Toon posts:

Films via externe hdd

Pagina: 1
Acties:
  • 1.200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik download behoorlijk veel films, zowel volledige dvd's en .avi en .mpg files.

Er zijn tegenwoordig zoveel films dat ik niet alles wil branden. Dus ik dacht het zal vast wel mogelijk zijn om dan de films op een externe hdd te zetten.

Maar hoe kan ik dit dan afspelen op de televisie en is het uberhaupt wel mogelijk. Hoop dat iemand hier ervaring mee heeft en mij advies kan geven.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Videokaart met TV-out in je PC, harddisk aan PC, afspelen op TV via PC?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat niet werken, pc staat op mijn computer kamer en de tv op slaapkamer. En wil niet met kabels ofzo gaan werken of draadloos.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Hoe speel je ze nu dan af, via een divx dvdspeler? Dan moet je gewoon rewritable dvd's halen.
Als je nu via de tv-out werkt dan is het gewoon externe schijf in de computer steken en klikken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe ik nu werk?

Alles op cd of dvd branden, maar dan heb je gauw 10 films per week, en dat tikt wel aan. Meeste films kijk je 1 a 2 keer en gooi je ze weg.

Het is vast wel mogelijk om ze op een externe hdd dan te zetten, maar dan nog de vraag kan een externe hdd dvd bestanden afspelen en hoe krijg ik ze dan op de tv te zien.

Lijkt me niet dat ik perse media center nodig heb toch?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:38:
Hoe ik nu werk?

Alles op cd of dvd branden, maar dan heb je gauw 10 films per week, en dat tikt wel aan. Meeste films kijk je 1 a 2 keer en gooi je ze weg.
Al pak je nu een DVD-RW, dan moet je wel blijven branden maar hoef je niet al die discs weg te gooien als je de film gekeken hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt kan ook een rw pakken, maar vind het altijd wel fijn om hele film collectie in de buurt te hebben zodat je wat meer keuze hebt.

Dat je gewoon via de tv kan zeggen deze wil kijk ik nu even. En dan die etc.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:52
DivX / Xvid DVD Speler met USB aansluiting halen bij bijv. Aldi o.i.d :)

Kijk hier trouwens eens: Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 13] daar komen zulk soort DVD spelers wel vaak voorbij ;)

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPad schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:47:

Kijk hier trouwens eens: Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 13] daar komen zulk soort DVD spelers wel vaak voorbij ;)
En dan kan ik dus ook met exterene hdd werken?

Verwijderd

deze kan in ieder geval wat jij wil

http://www-uk.linksys.com...Wrapper&lid=5558660635B01

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kunnen ze allebei wel, maar die goedkoper vind ik wel best. Daar gewoon grote hdd in stoppen ben je klaar. Maar heeft iemand hier ervaringen mee?

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Maar wel een s-video aansluiting, iets minder.
Je kunt natuurlijk een een paar pakken rewritables halen als je keus wilt hebben maar als geld niet zo'n probleem is dan zo'n mediacenter achtig iets. Maar dan loop je ook telkens met dat apparaat heen en weer te slepen. Een dvd'tje branden kost toch ook niet zoveel tijd, dan zoek je even op de computer uit wat je wilt zien, hoppa. Onder het branden kun je cola gaan inschenken en een zak chips pakken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:57:
Volgens mij kunnen ze allebei wel, maar die goedkoper vind ik wel best. Daar gewoon grote hdd in stoppen ben je klaar. Maar heeft iemand hier ervaringen mee?
komaan, bij het product zelf zit er een tabje met gebruikerservaringen. Als dàt al te veel moeite is...

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-02 22:17

krvabo

MATERIALISE!

http://www.globe-gadgets...._info.php/products_id/420
http://www.thinkgeek.com/electronics/video/7b1c/

en als je wil proggen: http://www.thinkgeek.com/electronics/video/8af5/

Genoeg te vinden dacht ik zo :P

[ Voor 24% gewijzigd door krvabo op 25-03-2007 16:08 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

XBOX (met XBMC) :)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-02 13:45
Er bestaan externe hdd's met audiovideo-uitgangen..

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er al goed uit, heeft iemand nog meer leuke kunnen vinden?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:01:
Ziet er al goed uit, heeft iemand nog meer leuke kunnen vinden?
Je moet niet mensen voor je laten zoeken, ook zelf.

