Welke schijf beste voor operating system?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb een aantal schijven in mijn pc zitten, eentje van 180Mo, 250Mo en dan nog een van 200. Nu ga ik een 500Mo Western Digital schijf bijkopen. Is het interessant om mijn operating system te installeren op die grootste schijf (redenering: grotere schijf, zelfde oppervlakte, dus moet rapper kunnen lezen)? Of is mijn redenering krom en maakt het helemaal niet uit op welke schijf ie staat?

S

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:05

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Wat is een Mo?

Vergelijk eerder seek rates en de data doorvoer en cache op de schijf. Waarschijnlijk is de meest moderne schijf het snelst.
Met gelijke specificaties is een kleinere schijf denk ik juist sneller omdat hij minder moet zoeken.

Verwijderd

Welke interfaces zijn de schijven? SATA of PATA?

• -DG-
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-01 23:08
Megabyte? :+ :P

Naja, je zal waarschijnlijk wel Gigabyte bedoelen.
Maar waarom test je niet even met iets als HDTune of ATTO welke schijf het snelste is?
Overigens de redenering van groter op zelfde oppervlakte dus sneller klopt niet want grotere schijven gebruiken vaak meerdere platters.
Wel is het zo dat de nieuwere schijven vaak sneller zijn.

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
juist, daar zit ook iets in! Mo = megaoctet = megabyte, ik communiceer teveel in 't Frans

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit staat gewoon in de FAQ van dit subforum beantwoord :)

OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen? en Hoe/waarmee kan ik mijn schijf/schijven het beste indelen?

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Neem tot slot ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT ;)

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 25-03-2007 20:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.