Op dit moment heb ik 1024 mb aan geheugen in mijn pc en dat is net als volgens mijn eigen verwachtingen en de uitkomst van de Vista scores de bottleneck. Alles draait prima, alleen gaan een aantal processen vrij traag, zoals het openen van programma's en bijvoorbeeld het werken met Power Point 2007. Nu wil ik er in ieder geval 1024 mb bijzetten, maar ik twijfel of ik er niet 2048 mb bij moet zetten. Wat raden jullie aan voor iemand die zijn pc gebruikt voor erg veel doeleinden, dus spelletjes, werk op word en power point en tegelijk tv kijken, internet, muziek luisteren terwijl hij met andere processen bezig is.
Voor de meesten zal 2GB ruim voldoende zijn. Als je gebruik wilt maken van Virtual PC 2007 of VMWare dan raad ik aan meer dan 2GB in je systeem te zetten. Kom je boven de 3GB dan moet je memory remapping in je BIOS aan gaan zetten en heb je dus een recente MB nodig. Tevens moet je dan aan de 64 bits versie van Vista. De 32 bit versie van Vista kwam bij mij niet verder dan 3GB.
Uit ervaring kan ik je melden dat Vista met 2GB al heel lekker draait.
Uit ervaring kan ik je melden dat Vista met 2GB al heel lekker draait.
Minstens 2GB. Ik werk nu al een jaar of 3 met 2GB in een systeem en merk gewoon dat het verdomd handig is als je genoeg geheugen hebt. Zeker als je veel progs tegelijkertijd of simpelweg wat zwaardere progs draait je het wel nodig hebt.
Verder is Vista een belachelijke geheugenvreter, dus daarvoor zou ik er zelfs 4GB invrotten als dat kan.
Verder is Vista een belachelijke geheugenvreter, dus daarvoor zou ik er zelfs 4GB invrotten als dat kan.
Een beetje extra RAM kan nooit geen kwaad.
Ik zou voor de 2048Mb gaan. Natuurlijk is je keuze afhankelijk van je buget
Ik zou voor de 2048Mb gaan. Natuurlijk is je keuze afhankelijk van je buget
Laat even weten welk moederbord je hebt, om te kijken of je moederbord Dual Channel ondersteund.
Want 1x 1024 en 1x 2048 gaan nooit samenwerken in Dual Channel, dan kan je beter een identieke 1024mb bijkopen.
Want 1x 1024 en 1x 2048 gaan nooit samenwerken in Dual Channel, dan kan je beter een identieke 1024mb bijkopen.
No Shame, only Fame!
Hoeveel geheugen je nodig hebt kun je gewoon in de FAQ van dit subforum terugvinden
PMG FAQ » Hoeveel geheugen heb ik nodig? Daarnaast kun je in diezelfde FAQ ook teruglezen hoeveel/welk geheugen je maximaal op je moederbord kunt plaatsen: Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?
Gebrek aan aantoonbare inzet en research in de topicstart, plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Zie ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT
Gebrek aan aantoonbare inzet en research in de topicstart, plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Zie ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ voor een uitleg over de werking van GoT
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()