Maar ik had ook nog iets gevonden: http://www.ibood.com/site...vthread&forum=1&topic=969

Verwijderd

Topicstarter
Zit zelf aan deze te denken:

TViX 3100U Multimedia Center

http://www.rhisc.nl/compo...com_virtuemart/Itemid,26/

Is dit wat of zijn er nog betere voor deze prijs?/

Verwijderd

ja, een xbox.

Niet alleen goedkoper maar kan ook heel véél meer t.o.v. andere apparaten.

• FouT
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:21
er zijn talloze mogelijkheden om films te kijken op de manier die jij wilt, dat mag inmiddels duidelijk zijn, t grappige van dit topic is dat er nog niemand commentaar gegeven heeft op het downloaden van de films, is hier 9 van de 10 keer nogal een probleem, zelfs al download je je zooi legaal.

zal wel bij t forum horen ;)

edit: kromme typo^2

[ Voor 4% gewijzigd door FouT op 16-04-2007 06:33 ]

• _Teq_
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
FouT schreef op maandag 16 april 2007 @ 06:30:
[....] zelfs al download je je zooi legaal.
Compleet offtopic:
Zou je die even uit kunnen leggen? Als je legaal films download (misschien hebben we het hier over documentaires o.i.d. wat natuurlijk niet zo is) is er toch niets mis mee?
Zolang de TS aangeeft dat hij 'films' download en er niet bij zegt dat die 'films' copyrighted zijn is er niets aan de hand. Hij had ook gewoon zijn vraag over de externe HDD kunnen stellen zónder de informatie over zijn downloadgedrag.....

Verwijderd

Divx Speler met netwerk, je kan dan alles vanaf pc naar tv c.q. hifi installatie zetten, films, foto, geluid

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 07:54 ]

• corl
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01 15:23
Kan je ze niet afspelen via het netwerk? (al dan niet draadloos)
Voordeel is dat je geen harddisk en ventialtoren geluid hebt.

Kijk eens naar de ziova cs-505/510 of de Freecom network mediaplayer (Freecom gebruik ik zelf)
Maar er zijn er natuurlijk veel meer :-)

Verwijderd

Topicstarter
corl schreef op maandag 16 april 2007 @ 08:05:
Kan je ze niet afspelen via het netwerk? (al dan niet draadloos)
Voordeel is dat je geen harddisk en ventialtoren geluid hebt.

Kijk eens naar de ziova cs-505/510 of de Freecom network mediaplayer (Freecom gebruik ik zelf)
Maar er zijn er natuurlijk veel meer :-)
Nee ik wil niet via netwerk, gewoon puur externe hdd zodat je hem ook overal mee naar toe kan nemen.

Ook geen console ombouwen is een optie, dan had ik dat allang gedaan. Wil toch wel iets moois hebben.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
Houd niet zo van apple spul.

Wel mooi natuurlijk maar zit ook prijs kaartje aan.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 17:56:
[...]
Wel mooi natuurlijk maar zit ook prijs kaartje aan.
Die kan je eraf halen. ;)

Verder zou ik (En zoals anderen hier) voor een XBOX gaan en dan XBMC erop zetten met een dikke HD erin. Kan je mp3's, divx, dvd's, games op draaien en plaatjes kijken etc. Voor ongeveer 100 euro ben je klaar. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MensionXL op 16-04-2007 18:09 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:04:
[...]

Die kan je eraf halen. ;)

Verder zou ik (En zoals anderen hier) voor een XBOX gaan en dan XBMC erop zetten met een dikke HD erin. Kan je mp3's, divx, dvd's, games op draaien en plaatjes kijken etc. Voor ongeveer 100 euro ben je klaar. ;)
Dat doe je goedkoop, beetje hdd van 300gb ben je al dat bedrag kwijt en de xbox zelf is ook nog wel tegen die prijs.

Wil ook iets moois op de kast hebben staan, heb alles al in design.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:53:
[...]

Dat doe je goedkoop, beetje hdd van 300gb ben je al dat bedrag kwijt en de xbox zelf is ook nog wel tegen die prijs.

Wil ook iets moois op de kast hebben staan, heb alles al in design.
Oja, inderdaad die HD vergeten mee te rekenen 8)7 (Standaard zit er 8 of 20 GB in, weet niet precies wat ze er nu in gooien)

[ Voor 9% gewijzigd door MensionXL op 16-04-2007 19:25 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:25:
[...]

