje:

Hier te vinden http://www.softpedia.com/...tal-DLG-Diagnostics.shtml .....of op de site van western zelf:

[ Voor 5% gewijzigd door NRGetic op 26-03-2007 08:30 ]

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• rethxoth
NRGetic schreef op maandag 26 maart 2007 @ 08:29:
[...]
Hou het even netjes....met vleeswaren gooien heeft weinig zin.

Diagnostic tooltje:

Hier te vinden http://www.softpedia.com/...tal-DLG-Diagnostics.shtml .....of op de site van western zelf:
Thanks zal het even proberen ;)

En ik heb het even letterlijk gekopieerd van een andere site waar ik het had gepost en waarschijnlijk was ik toen erg chagrijnig ;)

Ik laat van me horen!

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-12-2025

TetsuoShima

low energy output

Dat wil zeggen dat hij de primaire master file table niet kan lezen, dat is inderdaad niet zo'n mooie foutmelding, zonder master file table bestandjes gaan terughalen is geen leuke bezigheid.

http://www.ntfs.com/ntfs-mft.htm

Er bestaan wel een aantal utilities om die alsnog te herstellen als chkdsk faalt. Je moet echter in elk geval wel voldoende schijfruimte vrij hebben om de MFT te kunnen herstellen.

Bijvoorbeeld:

testdisk -> http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
http://www.cgsecurity.org..._NTFS_Boot_and_MFT_Repair

Mocht dat echter niet lukken, dan zit er niets anders op dan de disk te herformatteren (na eerst gebackupped te hebben natuulijk). Voor je aan bovenstaande begint zou ik idd ook eerst het western digital hard disk check programma eens draaien.

In principe als je files hebt die je echt niet kwijt wil moet je die zowieso backuppen, harde schijven vormen geen betrouwbare backup en tools die bedoelt zijn om file systems te herstellen kunnen soms meer schade aanrichten.

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

• rethxoth
Kzal ze ook proberen als Western Digital het niet doen.

Trouwens, heb hem even opgestart maar hij moet een floppie hebben? Die hebben wij hier allang niet meer liggen! :O

Edit:

Toevallig 1tje gevonden :P

Ga hem uitproberen!

[ Voor 15% gewijzigd door rethxoth op 26-03-2007 08:41 ]

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

• rethxoth
Er staat dat ik S.M.A.R.T. moet aan zetten maar waar vind ik dat dan?

En trouwens, dat programma van WD wil het niet doen. In de ochtend aangezet en 4 uur thuis maar hij is vastgelopen ofzo.

En hoe werkt testdisk?

Verwijderd

S.M.A.R.T. kun je aanzetten in de bios, dat word gebruikt om bepaalde gegevens uit te lezen en zo te controleren wat de staat van de harde schijf is, en kan je een waarschuwing geven als je schijf aan het overlijden is. Dat S.M.A.R.T. niet aanstaat kan ook de reden zijn dat het programma van WD het niet doet.

als je wilt weten hoe testdisk werkt, zoek eens met google, genoeg info te vinden.

• rethxoth
Zal even rondkijken, ik laat van me horen ;)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Je zou iig eerst ook de HDD er uit kunnen halen en ff in een andere PC kunnen hangen om een backup te maken van je belangrijke bestanden alvorens je gaat prutsen en het misschien helemaal verkloot.

• rethxoth
Ik wil graag iedereen bedanken! Het is me gelukt! :D
Alle errors zijn weg en Windows Update kan gewoon weer normaal updaten!

Tweakers, you're the best! :D

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En wat was nu de oplossing?

ARME AOW’er

• rethxoth
Heb een aantal scans gedaan en ook TestDisk en dat heeft blijkbaar geholpen :)

oa. deze online scan: http://www.bitdefender.com/scan8/ie.html

• rethxoth
Neeeeeeeeee! De error is weer terug :(!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
dat de errors weg zijn geweest wil in iedere geval zeggen dat er waarschijnlijk geen hardwarematig probleem is. Ik zou toch ff backups maken van je belangrijke bestanden en dan de zaak formateren en windows opnieuw installeren

Verwijderd

misschien is het handig ook erbij te vermelden wat je inmiddels gedaan hebt, zodat we je weer verder kunnen helpen.

edit:
Laat maar, ik moet eerst leren lezen voordat ik iets post :+

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2007 20:46 ]

• rethxoth
Trouwens, ik heb nog een error met het wisselbestand.

Echt elke keer (ja ik maak geen grap) dat ik me computer opstart krijg ik CHKDSK, nooit eens een keer zonder. En als ik CHKDSK dan cancel dan krijg ik bij het opstartscherm dat ik geen wisselbestand meer heb.

Daar wordt ik dus echt schijtziek van! En de Beschadigd Bestand geval is alweer weg, heb geen idee hoe :S

Maar kan iemand helpen met dat wisselbestand geval? Anders kan ik geen games spelen :( En CHKDSK duurt al zo lang dus daarom cancel ik hem.

• rethxoth
Oh ben trouwens jarig! ^^
Pagina: 1