Oja, inderdaad die HD vergeten mee te rekenen 8)7 (Standaard zit er 8 of 20 GB in, weet niet precies wat ze er nu in gooien)
Maarja zoals ik al zei geen xbox of andere console. Die multimedia center wat ik als laatste aangaf daar wou ik gewoon advies over of dit een goeie koop zal zijn.

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Met een xbox kan je een kleine harddisk gebruiken voor bijv. xbmc.
Zelf stream ik alles van de server bij mij thuis.

Je kan ook je eigen pc hiervoor gebruiken.
Scheelt een haarddisk en je bent ong. voor 100,- klaar.

Frissie

Verwijderd

In de Duitse C'T nummer 7 (kan nabesteld worden) staat een test van 15 hard disk videospelers van 50 tot 350 euro (ex. schijf). Test verschijnt misschien ook wel in de Nederlandse C'T.

Hoe meer ondersteunde formaten en aansluitingen, hoe duurder. Een Unicom Mvix mx760 voor 300 euro is de beste, met beide DVico Tvix-en van 230 en 295 euro als goede tweede.

Een simpele 2,5" Q-sonic DXmini van 50 euro heeft een goede weergavekwaliteit, maar enkel MPEG, MP3, en jpg. De Packard Bell Store&Play van 90 euro (inclusief harde schijf) heeft ook een goede weergavekwaliteit, met ook divx-ondersteuning (als ik het goed zie).

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf tot nu toe denk ik nog bij de DVico Tvix 3100.

Mooi ding om te zien, goeie prijs en heel veel afspeel mogelijkheden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 12:23:
Een Unicom Mvix mx760 voor 300 euro is de beste, met beide DVico Tvix-en van 230 en 295 euro als goede tweede.
Weet je toevallig waar ik mvix mx760 kan kopen?
Want ik kan hem in geen enkele nederlandse online winkel vinden.
Mijn dank is groot _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 18:39:
[...]

Weet je toevallig waar ik mvix mx760 kan kopen?
Want ik kan hem in geen enkele nederlandse online winkel vinden.
Mijn dank is groot _/-\o_
Nee geen idee, maar als ik google zie ik wel links van marktplaats en speurders. Misschien zit daar een bedrijf tussen. Waarom niet gewoon via het buitenland dan. Is misschien 10euro duurder qua verzendkosten.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
ThinkPad schreef op zondag 25 maart 2007 @ 15:47:
Dit was mijn idee ook:)
Ik neem wel aan dat je externe harddisk een eigen voeding heeft? Ik zou er namelijk niet van uit gaan dat een DVDspeler de 0.5A die een USBport normaal levert (voor 2.5" disken, dat wel) aankan.

Verwijderd

Topicstarter
RemcoDelft schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:21:
[...]

Ik neem wel aan dat je externe harddisk een eigen voeding heeft? Ik zou er namelijk niet van uit gaan dat een DVDspeler de 0.5A die een USBport normaal levert (voor 2.5" disken, dat wel) aankan.
Kan iemand een revieuw vinden van de DVico Tvix 3100. Dit lijkt mij echt de mooiste en de beste voor mijn budget.

Het gaat mij niet om de dvd's afspelen daar heb ik wel een standaard standalone speler voor. Gaat mij meer om het gedownloade spul (legale downloads). Zoals avi,mpeg, divx files. Natuurlijk ook wel wat .vob files maar is niet noodzakelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2007 19:50 ]

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-02 21:28
RemcoDelft schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:21:
[...]

Als ik het goed begrijp kun je dan aan deze USB port een externe HDD hangen waarop complete divx/xvid opstaan en je deze tegelijkertijd kunt afspelen? Geldt dit ook voor complete DVD's die op de HDD staan; dus vob bestanden en dus niet complete ISO of Images?

Als dit zo is dan toch maar eens een Aldi binnen stappen of dez ergens anders aanschaffen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 19:48:
[...]
heeft iemand nog meer leuke kunnen vinden
Kan iemand een revieuw vinden.
Nee ik wil niet
Met al 117 posts zou je ongeveer moeten weten hoe GoT werkt, maar kennelijk heb je nog nooit van de magische woordencombinatie "eigen initatief" gehoord.

Heb je geen toegang tot Google ofzo? tjeez

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2007 12:30 ]

Verwijderd

Spam.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 25-05-2008 14:58 ]

Pagina: 1